st
door stpaul Jul 5, 2005 om 18:02
Computers & telefonie

Misleiding KPN

Ook ik heb een telefoontje gehad waarin een mevrouw van de KPN mij vroeg of ik tevreden was met mijn Wanadoo adsl. Om dit van de kant van KPN voort te zetten moest ik aangeven of ik gebruik wilde maken van hun actie, het tevens zo laten overkomen dat Wanadoo deze toestemming nodig had. Helaas was ik niet op de hoogte van de plannen van Wanadoo dit hoorde ik pas later en begrijp ik nu hoe het zit.

Op de portal stond ook een stuk hier over. In dat stuk stond dat er een voorbeeldbrief op de site van Wanadoo staat om hier onder uit te komen. Alleen is deze lastig te vinden in het jungle op de Wanadoo site. Heeft iemand een directe link of de tekst?

Hartelijk dank

Paul

1646 12 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 5, 2005 om 18:56
573 Antwoorden / 0 Vragen

Even wat netter.

Click

Wanadoo Brief

st
door stpaul - Jul 5, 2005 om 21:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Maar het ziet er niet best uit. Staat bij dat dit slechts mogelijk is zolang je nog niet voorbij de datum van ingaan bent. Ze belde de 30ste en 31 ging het in. :s

Fijne boel iig.

hell-rider
door hell-rider - Jul 5, 2005 om 21:23
573 Antwoorden / 0 Vragen

Alsjeblieft

http://www.wanadoo.nl/belactie/

Graag gedaan

WillemG

hell-rider
door hell-rider - Jul 5, 2005 om 21:33
573 Antwoorden / 0 Vragen

Paul,

Ik zou toch nog even goed lezen wat er vermeld wordt bij Wanadoo, dit i.v.m. drie maanden gelden, voordat je bij de pakken gaat neerzitten. Misschien kom je er toch nog vanaf doordat je bent misleid.

Succes WillemG

hell-rider
door hell-rider - Jul 5, 2005 om 22:38
573 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een linkje gevonden en dat zelfs hier bij KASSA!

Reactie Kassa op Wanadoo en KPN

Misschien dat andere Wanadoo/KPN gebruikers er wat aan hebben.

st
door stpaul - Jul 6, 2005 om 11:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt Willem.

Ik heb gelijk maar even gebeld met de KPN en aangegeven hoe ik er over dacht. In eerste instantie kreeg ik te horen dat er niks zou veranderen en probeerde ze me gewoon af te wimpelen. Echter ze hebben mij aan een afspraak gebonden na het wekken van valse verwachtingen. Die mevrouw liet het zo overkomen alsof Wanadoo hier ook achter stond en niet dat ik dus van Wanadoo weggehaald werd en bij KPN ondergebracht. Bovendien zou ik een duurder abbonnement krijgen en dat kan helemaal niet kloppen. Dit heb ik aangegeven bij een 2de telefoontje. En blijkbaar was de boodschap duidelijk want als het goed is krijg ik binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging dat dit ongedaan wordt gemaakt.

Laat die korting van Wanadoo maar komen! :D

Paul

st
door stpaul - Jul 6, 2005 om 11:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens een puntje van commentaar op Wanadoo, ik heb de kassa site nodig om die brief te vinden. Dat had Wanadoo zelf wel wat beter kunnen regelen. Maar gelukkig is er kassa. Bedankt!

hell-rider
door hell-rider - Jul 6, 2005 om 11:50
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hiep, hiep hoera!

We hebben weer wat gewonnen, gelukkig maar.

Wanadoo heeft een Nieuwsbrief gestuurd en daar staat de link op. (onderaan) Misschien niet gehad.

Maak niet uit, jij bent weer opgelucht, groet WillemG

st
door stpaul - Jul 7, 2005 om 17:04
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb via een andere klant van Wanadoo gehoord dat er een nieuwsbrief verstuurd was. Ik heb deze echter nooit ontvangen helaas.

Overigens snap ik niet dat wanadoo alleen verwijst naar dat ene artikel uit de wet. Dit contract werd in mijn geval, en ik kan me niet voorstellen dat het bij anderen veel anders is, afgesloten terwijl 1 van de 2 partijen een onjuiste voorstelling van zaken had. Immers ze lieten het op mij overkomen als zijnde Wanadoo hier ook achter stond en dit nodig was om mijn huidige verbinding in stand te houden. Dit klopt ten dele. Met het accepteren houdt ik inderdaad de huidige situatie, het leveren van adsl via KPN, in stand.

Wat mevrouw niet vertelde is dat Wanadoo splitst van KPN. Wat mevrouw ook niet vertelde was dat de kosten van het abbonnement van de KPN hoger lagen dan de huidige kosten. Wat mevrouw mij niet vertelde was dat als ik niks deed mijn contract al stilzwijgend verlegd werd. Wat mevrouw niet vertelde was dat ik dus niet ja zei tegen voortzetting van de huidige situatie maar ja tegen voortzetting van het klant zijn bij KPN inclusief een nieuw contract voor een nieuw product. Kortom de hele aanbieding leek leuk maar mijn acceptatie kreeg ze wel terwijl IK als partij een onjuiste voorstelling van het product had. Tevens een ongevraagde kostenverhoging. Ook hier worden wij als consument tegen beschermt maar Wanadoo laat dat links liggen.

Maar goed zoals je zegt, ik ben er lekker vanaf. En telefonie gaat hier ook spoedig weg bij KPN. Ik hoop dat verder niet te veel mensen het dupe zijn geworden van deze manier van oplichten.

ri
door ria58 - Jul 9, 2005 om 13:56
6 Antwoorden / 3 Vragen

je komt er mooi niet onderuit.ook ik heb dit meegemaakt want ook ik ben gebeld door kpn nooit is er gezegt dat het omverlenning ging  maar toch zit ik vast tot 2006 aan kpn.ook ik heb aangetekende brief gestuurd aan kpn,en het antwoord is dat het om verlenning gaat,zodat de annuleringrecht hier op niet geld,  BEDANKT KPN stelletje op.ichters

ar
door arnom - Jul 21, 2005 om 19:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dus ook gebeld door een niet zo'n vriendelijke klootviool van de KPN.
Dat de volledige informatie niet verteld werd, verbaast ook niemand lijkt mij.
Op mijn vraag wat voor consequenties het heeft voor mijn contract met Wanadoo werd er gezegd dat dat geen enkele consequenties had.
Maar hoezo is dit wurgcontract van de KPN duurder dan daarvoor ?.

ar
door arnom - Jul 21, 2005 om 20:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dus ook gebeld door een niet zo'n vriendelijke klootviool van de KPN.
Dat de volledige informatie niet verteld werd, verbaast ook niemand lijkt mij.
Op mijn vraag wat voor consequenties het heeft voor mijn contract met Wanadoo werd er gezegd dat dat geen enkele consequenties had.
Maar hoezo is dit wurgcontract van de KPN duurder dan daarvoor ?.