kl
door klant Mar 3, 2007 om 16:00
Huishouden & energie

Onderhoud noorse leisteen

wij hebben in de woonkamer  en keuken Noorse leisteen. In de keuken is deze wat dof geworden. Weet iemand een eenvoudige oplossing om de vloer weer glanzend te krijgen en de kleuren weer helder?

21141 8 Rapporteer

astoria
door astoria - Mar 3, 2007 om 16:16
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Klant. Neem eens contact op met  Floortec - tel. 0800-3566783 - www.floortec.nl B

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 3, 2007 om 19:03
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is deze rubriek niet bedoeld om reclame voor uw bedrijf of de organisatie waar u werkt te maken. Ik noem in voorkomend geval alleen meerdere firmanamen om consumenten door te verwijzen en zal nooit de firmanaam noemen waar ik zelf op de loonlijst sta. Dat hoort niet !

De vragensteller kan zelf een schrobmachine huren met daarbij horende pads en onderhoudsmiddelen. Daarnaast kunnen meerdere richprijzen bij bedrijven worden opgevraagd. De vloer zal eerst gestript moeten worden en daarna behandeld moeten worden met een polish of was, waardoor een verzegeling van de vloer ontstaat.

astoria
door astoria - Mar 3, 2007 om 21:13
362 Antwoorden / 55 Vragen

tonny zeur b.

zu
door zuiden - Mar 4, 2007 om 11:59
16 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals vermeld kan ik alleen maar mee gaan GEEN RECLAME dus helemaal geen zeur een terechte opmerking

Een lei hoort een eiglans te hebben dit is te bereiken door de vloer bij te houden met zachte zeep in het dweilwater.

Wilt u een hoog niveau qua glans vloer goed strippen ( met een reiniger ) en aansluitend onderhouden met bv wash en shine van HG houd u er rekening mee dat de vloer regelmatig zal dienen te worden gereinigd ivm vergoren van de vloer

Succes

Theo

ko
door koekeloere - Apr 1, 2007 om 22:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Daar ik zelf in ons oude huis een noorse leistenen vloer had,werd door de de firma waar wij deze gekocht hadden en gelegd door hun eigen tegelzetter , verteld dat je alleen groene zeep mocht gebruiken.Door eenmaal per week deze te schrobben,daarna af te drogen.Je mocht er niet op lopen voor hij droog was.Tevens werdt er ons er bij verteld dat je de dweil waar je hem mee afdroogde niet voor dweil doeleinden mocht gebruiken,omdat er anders de zeepoplossing werd vermengt met andere vuiligheden.Wij zelf gebruikten altijd 2 dweilen.Mocht de vloer toch nog niet blinken dan een paar dagen achter elkaar opwissen met een zeepsopje.

Deze vloeren zijn niet te verslijten,als hem maar goed onderhoud.

Met vriendelijke groet,Lambert

kl
door klant - Apr 2, 2007 om 11:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Lambert,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog even een vraag.

Gebruik je een pot groene zeep of vloeibaar en maak je daar dan een sopje van met water, of gebruik je het puur?

Groeten,

Margreet

ko
door koekeloere - Apr 3, 2007 om 22:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Margreet

Wij gebruikten zeep uit een potje,waarvan we een sopje maakten.1 eetlepel op 4 liter water.Goed doorroeren en dan schrobben.

Groetjes Lambert

jabjo
door jabjo - Sep 1, 2009 om 13:32
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als U de steen wilt   herstellen in zijn originele staat en volledig wilt ontdoen van zijn onderhoudslagen, kan dit door gebruik van Linax. Dit product verwijdert alle beschermlagen. Men moet de steen dweilen en zorgen dat ze een kwartier lang goed vochtig blijft. Na 15 minuten schrobt U de steen en verwijdert U al het water en vuilresten.  U spoelt de steen goed na.  Na een tweetal uren herhaalt U deze procedure.

Nu is de steen volledig   gereinigd en ontdaan van zijn onderhoudslaag.  Laat de tegel nu  gedurende twee dagen goed opdrogen.  Tijdens deze periode raden wij U aan de vloer zo min mogelijk te belopen  omdat ze nu opnieuw erg  kwetsbaar is voor de opname van vocht en dus zeer gevoelig is voor vlekvorming.

Na de twee uitdroogdagen kan men terug het onderhoud opstarten naar keuze.

dan de vloer behandelen met vlokken zeep zo verkrijgt men een eiglans.

succes