nu
door nuisker Jul 24, 2014 om 08:34
Voeding & gezondheid

Nationale slijtersbon

Hallo ik heb 3 Nationale Slijtersbonnen twv 10 euro p/stuk ik wilde deze inleveren bij een aangesloten slijterij maar deze vertelde dat de bonnen niet meer geldig zijn waarop ik op internet heb gekeken en deze inderdaad vanaf 1 Juli 2014 niet meer worden uitgegeven maar volgens internet kunnen deze wel tot 1 okt 2014 worden ingeleverd maar geen 1 slijter neemt de bonnen aan ik kan de bonnen wel opsturen naar de Nationale Slijtersbon maar dan wordt er 2,95 euro administratie kosten per bon ingehouden!!! de bonnen zijn onbeperkt geldig wat moet ik hiermee???

11583 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 09:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nuisker,

In de maanden juli, augustus en september 2014 kunt u de Slijtersbon nog inleveren bij de slijters.

Als een aangesloten slijter deze niet accepteert zou ik daarover een klacht indienen bij:

Nationale Slijtersbon B.V.
Postbus 86
2150 AB Nieuw Vennep
info@slijtersbon.nl

Suc6

nu
door nuisker - Jul 24, 2014 om 10:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bij diverse aangesloten slijters oa Frans van den Hoogen in Dordrecht geprobeerd in te leveren maar geen een accepteert de bonnen ook had ik vorige week al een mail naar de Nationale slijtersbon gestuurd maar nog geen antwoord tot op heden

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 11:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nuisker,

Toch staat er in het slijtersvakblad ook:

In de maanden juli, augustus en september van dit jaar kunnen de slijtersbonnen nog worden aangenomen en opgestuurd naar: Verwerkinscentrale Nationale Slijtersbon, Postbus 86, 2150 AB Nieuw Vennep.

Een aangesloten slijter zou ze dus gewoon moeten aannemen.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 11:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nuisker,

Zoek een slijter hier.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 11:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 24 jul 2014, 11:19]@nuisker,

Zoek een slijter hier.

Suc6
Lieve help edrick3, wat ben je volhardend. Er staat toch al in de reactie dat aangesloten slijters de bon niet willen aannemen??

Ze zouden die bon wel moeten aannemen, maar ze DOEN het niet. Dus wat nu?

tenormin
door tenormin - Jul 24, 2014 om 12:13
16834 Antwoorden / 108 Vragen

@nuisker, als u al van alles geprobeerd heeft en die lui blijven "nee" zeggen dan, ten einde raad maar, het verlies nemen; heeft u tenminste nog een paar centen over van de bonnen. Ze 'voor het gerecht' slepen heeft ook geen zin in deze. Zeker als de aangesloten slijters blijven volharden met: Nee.

mahadma
door mahadma - Jul 24, 2014 om 12:19
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft de vraagsteller (TS) gedacht aan een internet bestelling met de slijtersbon als betaling? Wel eerst effe bellen denk ik als je een zaak gevonden hebt.

sy
door sylgin - Jul 24, 2014 om 13:30
44 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je gevraagd waarom ze de bonnen niet willen aannemen?
Ik zou me kunnen voorstellen dat ze 3 bonnen tegelijk aannemen iets teveel vinden,helemaal omdat de bon stopt.
Of misschien heeft de slijterij het idee dat het per direct is gestopt,dat kan natuurlijk ook.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 13:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sylgin,

,,,
.....Of misschien heeft de slijterij het idee dat het per direct is gestopt,dat kan natuurlijk ook......
Dan lezen ze hun vakblad niet; zie antwoord 11.18 uur

hutch
door hutch - Jul 24, 2014 om 19:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Jammer dat er slijterijen zijn, die, hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen.

Dit zegt alles over dat 'bedrijf'. Nooit meer naar die slijters gaan.
Hopelijk kost deze opstelling hen vele klanten.

