es
door essie1987 Feb 25, 2015 om 23:57
Elektronica & tv

Ongewenst gebeld worden

hoi lezers,

ik wordt nu al maanden meerdere keren per dag gebeld door dit nummer 0888800805, op de vaste lijn,als je op neemt hoor je niks en wordt er naar een paar seconde weer opgehangen, ik heb contact opgenomen met mijn provider maar die kunnen helaas niks voor mij betekenen ze kunnen het nummer niet blokkeren of wat dan ook, ik ben de wanhoop nabij, ik wordt er stapel gek van! ik ben nu al zover dat ik van de week een nieuw nummer heb aangevraagd maar omdat ik nog geen jaar klant bent van telfort is de vraag of het uperhaut mag, maar daar hoor ik hopelijk deze week meer van.
ik heb uiteraard gegoogeld voor het leven, maar ik kom niet heel ver, wel las ik bij sommige site dat het de algemeen dagblad kan zijn, nou heb ik op hun site gekeken en hun telefoonnummer komt wel in de buurt van deze maar hij is het niet, en verder is er niet veel over te vinden.
wie heeft dit probleem nog meer en anders wie kan me verder helpen

groetjes essie

3845 18 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 26, 2015 om 00:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat lijkt mij dan ook niet zo leuk, maar een ander nummer aan vragen is ook niet zo prettig. Dat zit dan ook niet in. U heeft zo te lezen nummer herkenning dan gewoon laten bellen.. Dat is de enige manier.

es
door essie1987 - Feb 26, 2015 om 00:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

nee inderdaad is zeker niet prettig, ik kan het nummer inderdaad zien en heb al een anoniem terug gebeld maar dan hoor je niks laat maar zeggen, en een nieuw nummer nemen is de enigste optie dan houd het (misschien) op

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Op internet is te vinden dat er meer mensen zijn die alsmaar door hetzelfde nummer worden gebeld.
Om er minder last van te hebben kunt u een telefoonbeantwoorder aanschaffen (als die niet op uw telefoon zit) en een boodschap inspreken met alleen vermelding van uw telefoonnummer en het verzoek een bericht in te spreken.
U neemt dan pas op als anderen bellen want u hoort dan wie aan de lijn is en neemt niet op als dat nummer belt/u niets hoort. Wel vrienden en bekenden op de hoogte stellen dat u dat apparaat aangeschaft heeft (en waarom) en dat ze altijd moeten beginnen met hun bericht in te spreken opdat u kunt horen dat het niet die spookbeller is.
Dat werkt ook uitstekend voor (of liever tegen) callcenter.
Bij Kringlopers zijn regelmatig voor enkele euro's telefoonbeantwoorders te vinden, heel soms heb ik ze in de aanbieding bij Karwei of Gamma gezien. Anders even zoeken naar een zo goedkoop en simpel mogelijke versie.

es
door essie1987 - Feb 26, 2015 om 00:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1 dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, ik wacht nog even meerdere reactie af maar in elk geval bedankt voor het zoeken en je reactie..

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2015 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt anders ook de stekker van de telefoon vooral 's-nachts uittrekken. Ook dit in eigen kring melden en als u een gsm heeft dan vragen of ze bij noodgevallen dat nummer willen bellen. Voor zover ik weet blijft als de stekker uitgetrokken is voor een beller de telefoon overgaan alsof niemand de telefoon hoort. Dus dan is het handig als men weet eventueel het gsm nummer te kunnen bellen, maakt men zich niet ongerust en blijft u bereikbaar.
Een telefoonbeantwoorder blijft naar mijn mening het handigst. Ik heb die al sinds de jaren 70 en mijn vader heeft destijds ook een aangeschaft en hij vond het ook wel erg handig voor als hij ver van de telefoon verwijderd was.

ho
door hopetobehelping - Feb 26, 2015 om 06:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste essie1987,

een nieuw nummer aanvragen is wel heel drastisch. En het is mogelijk dat u op dat nieuwe nummer weer gebeld gaat worden door hetzelfde nummer.
U hebt het wellicht al gedaan, maar als u dat nog niet gedaan hebt registreer uw nummer dan in het 'bel me niet register'.
Als ik het nummer 0888800805 google kom ik net als u steeds bij het AD terecht. Met een registratie in het 'bel me niet register' zou dit dus moeten stoppen.
Stopt het niet, dan een klacht indienen bij consuwijzer.
Hoop voor u dat dit snel stopt.

diumenge
door diumenge - Feb 26, 2015 om 06:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wordt u op uw mobiele of vaste lijn gebeld? Indien mobiel dan is er misschien wel de mogelijkheid het telefoonnummer in de telefoon te blokkeren.

es
door essie1987 - Feb 26, 2015 om 09:11
5 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt allemaal voor het reageren, maar ik staat idd bij het bel me niet geregister geregisteerd, maar dat helpt niet.
en een nieuw nummer nemen is niet drastisch maar ik wordt er dood moe en gek van daarom wil ik dat.
ik wordt gebeld via de vaste lijn en bij mijn provider kunnen ze dat niet blokkeren.
ik denk idd dat het of een telefoonbeantwoorden wordt of dat ik hem maar uitzet en op het moment dat ik heb nodig heb weer aan doet, ik weet het anders ook niet meer

varabas
door varabas - Feb 26, 2015 om 09:34
450 Antwoorden / 35 Vragen

Beste essie,

Het lijkt mij beter om i.p.v. een telefoonbeantwoorder een nieuw telefoontoestel te kopen en dan eentje waarbij het mogelijk is om nummers te blokkeren.
Ik weet dat dit kan bij Panasonic toestellen, de kunt daarin "ongewenste" nummers inkomend blokkeren. Ik neem aan dat ook andere merken deze mogelijk hebben.
Omdat je het nummer (0888800805) weet, lijkt mij dit een goede oplossing.

