ad
door ady.bouwer Dec 7, 2014 om 14:53
Vrije tijd & tuin

Ondeugdelijke stopwatches

Ik heb begin dit jaar 10 stopwatches gekocht bij Sport 2000 in Pijnacker. Tijdens de opleiding voor tijdwaarnemer zwemmen bleek al dat de klokken afweken maar toch maar geprobeerd tijdens de examens. Ook hier bleek weer dat de klokken te snel lopen. Daarna heb ik een bezoek gebracht aan de winkel maar men wilde niets doen.De fout zou bij ons liggen. Daarna weer geprobeerd en weer ging het fout. Daarna een brief geschreven en de firma in gebreke gesteld. Geen reactie. Ten eind raad in oktober weer een brief gezonden. met aantekening en datum van verwachte reactie. Weer geen krimp. De vereniging zit nu met een schadepost van € 250.=. Ik voel me persoonlijk verantwoordelijk. Hoe kan ik deze firma overtuigen dat ze of de stopwatches terug moeten nemen en het geld moeten retourneren of ze moeten me andere wel goed functionerende stopwatches leven?

291 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2014 om 15:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom stel je dezelfde vraag nog een keer? KLIK

sw
door swat1500 - Dec 7, 2014 om 15:10
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Als de winkel niet meer reageert rest u niets anders dan juridische hulp inschakelen en een gang naar de kantonrechter. Uiteraard moet u we kunnen onderbouwen dat de stopwatches te snel tellen. Een aantal zal dus geijkt moeten worden om uw claim te onderbouwen. Een bepaalde marge is, afhankelijk van het doel waarvoor ze aangeboden, toegestaan.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2014 om 15:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 7 dec 2014, 15:08]Waarom stel je dezelfde vraag nog een keer? KLIK

En ook nog op 17 november.

@ady.bouwer, nog even en dan kan je schrijven: begin vorig jaar, dus hier schiet het echt niet op en zal je toch echt zelf stappen moeten ondernemen. Sport 2000 in Pijnacker lijkt er geen haast mee te hebben, jammer voor club, dat wel, maar wij kunnen er verder weinig aan doen.

gerbera
door gerbera - Dec 8, 2014 om 14:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks dat u deze vraag al eerder heeft gesteld is nog steeds niet duidelijk wat er mis is met die dingen. Hoe weet u dat deze niet o.k zijn geven ze geen tijd aan of wat is er mee ????? Ga anders eens bij het juridisch loket langs of schakel de rijdende rechter in of iets dergelijks maar doe wat om te bewijzen dat de dingen niet deugen. Hier kunnen wij u niet verder helpen.

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2014 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe is getest dat deze stopwatches niet zouden voldoen? Heeft u daar bewijzen voor?
Ik hoop niet dat u dezelfde vraag nog een keer stelt.