to
door tonnieuwegein Sep 9, 2014 om 09:49
Geldzaken & recht

Ondanks garantiewaarde lager bedrag uitbetaald

Beste Ls,

Op 01-04-1999 heb ik bij de (toenmalige) AMEV een lijfrente polis afgesloten.
In de polis staat bij de voorwaarden onder de kop Garantie : Bij ongewijzigde deelname zal de uitkering plaatsvinden op 01-04-2014 van tenminste 33.786.00 Euro.
Ik heb echter bijna 3000.00 euro minder uitbetaald gekregen.
Heen en weer gemail met de A.S.R. doet mij niet verder komen en nadat men een kopie heeft gevraagd van deze polis heb ik nu reeds 3 maanden niets meer gehoord.

Ik heb 2 vragen .

1. heb ik recht op het garantie bedrag en zo ja
2. weet iemand een manier hoe ik de A.S.R. zo ver krijg dat men dit op een fatsoenlijke manier in orde maakt.

Dank voor uw tips en meedenken.

777 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dat bedrag van € 33.786 werkelijk gegarandeerd is en u aan de overige voorwaarden ook voldoet, moet dat natuurlijk uitbetaald worden.

Ik neem aan dat daar een direct ingaande lijfrente voor aangekocht moest worden?

Dien een schriftelijke klacht in bij Amev en eis daarin dat zij u uitleggen hoe de vork in de steel zit. Stel een termijn, bijvoorbeeld 14 dagen voor een antwoord. Geef verder aan dat als u niets hoort, of het antwoord is niet tot tevredenheid, dat u dan een klacht indient bij het Kifid.

Zie Google voor de termijnen en procedure.

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 10:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt naar het Kifid met uw klacht. U moet eerst nog een keer een mail/brief naar de ASR sturen.

Geef uw financiële dienstverlener zes weken de tijd om uw klacht af te handelen.

klik HIER
Dan kunt u de route volgen.

to
door tonnieuwegein - Sep 25, 2014 om 10:59
2 Antwoorden / 2 Vragen

Als een donderslag bij heldere hemel ben ik vandaag gebeld door de ASR.

Duizend excuses , wij zitten fout en het verschil zal worden overgemaakt inclusief rente.

Eind goed als goed al blijft ik bij de ASR een vreemde smaak in mijn mond houden.
Ik ben nl overtuigd dat dit allemaal niet per ongeluk gaat.

Maar dat is mijn persoonlijke gedachtengang .

Dank voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi dat ze hun fout erkennen, maar ik ben het erns met uw gedachtengang.

Het zal fiscaal nog wel een probleem opleveren, want ik neem aan dat u voor het eerdere bedrag al een lijfrente heb aangeschaft.

to
door tonnieuwegein - Sep 25, 2014 om 20:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de ASR geen probleem zij kunnen het besrag wat ze nu aan mij gaan uitkeren bij de afgesloten polis voegen zonder belastingtechnische consequenties

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 20:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is mooi. U hebt blijkbaak bij dezelfde club die lijfrente aangekocht. Komt dan nu even goed uit.

Bedankt voir het melden.