Succes
Bassie

es
door essie1987 - Feb 26, 2015 om 09:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

hoi bassie,

dat is idd ook een optie, ik zal vandaag daar eens naar kijken bedankt voor de tip.

groetjes

me
door mein33 - Feb 26, 2015 om 09:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het nummer 088880085 gebeld en wordt vriendelijk welkom geheten door het Algemeen Dagblad en krijg je de mededeling dat je, als je even wacht, een vertegenwoordiger aan de telefoon krijgt, uiteraard om je een abonnement aan te smeren.
Door te bellen en uw ongenoegen kenbaar te maken is de telefoonterreur van het AD. misschien op te lossen.
Wees wel heel voorzichtig met dit telefoontje, geef of bevestig niet de (eventueel) door hen genoemde naam en adresgegevens, maar geef duidelijk aan dat u niet meer op uw telefoonnummer (noem wel dit nummer) gebeld wil worden.
Mogelijk is daarmee uw probleem opgelost.

es
door essie1987 - Feb 26, 2015 om 10:04
5 Antwoorden / 1 Vragen

hoi mein33 toen ik dit nummer terug belde uiteraard anoniem hoorde ik niks en werd er naar een paar seconde opgehangen, ik ga het straks nog eens proberen. dank je wel

reflecs
door reflecs - Feb 26, 2015 om 10:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u een (proef)abonnement heeft gehad bij het AD is uw telefoonnummer daar al bekend. Het zou me niets verbazen als ze bij dat callcenter niet reageren op anonieme bellers. Dus dat u met uw nummer zichtbaar moet bellen om uw nummer te laten verwijderen. Logisch is anders :)

Ik hoop voor u dat het dan opgelost is.
In een ander topic kostte het meer moeite:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/telefoonterreur-van-het-algemeen-dagblad/

me
door mein33 - Feb 26, 2015 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=reflecs schreef op donderdag 26 feb 2015, 10:25] Het zou me niets verbazen als ze bij dat callcenter niet reageren op anonieme bellers. Dus dat u met uw nummer zichtbaar moet bellen om uw nummer te laten verwijderen. Logisch is anders :

@reflex,

Ik bel anoniem en krijg gewoon contact met het AD en heb gewacht tot ik een medewerker aan de lijk kreeg, dus dit zal niet aan de orde zijn.

me
door mein33 - Feb 26, 2015 om 10:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ai, ai,

Een vervelende verschrijving want "lijk" moet uiteraard "lijn" zijn

hansje klein
door hansje klein - Feb 26, 2015 om 11:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@essie1987!!
Ik heb als ervaringsdeskundige hier een (nog onbevestigde) theorie over.

Uw telefoonnummer staat waarschijnlijk op een lijst bij telefoonverkopers. Deze professionele telefoonverkopers geven telkens vijf telefoonnummers op, die door de computer gekozen worden. De eerst beste die opneemt heeft dan de verkoper aan de lijn, de andere vier krijgen geen verbinding meer. Niet uitgesloten, dat telefoonverkopers hiermee hun methode efficiënter gemaakt hebben en minder tijd kwijt zijn om iemand aan de lijn te krijgen.

Mijn ervaring is, dat het ooit vanzelf weer ophoud, òf u krijgt als snelste opnemer inderdaad de telefoonverkoper een keer aan de lijn en dan kunt u van het bel me niet register gebruik maken dat ze u moeten aanbieden.

Waarschijnlijk heeft u uw telefoonnummer ooit ergens aangegeven, zoals vermoedelijk bij een actie waarbij het AD direct of indirect betrokken was.

Ikzelf heb meerdere ervaringen, dat, wanneer ik snel opnam, erachter kwam wie de verkoper is. Echter ook ik ooit al eens contact heb gehad in het verleden. Voorbeelden: kranten, tv-gerelateerde bedrijven na overstappen, vroegere energieleveranciers, offertes enz.

U komt er dus vanaf wanneer u iemand aan de lijn kreeg of de computer van de telefoonverkoper heeft geregistreerd, dat u nooit opneemt. Houd de moed erin!

kanty
door kanty - Feb 26, 2015 om 11:57
284 Antwoorden / 69 Vragen

Wij hebben het voor jaren terug gehad. Het is idd vreselijk. Moest als deze persoon gebeld had gelijk de KPN bellen en zeggen: Ik heb gevangen en dan exacte tijd doorgeven. Zo konden zij zien wie dat deed.Wat ze ook vertelden: 75% die dat doen komen uit eigen familie. Heel apart om je familie zo te behandelen. Dan ben je toch wel ziek in je hoofd.
Veel succes!
Vr gr Kanty.

reflecs
door reflecs - Feb 26, 2015 om 12:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 26 feb 2015, 10:53]
@reflex,

Ik bel anoniem en krijg gewoon contact met het AD en heb gewacht tot ik een medewerker aan de lijn kreeg, dus dit zal niet aan de orde zijn.

Oh, goed om te melden, dan kan het dat niet zijn.