ma
door marleen1968 Jan 16, 2013 om 15:40
Huishouden & energie

Onderhoudscontract voor cv

Ik heb een service abonnement voor de CV bij Feenstra gehad maar ivm hele slechte service, heb ik het stopgezet. Ik vraag mij af of het nodig is een service abonnement en weet iemand een goede aanbieder? Overigens raad ik Feenstra echt af: afspraken komen ze niet na, kortingen " vergeten" ze te verrekenen en achteraf wordt je met kosten geconfronteerd die niet verteld zijn ( maar zij vinden van wel, natuurlijk :-))

4730 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ooit door F. jaarlijks cv "onderhoud"aan de combiketell laten doen. de monteur deed er een kwartier over inclusief rekening uitschrijven. Avond voor Kerstmis viel de verwarming uit. Enige malen F. Gebeld, maar kreeg steeds de voicemail aan de lijn. Ben nooit teruggebeld. Ik had het geluk dat ik de storing zelf kon verhelpen, anders had ik met de kerst in de kou gezeten. de ketel wordt sinds die tijd door een lokaal bedrijfje serieus onderhouden tot volle tevredenheid.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kan iemand u nu naar een "goede" verwijzen? Men heeft toch geen idee waar u woont. Er zit een goede in Friesland, maar u woont in Limburg, schiet niet op?

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is onzin om een onderhoudscontract af te sluiten. Er wordt er dan maar één beter van: en dat is degene waarbij u dat contract afsluit. En u ziet zelf al dat een contract ook niet alles is, vooral niet bij die grote bedrijven. Die hebben doorgaans toch de lak aan alles..... juist vanwege de grootte van het bedrijf en de meestal onpersoonlijke benadering. Meestal is dat laatste juist ook inherent aan dergelijke bedrijven.

Indien er iets aan de hand is, of u wilt uw cv-ketel een jaarlijkse schoonmaak- onderhoudsbeurt laten geven, zoek een plaatselijke (zelfstandige) installateur op en laat hem/haar dit doen. Dus geen contract, maar gewoon ergens aan het begin van de herfst telkens een afspraak maken.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2013 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op vrijdag 18 jan 2013, 13:10: Het is onzin om een onderhoudscontract af te sluiten. Er wordt er dan maar één beter van: en dat is degene waarbij u dat contract afsluit.

Of jij, als je in deze koude periode ineens problemen hebt. Probeer dan maar eens een installateur te vinden die per direct langs kan komen. Die geven op dat moment echt wel voorrang aan de mensen met een onderhoudscontract. Een onderhoudscontract is een prima investering. Je ketel wordt jaarlijks schoongemaakt, wat de levensduur bevorderd en bij problemen wordt je snel geholpen. Dat alles zonder voorrijkosten. Je moet alleen een betrouwbare installateur vinden en ook die plaatselijke installateur werkt met onderhoudscontracten.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na veel ellende door slecht onderhoud bij Feenstra (NUON) gelijk aan uw ervaringen, ben ik 4 jr. geleden overgestapt naar GASNED.nl
Alleen maar goede ervaringen m.b.t. het onderhoud en de service.

vr.gr. mebo

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een onderhoudscontract is bij gastoestellen zeer aan te raden. Als u of uw huisgenoten door koolmonoxide om het leven komen door slecht of geen onderhoud is het onomkeerbaar. Dit soort verbrandingsapparaten moeten gecontroleerd en schoongemaakt worden. Naast diverse installatiebedrijven bieden ook onderafdelingen van energieleveranciers vaak onderhoudscontracten aan. De service die zij bieden is zo verschillend per provincie, streek en woonplaats dat er geen algemeen advies gegeven kan worden. Bij de aanschaf van een nieuwe ketel kan meestal goedkoper een onderhoudscontract bij de installateur worden verkregen. Bij anderen, installateurs, onderhoudsbedrijven of energieleveranciers is het verstandig de prijzen en de voorwaarden zeer, zeer goed te lezen.Lang niet alle bedrijven hebben kennis en ervaring met de verschillende typen CV ketels. Ook hier heeft de elektronica zijn stempel gedrukt.
Wat bieden zij voor de prijs die ze berekenen? Komen zij bij storing en binnen welke tijd en wat zijn de kosten en voor wie zijn de kosten? Hoe zit het met voorrijkosten? Sommige merken CV (combi) ketels hebben ook zelf een eigen servicedienst. In elk geval kunt u daar bij een acute storing soms net die informatie krijgen om het apparaat weer aan de praat te krijgen.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

*http://www.breman.nl/

*(even informeren wie er in de buurt zit)

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch schreef op vrijdag 18 jan 2013, 13:10: Het is onzin om een onderhoudscontract af te sluiten. Er wordt er dan maar één beter van: en dat is degene waarbij u dat contract afsluit. En u ziet zelf al dat een contract ook niet alles is, vooral niet bij die grote bedrijven. Die hebben doorgaans toch de lak aan alles..... juist vanwege de grootte van het bedrijf en de meestal onpersoonlijke benadering. Meestal is dat laatste juist ook inherent aan dergelijke bedrijven.

Indien er iets aan de hand is, of u wilt uw cv-ketel een jaarlijkse schoonmaak- onderhoudsbeurt laten geven, zoek een plaatselijke (zelfstandige) installateur op en laat hem/haar dit doen. Dus geen contract, maar gewoon ergens aan het begin van de herfst telkens een afspraak maken.

*gezien mijn ervaringen in de laatste 3 maanden met Servus, ben ik het deze keer pertinent niet met je eens

Met collegiale groet,

dearagain