En hen om een reactie te vragen..... dat is vergeefse moeite. Dat durven zij toch niet.

sy
door sylgin - Jul 24, 2014 om 20:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 24 jul 2014, 19:36]Jammer dat er slijterijen zijn, die, hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen.

Dit zegt alles over dat 'bedrijf'. Nooit meer naar die slijters gaan.
Hopelijk kost deze opstelling hen vele klanten.

En hen om een reactie te vragen..... dat is vergeefse moeite. Dat durven zij toch niet.
Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer
Als niet 1 slijterij ze aanneemt in de buurt dan heeft TS toch echt een probleem.
De meeste mensen zullen gewoon betalen en niet met een bon,dus die hebben geen last ervan dat de slijterij de bonnen niet aanneemt.

TS,weet je wel zeker dat die slijterijen ook echt aangesloten zijn bij de bon?
Ik probeerde net mijn postcode en de slijterijen die genoemd worden bestaan al heel lang niet meer...dus echt bij de tijd is die informatie niet.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 20:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=sylgin schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:23]
Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer.

Zou jij dan gewoon weer drank kopen in een slijterij, die je daarvoor je bonnen weigerde?
Ook al vertel je dat ze die wel zouden moeten aannemen, omdat ze tot 1 oktober geldig zijn? Je laat je toch niet piepelen?
Daar is geld voor betaald!

Ik zou niet meer terugkomen. Ga ik wel naar een winkel die niet is aangesloten bij die bonnenhandel.

costnix
door costnix - Jul 24, 2014 om 23:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het hele gedoe met cadeaubonnen is te voorkomen, door de bonnen van de Nederlandse Bank cadeau te geven. Overal geldig, ook in het buitenland.

sy
door sylgin - Jul 25, 2014 om 08:02
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:39][quote=sylgin schreef op donderdag 24 jul 2014, 20:23]
Wat een onzin,alleen maar omdat een slijterij of meerder slijterijen een bon niet meer aannemen zou TS deze moeten vermijden de volgende keer.

Zou jij dan gewoon weer drank kopen in een slijterij, die je daarvoor je bonnen weigerde?
Ook al vertel je dat ze die wel zouden moeten aannemen, omdat ze tot 1 oktober geldig zijn? Je laat je toch niet piepelen?
Daar is geld voor betaald!

Ik zou niet meer terugkomen. Ga ik wel naar een winkel die niet is aangesloten bij die bonnenhandel.
Ja...want of een slijterij wel of geen bonnen aanneemt is voor mij niet belangrijk,als de service verder goed is.
Als die slijterij ze niet aanneemt dan ga ik toch ergens anders naar toe met mijn bonnen of bestel online.
Ik doe niet zo hysterisch over bonnen wel of niet kunnen inleveren.
Daarnaast zoals ik ook schreef en wat jij niet quote,is het maar de vraag of die slijterij daadwerkelijk nog is of daadwerkelijk was aangesloten bij die bon.
Als dat niet zo is,hoeft de slijterij die bon niet aan te nemen.

hutch
door hutch - Jul 25, 2014 om 09:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"....hoewel zij zich hebben verbonden aan de regels voor het innen/aannemen van dergelijke bonnen (dus in ieder geval tot 1 oktober 2014), nu te belabberd en bang zijn om deze nog aan te nemen."

Lijkt mij toch goed, duidelijk en begrijpelijk Nederlands.

Zoekster heeft gewoon gelijk.

En nu maar wachten op een reactie van een aangesloten slijter........
Maar ja, voordat die durven te reageren, zijn die slijtersbonnen waarschijnlijk al 'versleten'.......

sa
door saint - Jul 25, 2014 om 12:08
28 Antwoorden / 1 Vragen

Pfffffffffff, wat een koude drukte allemaal.
Waarschijnlijk is de enige en snelste oplossing dat je even rondbelt met een aantal slijterijen in de omgeving en vraagt of je daar de bonnen kan inwisselen.
Wellicht vind je er een.
Of je wel of niet terug gaat naar je huisslijter moet je voor jezelf beslissen.

