mo
door mokkelke Apr 20, 2015 om 17:01
Computers & telefonie

Mobiele telefoon van KPN

De vrouw waar ik vrijwilligerswerk doe heeft bij de KPN winkel een mobiele telefoon gekocht op 15 januari van dit jaar, een samsung trend lite. Op zich al best een moeilijke telefoon voor senioren, iets wat ik ook al niet netjes vindt dat ze dat zo verkopen. Ze was samen met een vriendin en ze hebben alletwee dezelfde telefoon gekocht.
Bij deze telefoon krijgen zij €20,- beltegoed en €20,- terug op haar rekening gestort. Dat laatste was echter nog steeds niet gebeurt; het beltegoed is wel op het telefoonnummer gezet, maar geen geld op haar rekening. Zowel bij mevrouw niet als bij haar vriendin niet.
We hebben een mailtje gestuurd naar prepaidkorting.nl. Zij zeggen dat ze geen recht heeft op dit geld omdat zij de telefoon na 01 januari heeft gekocht.
Mag dit zomaar? De verkoper in de winkel heeft hen verteld dat ze zowel het beltegoed als geld op hun rekening teruggestort krijgen. Ook heeft ze een formulier meegekregen, waarop staat dat ze dit in moet vullen en het beltegoed wordt bijgeschreven èn het geld overgemaakt. Ze heeft dit formulier naar prepaidkorting.nl gestuurd, volgens de voorschriften

907 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2015 om 17:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dit mag niet zomaar. De verkoper heeft een belofte gedaan en die moet hij waarmaken, ook als hij een fout heeft gemaakt. De telefoons zijn nl verkocht met het idee dat die korting er nog aan zat te komen. Nu is de overeenkomst 'non-conform', dwz het product beantwoordt niet aan de overeenkomst. Waarbij wat de verkoper over het product vertelt heel belangrijk is.
Dus terug naar de verkoper die dat heeft verteld, dan geeft hij maar 20 euro gewoon uit de kas als de actie na 1 januari niet meer geldig was. Een andere optie is de telefoon terug en de vrouw haar geld terug.

De vrouw en vriendin zijn getuigen van elkaar, dus ze moeten samen gaan. Of het zal lukken weet ik niet. Indien niet, dan flink wat lawaai maken op internet.
Noem dan naam/plaats van de winkel.

Denk aan deze site. Aan klacht.nl en klachtenkompas.nl

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2015 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op de site van Samsung kan ik een refund voor dit toestel niet vinden: klik hier.
Als de dames niet zo handig zijn w.b. de werking van de toestellen dan zou ik internetgebruik en updaten e.d. op de toestellen uitzetten, anders zou hun beltegoed weleens snel op kunnen zijn: klik hier. Zie vooral ook wat onder Tips staat. Ook automatisch updaten, synchroniseren e.d. uitzetten en alleen wifi inschakelen.
Als er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij zit kunt u die klik hier downloaden.
Eventueel samen met de dames die doornemen en ze het daarbij dan zelf laten doen.
Overigens als ze bijv. gratis via wifi met elkaar zouden willen bellen, dat kan als op beide toestellen de app Viber is geïnstalleerd, via Viber. Dus alleen via wifi doen anders gaat dat via gewoon internet. Met Whatsapp is dat ook mogelijk. Die apps kunnen via Google Play (staat als icoon op de gsm's) gedownload en geïnstalleerd worden.
Ik zou overigens met de facturen en het andere papierwerk toch maar eens terug naar de winkel gaan en dezelfde verkoper aan zijn jasje trekken.

edrick3
door edrick3 - Apr 20, 2015 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mokkelke,

Blijkbaar heeft die verkoper dan e.e.a. niet goed gecommuniceerd.
Er staat nu inderdaad alleen de € 20 prepaidvergoeding vermeld. (klik hier)
Stond er geen datum op het formulier vermeld?

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Apr 20, 2015 om 18:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of de kopers hebben het niet goed begrepen en dat niet duidelijk aangegeven....

door 1953 - Apr 20, 2015 om 19:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vooraf de voorwaarden doornemen ter plaatse of de actie nog gold.

Duidelijk een kat in de zak gekocht.

ho
door hopetobehelping - Apr 20, 2015 om 20:28
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mokkelke,

zie de reactie van zoekster, daar sluit ik me helemaal bij aan.
Bij een aankoop wordt een overeenkomst gesloten met de verkopende partij.
De vrouw en haar vriendin is een belofte gedaan door de verkoper en deze moet door de verkoper waar gemaakt worden. Wat dat betreft hebben ze eigenlijk niet zoveel te maken met 'prepaidkorting.nl', de verkoper heeft de belofte gedaan (en moet die dus nakomen) en ze zijn elkaars getuige.

Dus voor de vrouw en haar vriendin op naar de verkopende partij (wellicht samen met u of iemand die mondig genoeg is) en halen waar ze recht op hebben.

mo
door mokkelke - Apr 20, 2015 om 22:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal,
Ik ga nu zeker terug naar de winkel, eventueel samen met de dames.
Aurora1: Ik heb samen met mevrouw op de telefoon geoefend. Ze kende het vrij snel, maar als ze een week er niks mee gedaan heeft, is ze alle informatie weer kwijt en moeten we opnieuw beginnen. Niet dat ik te beroerd ben om het opnieuw uit te leggen en ik heb dit zeker ook al verschillende keren gedaan, maar mevrouw is de telefoon meer dan beu en wil een gemakkelijke, een seniorentelefoon; Grotere toetsen, makkelijker te bedienen, niet moeilijk met opnemen en afsluiten enz.
Edrick3: Nee, er staat geen datum op het formulier, daarom vind ik al helemaal dat ze het terug dienen te betalen.
Pieter Wolters: De kopers hebben duidelijk aangegeven wat ze wilde. Ze wilde een telefoon die gemakkelijk te bedienen is voor hen, ouderen en ze hebben hem alleen maar nodig voor onderweg, als ze met de auto ergens naartoe gaan en pech hebben, dat ze dan één van hun kinderen kunnen bellen. Nou echt gemakkelijk is deze telefoon niet, en ouderen die eigenlijk nooit eerder een mobiele telefoon hebben gebruikt, kunnen niet of niet goed overweg met touchscreen.
We hebben een andere telefoon gekocht, dat ook nog, maar nu wel een hele fijne seniorentelefoon, die ze wel goed kan bedienen, die heel gemakkelijk in het gebruik is.
Dankjewel, allemaal voor jullie reactie!

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2015 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag mokkelke,
Misschien heeft u (met verwijzing naar @zoekster) nog iets aan deze links klik hier en klik hier.
Ik zou als het kan met beide dames terug gaan en hopen dan dezelfde verkoper te treffen.
Mooi dat er inmiddels een gemakkelijker toestel gekocht is, die ze natuurlijk direct hadden moeten krijgen, geadviseerd had moeten worden.