ju
door jurgen nouwens Jan 28, 2014 om 11:46
Vrije tijd & tuin

Omwisselen voetbalkadocard

ik heb een voetbalkadocard twv € 40.00 die schijnbaar verlopen is.
Na een hoop gedoe blijkt dat ik binnen 5 jaar dit tegoed teruggestort kan krijgen, minus € 15.00 adm kosten.
Ik krijg nu een email met de volgende instructies:
Werkwijze omwisselen Voetbalkadocard
Stuur de Voetbalkadocard kaart aangetekend naar onderstaand adres, inclusief alle
onderstaande gegevens c.q. formulieren:
- Kopie Geldig identiteitsbewijs van aanvrager
- Kopie bankafschrift (u kunt saldo en bedragen wegstrepen) voorzien van
de correcte adresgegevens en bankgegevens van aanvrager.
- Voetbalkadocard
- Ingevuld omwisselformulier (zie volgend blad)
Alleen volledige aanvragen worden in behandeling genomen.

Mijn vraag is, is het normaal dat ik zoveel prive gegevns moet verstekken, en dat de kosten om wat geld wat rechtmatig van mij is terug te krijgen wel erg hoog is:
waarde (geld fysiek uitgegeven) € 40.00
minus € 15.00 adm. kosten - € 7.95 aantekenen betekent terugkrijgen € 17.05!

Alvast bedankt voor uw reactie

3234 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 28, 2014 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jurgen nouwens,

.....ik heb een voetbalkadocard twv € 40.00 die schijnbaar verlopen is......
Hoezo schijnbaar?
Je bedoelt dat-ie verlopen is?!

.....om wat geld wat rechtmatig van mij is terug te krijgen .....
Dat geld is rechtmatig helemaal niet van jou.
1. je hebt de bon laten verlopen
2. En als de bon nog geldig is hoeven ze geen geld te retourneren.
Je mag blij zijn dat ze nog iets willen terugbetalen.
Daartoe zijn ze helemaal niet verplicht.

En ja, dan kost het je administratiekosten.

E.e.a. staat duidelijk in de Algemene Voorwaarden:
Geldigheid cardsaldo
De Voetbalkadocard is vanaf de dag van aankoop 2 jaar geldig, tenzij anders vermeld.
Voetbalkadocard dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een acceptant.

Omruilen
De ontvanger kan enkel en alleen na de verstreken verzilveringstermijn van 2 jaar na aankoopdatum, en gedurende een termijn van 5 jaar nadat de cadeaukaart bij de wederverkoper of het directe verkoopkanaal is verworven een verzoek indienen om (het restant van) de tegenwaarde in geld op een betaalrekening te ontvangen.
Na het verstrijken van de periode van 5 jaar kan de ontvanger de cadeaukaart niet langer omwisselen in de tegenwaarde in geld.

Aan het omruilen van de cadeaukaart zijn administratieve kosten verbonden. Deze kosten bedragen 15 euro per cadeaukaart. De kosten worden in mindering gebracht op het bedrag dat Voetbalkadocard aan u uitkeert.
De ontvanger zal, indien hij na het vervallen van zijn card (2 jaar na aanschaf) gebruik wenst te maken van zijn recht om het tegoed op zijn cadeaukaart om te wisselen in de tegenwaarde in geld, dit aanvragen via klantenservice@Voetbalkadocardkaart.nl.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2014 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan u hem beter verkopen voor de helft van de prijs aan een andere voetbal liefhebber.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2014 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 28 jan 2014, 15:05: Kan u hem beter verkopen voor de helft van de prijs aan een andere voetbal liefhebber.

Weer eens niet goed gelezen!!
De kaart is verlopen!!

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ook ik heb hetzelfde probleem.
Na vele mailtjes krijg ik van hun alleen via de mail terug het gekopierde stukje over dat hij 2 jaar geldig is van de site maar dat staat nergens vermeld.
Ik heb de Consuwijzer aangeschreven en hun zeiden als er geen datum op de kaart staat is hij onbeperkt geldig en als er een afgiftedatum opstaat wanneer je die gekocht hebt is hij 5 jaar geldig.
Dit allen heb ik doorgemaild alleen krijg ik alle mailtjes terug met dat het niet verzonden kon worden.
Wat mij duidelijk lijkt dat me emailadres geblokkeerd is..
Nu heb ik die mail van de consuwijzer uitgeprint en meegestuurd naar het adres van de voetbalkadocard ,alleen 9 dagen later nog steeds geen antwoord hierop.
Ik laat het er niet bij zitten en zal blijven mailen via andere mail en brieven blijven sturen.
ook bij de primera is niet bekend dat jij maar 2 jaar geldig is..
Dus conclusie is dat ze hem weer moeten opwaarderen of geld terug geven.
Dus volgens consuwijzer sta je in je recht....

gr marissie

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De voorwaarden staan toch echt duidelijk aangegeven op hun site.
Klik

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk is het niet de bedoeling van het forum dat er discussies ontstaan, immers bedoeld als probleem oplossen.

Ik zie regelmatig een soortgelijk topic voorbij komen: Verlopen cadeaubonnen.

Ik waag het er dan maar op om een 'discussie-achtige opmerking te maken, (waar ik dan niet over ga discussiëren.

Kunnen de bezitters van verlopen cadeaubonnen eindelijk eens een keer begrijpen dat het toch wel ondankbaar over komt dat u een cadeau krijgt in de vorm van een cadeaubon, dat u die vervolgens ergens in een keukenlade neergooit, en als ie dan blijkt vervallen is, te gaan klagen dat u geld terug wil.

Niemand maakt me wijs dat u in 12 maanden tijd geen moment hebt gehad om de bon te verzilveren.......

Een cadeau laten liggen is op z'n minst niet netjes.

ve
door verwijderd - Feb 2, 2014 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door verhuizing bon niet in de gaten gehad...
Ik weet ook dat het op hun site staat maar volgens consuwijzer moet er een datum opstaan omdat dit zo moet...
Het is niet netjes om iemand niet normaal te beantwoorden en de kaart was net 2 weken verlopen toen ik er achter kwam en ging mailen dus kun je ook iemand tegenmoet komen.
het is niet dat hij al 1 of 2 jaar verlopen was....dan had ik hem wel weggedaan.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb gewoon me geld terug gekregen nu hoor..
Doordat ik t bericht van de consuwijzer heb opgestuurd...
zo kan het dus ook...

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

marissie40 schreef op dinsdag 4 feb 2014, 12:47: Heb gewoon me geld terug gekregen nu hoor..
Doordat ik t bericht van de consuwijzer heb opgestuurd...
zo kan het dus ook...

Mooi dat het je zo gelukt is.
Goeie tip voor TS!
Wie weet lukt het die ook.

Met vr.gr.