Ik heb laatst de Mitra vaarwel gezegd. Dit nav een advertentie waarin ze aanboden 8 buitenlandse bieren voor de prijs van 6. De verkoper vertelde dat dit niet geld voor halve liters bier. In de advertentie stond dit niet vermeld en ook geen kleine lettertjes. Na een klacht bij Mitra NL heb ik geen reactie meer gehad.
Er zijn genoeg slijters die wel graag wat willen verkopen, dus ga je daar naar toe.

ho
door honza23 - Jul 25, 2014 om 15:52
261 Antwoorden / 3 Vragen

ik zou zeggen: zoek een slijter van een bekende landelijke keten (Gall&Gall b.v.)

costnix
door costnix - Jul 25, 2014 om 17:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@saint
U voelde zich besodeMITRAad :-)

sa
door saint - Jul 25, 2014 om 17:07
28 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:00]@saint
U voelde zich besodeMITRAad :-)

Ha, ha, goed gevonden. Ik baal het meest van de benadering door het personeel.
Je staat in een volle winkel en moet gaan discuseren met een verkoper over de voorwaarden die niet in de advertentie staan. Als dan ook de overkoepelende organisatie te beroerd is om te reageren op een mailtje, ben ik er klaar mee.

er
door eri_1 - Jul 26, 2014 om 00:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

Organisatie van Slijtersbon houdt voor het inleveren (maar ook voor het bestellen) van de slijtersbon door de winkelier kosten in. Die zijn de laatste tijd ontzettend gestegen. Daarom loont het bijna niet meer voor de winkelier om de bonnen in te nemen en zijn er steeds minder die het doen!

door 1953 - Jul 26, 2014 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je zou kunnen denken dat aan die Nationale Slijtersbon toch een naar luchtje aan hangt. Waarom weigerde of weigert de bon te accepteren? Faillissement van de organisatie hangt boven het hoofd?
Waarom is het dan per 1 juli jl. gestopt met de uitgifte? Werden de acceptanten slecht betaald en/of waren de administratiekosten te hoog voor acceptanten. Het is gissen naar het waarom.

crewmember
door crewmember - Jul 28, 2014 om 09:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eri schreef op zaterdag 26 jul 2014, 00:17]Organisatie van Slijtersbon houdt voor het inleveren (maar ook voor het bestellen) van de slijtersbon door de winkelier kosten in. Die zijn de laatste tijd ontzettend gestegen. Daarom loont het bijna niet meer voor de winkelier om de bonnen in te nemen en zijn er steeds minder die het doen!

Hier heb je je reden, als ik een slijter was zou ik ze dan ook niet meer aanemen.

il
door iljak - Nov 14, 2014 om 08:24
5 Antwoorden / 5 Vragen

Nationale slijtersbon: OPLICHTERS.
Er zijn voor miljoenen euro's aan deze bon verkocht. Vervolgens wordt de stekker er vrij plotseling uit getrokken en krijgt iedereen slechts een paar maanden om de bon in te leveren. Nee: de bon kan niet worden opgestuurd naar een antwoordnummer. En nee: de bon wordt ook niet geruild tegen een andere bon. Je dient de bon op te sturen in een gefrankeerde envelop. Lijdzaam af te wachten of je ooit je geld retour krijgt. En mocht dat zo zijn: wordt er per bon 2,95 aan administratiekosten ingehouden.
Vraag is: kan dat zomaar?????
Lijkt mij een goed onderwerp voor Kassa TV

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2014 om 09:14
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ten eerste, zeg niet zo snel oplichters.
Je hebt een paar maanden de tijs om zo een bon te besteden en dat kan je niet?
Dan moet er een antwoordnummer komen want een postzegeltje is te duur?
En ja, dat kan zomaar om je vraag te beantwoorden.

Persoonlijk gezien vind ik dat alle kadobonnen en kaarten afgeschaft zouden moeten worden. Geef elkaar gewoon euro s in een enveloppe.

Je kan dit doorsturen naar de redactie, , maar er zal niet 1 2 3 eentv uitzending van komen in mijn visie.