Ondeugdelijke stopwatches
Voor alle mensen die eerder op dit onderwerp reageerden en allen die nog niet reageerden.
Ik heb voor mijn vereniging in maart 10 stopwatches gekocht bij Sport 2000 in Pijnacker.
Bij de in gebruik name van de stopwatches bleek dat deze klokken niet de goede tijd weergaven.Na een bezoek aan de winkel werd mij verteld dat ze wel in orde waren en kon ik weer gaan. Na gebruik tijdens een wedstrijd en tijdens een examen werden deze klokken er allemaal uitgehaald als niet goed. Daarna ben ik weer in de winkel geweest en heb de hele situatie uitgelegd en de stopwatches daar gelaten. Vervolgens in mei een brief gestuurd met het verzoek om een reactie en niets ontvangen. Nu weer een brief geschreven en aangetekend verstuurd. Ook hierop reageren ze niet . Wat moet ik doen. Ik ben een heleboel geld kwijt voor de aanschaf van 10 ondeugdelijke stopwatches en heb geen stopwatches meer omdat ze ter controle in de winkel zijn achter gelaten.
IK WEET HET NIET MEER . Wie heeft een suggestie.
Het gaat er nu om of u op grond van de overeenkomst mocht verwachten dat deze stopwatches geschikt waren voor professioneel gebruik. Als het goed is staat in de handleiding van deze stopwatches hoe nauwkeurig ze zijn (bijv nauwkeurigheid 1/100 sec) . Aangezien u er een behoorlijk bedrag aan is uitgegeven, zoals u zegt, dan zullen ze behoorlijk nauwkeurig moeten zijn.
Ik ga er nu even vanuit dat u gelijk heeft.
Nu er niet gereageerd wordt op een verzoek om deze stopwatches na te kijken of te vervangen voor goede, kunt u de overeenkomst ontbinden op grond van non-conformiteit. Ik zie dat ze een email adres hebben, probeert u het dan zo.
Vermeld wat u heeft gekocht, wanneer en hoeveel u ervoor heeft betaald.
Vervolgens vertelt u dat de stopwatches er allemaal zijn uitgehaald tijdens de examens omdat ze niet nauwkeurig waren.
Vermeld in welke winkel (plaats) u de stopwatches heeft gekocht en achtergelaten en dat er geen enkele reactie richting u is gekomen. Dat u de overeenkomst ontbindt waarbij Sport 2000 de stopwatches kan behouden en u uw geld terugkrijgt. Noem het rekeningnummer waarop het bedrag kan worden teruggestort.
Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 7 dagen.
Komt er dan weer geen reactie, dan zou u een mail kunnen sturen dat u een incassobureau gaat inschakelen om uw geld terug te krijgen.
Ook kunt u verwijzen naar dit topic. Misschien willen ze hier wel reageren en vertellen waarom Sport 2000 niets van zich laat horen en nergens op reageert.
ik begrijp uw reactie. De firma heeft in eerste instantie een brief via een advokaten kantoor gekregen en in tweede instantie een aangetekende brief. Wat betreft het niet goed functioneren:ze lopen te snel. Alle klokken die wij als verenigingen gebruiken lopen altijd tijdens een klokken controle gelijk behalve de door onze vereniging bij Sport 2000 aangeschafte. Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.
[quote=ady.bouwer schreef op zaterdag 22 nov 2014, 12:41]ik begrijp uw reactie. De firma heeft in eerste instantie een brief via een advokaten kantoor gekregen en in tweede instantie een aangetekende brief. Wat betreft het niet goed functioneren:ze lopen te snel. Alle klokken die wij als verenigingen gebruiken lopen altijd tijdens een klokken controle gelijk behalve de door onze vereniging bij Sport 2000 aangeschafte. Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.
Dan zult u over moeten gaan tot het aanmanen. Ik weet niet hoeveel u voor de sportwatches heeft betaald.
1) U zult ze eerst gewoon een nota moeten sturen wegens het ontbinden van de overeenkomst. Te betalen voor....datum noemen.
Ze reageren niet....
2) Vervolgens kunt u een betalingsherinnering sturen waarin u ze 14 dagen de tijd geeft, die ingaat 1 dag na het verzenden van de mail en/of aangetekende brief met de betalingsherinnering om de rekening te voldoen, tevens vermeldt u daarbij de precieze incassokosten die ze moeten betalen als ze na die 14 dagen nog steeds niet hebben betaald. Die incassokosten zijn wettelijk geregeld.
klik HIER
Willen ze dan nog niet meewerken, dan zult u ze voor de rechter moeten slepen. Dat zal ze dan een flinke duit gaan kosten bij verlies, vraag me af of ze daar zin in hebben.
Wat u eerst nog kunt doen is ze verwijzen naar dit forum, dat ze met hun bedrijf op dit forum staan. Dat kan nog wel eens helpen om wat schot in de zaak te krijgen.
Ik vergat nog even stap 3
Na de betalingsherinnering waarbij nog niet is gereageerd, stuurt u
3) de laatste aanmaning waarin de rekening met daarbij opgeteld de incassokosten worden vermeld. Daarin kunt u ook de waarschuwing zetten dat als ze nu nog niet tot betalen overgaan, u dan de zaak over zult geven aan een gerechtsdeurwaarder die een dagvaarding zal doen toekomen aan Sport 2000 en dat daarbij de proceskosten voor rekening van Sport 2000 zullen zijn.
Het is overigens zo dat de 14 dagen 1 dag na het ontvangen van de mail of aangetekende brief ingaan.
[quote=ady.bouwer schreef op zaterdag 22 nov 2014, 12:41]Wat betreft een email sturen denk ik dat we dit stadium wel voorbij zijn.Ze reageren gewoon niet.
Het is het beste dat je je klachten met het hele verhaal op specifieke klachtensite's gaan plaatsen.
Vanuit die klachtensite's komt het in een bredere openbaarheid, vanuit die klachtensite's wordt er ook contact opgenomen met een bedrijf waar over geklaagd wordt en heb je een veel grotere kans op een oplossing als alleen een beetje broddelen op Kassa-Vara.
Klik-1 hier-> De grootste klachtensite van Nederland
Klik-2 hier-> Klachtenkompas (Van de Consumentenbond)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer