Misleiding
Vorige week zaterdag bij een AH filiaal de volgende situatie: er staan twee bakken in de winkel, met daarbij de opdruk 2e gratis. Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week. Staat nergens vermeld. Klacht in gediend bij AH, krijg ik de volgende reactie:
Wij vinden het vervelend om te lezen dat er in AH De Bongerd verwarring is ontstaan over een aanbieding doordat de prijskaartjes van de week erop al waren geplaatst.
Uw melding hierover hebben wij geregistreerd en doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling om dit soort situaties in de toekomst te kunnen voorkomen.
Zoals mijn collega echter telefonisch aangaf conformeren wij ons in dit soort situaties aan het besluit van de manager.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vraag me af of dit zo maar kan en welke actie(s) ik verder kan ondernemen.
Vergeef het ze. Daar zal iemand niet helemaal helder geweest zijn. Maar eigenlijk had de manager wat coulanter kunnen reageren. Zo'n type was het echter niet.
"Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week."
Is toch netjes, zie het probleem niet.
Overigens zo vaak kom je dus niet bij de AH, dan zou je weten dat aanbiedingen vrijwel altijd op zijn op zaterdag (en zondag) ('s maandags 's morgens ligt het product er dan gewoon weer). En ze de aanbiedingen voor de volgende week klaar zetten (als zo'n rek nog helemaal gevuld is, moet er 'n lampje gaan branden).
Als er nu artikelen in de bakken liggen, die buiten de aanbiedingen vallen, dan heb je recht tot klagen(dit heb ik regelmatig). Nu vind ik het iets met slakken en zout.
Dit is inderdaad (een mildere vorm) van misleiding.
Als er niet expliciet stond aangeven dat deze aanbieding pas volgende week ingaat, had AH u dat 2e artikel niet mogen berekenen, indien u deze had willen hebben.
Maar AH heeft vaker vreemde zaken. Een leuke was de komkommer, die in de aanbieding was. Er lagen m.i. een soort augurken i.p.v. komkommers. Zulke kleine komkommers had ik nog nooit gezien. En het 'vreemde' was, dat de komkommers ná de aanbieding plotseling een normale grootte hadden..... uiteraard voor een aangepaste prijs.
En zo heeft AH telkens weer van die 'rare' zaken, of dit nu is zoals TS beschrijft, of over de kwaliteit en/of grootte en/of inhoud gaat, altijd is er wel wat.
Ga er maar eens goed op letten..... en vergelijken met andere winkels of met hetzelfde artikel, maar dan ná de aanbieding.
Maar goed dat er veel concurrentie is.
Verkeerd aangepakt. Je had de artikelen moeten kopen en op het moment dat je bij de kassa stond de tweede gratis moeten eisen. Nu heb je geïnformeerd en heb je ze de kans gegeven de fout te herstellen voor je ging afrekenen. Nu is er niets meer aan te doen, behalve voortaan naar een andere winkel gaan zoals geopperd.
Een klantvriendelijk handelende filiaalmanager had u de korting gegeven die op bakken stond aangegeven en vervolgens had hij de gemaakte fout hersteld.
Mogelijk gaat het hier om franchise filiaal en zal hoofdkantoor altijd verwijzen naar het management van deze vestiging.
Zij hebben excuses voor het ongemak aangeboden en daarmee is het voor hen afgedaan.
[quote=rjwschouten schreef op zondag 31 aug 2014, 14:03]Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week.
Dit antwoord is mijns inziens meer dan voldoende. Niet overal een probleem van maken alstublieft!
Vaak worden in de winkels op de laatste dag van de week aan het einde van de dag de nieuwe aanbiedingen voor de komende week al in de schappen geplaatst zeker als de schappen/bakken al leeg zijn. Bij AH staat er tevens op de bonus kaarten bij de schappen ook de datum vermeld wanneer de aanbiedingen gelden. Eerst lezen dan zeuren.
Welke actie(s) u verder kunt ondernemen? De knop omzetten. Men maakt een foutje en maakt daarvoor excuses. Punt.
[quote=rjwschouten schreef op zondag 31 aug 2014, 14:03]Bij navraag of het om alle producten gaat die in deze bakken zitten, krijg ik het antwoord dat dit alvast een reclame uiting is voor de volgende week. Staat nergens vermeld.
Vervolgens:
[quote=epcot schreef op maandag 1 sep 2014, 10:32]Bij AH staat er tevens op de bonus kaarten bij de schappen ook de datum vermeld wanneer de aanbiedingen gelden. Eerst lezen dan zeuren.
Dus een klant moet eerst 20x de winkel rondlopen om te kijken vanaf wanneer bedoelde aanbieding geldt??
Het stond, volgens TS, niet vermeld bij die bakken. En dat moet daar gewoon wel duidelijk aangegeven zijn!
Dus wie zeurt er nu hier eigenlijk.......!?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer