vl
door vladdermuis Aug 4, 2010 om 13:07
Geldzaken & recht

Onterechte afschrijving postcodeloterij

Vanochtend de financien op "mijn ING" gecontroleerd. Blijkt gisteren 03-08-2010, zonder kennisgeving en toestemming, een bedrag van 10,25 euro afgeschreven te zijn door de postcodeloterij voor een extra trekking. Dat is een week na de reguliere afschrijving. In het verleden is als eens aandacht besteedt aan dit soort praktijken via consumentenmedia. Mogelijk kunnen kassaleden die hetzelfde ondervinden dit op deze site kenbaar maken door te reageren op mijn vraag zodat de redactie hier iets mee kan doen. ING kan nl. geen zekerheid geven van terugbetaling door de postcodeloterij. Ik ben dus niet akkoord met deze handelswijze.

5012 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 4, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ehm, kijk eens beter in de voorwaarden van de postcodeloterij. Daarin staat dat er meer dan 12 trekkingen per jaar zullen zijn. Er zijn dus ook tussentijdse trekkingen. Daar ben je zelf mee akkoord gegaan. Het enige dat je er aan kunt doen is opzeggen.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladdermuis,

Op de website van de postcodeloterij het volgende gevonden betreffende de extra trekking.
Extra trekking•Er zijn veertien trekkingen per jaar: twaalf maandelijkse trekkingen (waarvan twee PostcodeKanjer trekkingen) en tweemaal per jaar een extra trekking. In 2010 zijn deze extra trekkingen in augustus en december (onder voorbehoud). In die maanden wordt zowel de inleg van de maandelijkse trekking als die van de extra trekking van uw rekening afgeschreven.

•De extra trekkingen hebben een aangepast prijzenpakket met opvallende prijzen. Met de opbrengst van de extra trekkingen steunt de Postcode Loterij bijzondere projecten van haar goede doelen. In de extra trekking van augustus 2010 wordt een bijzondere prijs getrokken, de Europese PostcodeKanjer van in totaal 12,3 miljoen euro. De Europese PostcodeKanjer is een speciale prijs, die de Postcode Loterijen uit Nederland en de UK gezamenlijk verloten. Deze prijs bestaat uit 2 delen: er wordt ruim 11,1 miljoen euro verdeeld in het winnende land. In het land waar de prijs van 11,1 miljoen niet is gevallen wordt nog eens 1,2 miljoen euro verdeeld.

•Als u ná februari 2009 deelnemer van de Postcode Loterij bent geworden, dan doet u automatisch mee met 14 trekkingen. Bent u voor die tijd deelnemer geworden, dan kan het zijn dat u nog meespeelt met 13 trekkingen per jaar.

•Wilt u met uw lot(en) meespelen met 14 trekkingen, neem dan contact op met Ledenservice: 0900 - 300 1500 ?(20 cpm, 9.00-21.00 uur).

Conclusie: De extra trekking mag worden afgeschreven.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Aug 4, 2010 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je staat niet in je recht. We hadden ook drie loten, maar als het dan dubbel wordt afgeschreven is erg veel.
Het volgende doe ik. Ik zeg de loten op. Ruim een maand van te voren dan speel ik 1 maand dus niet mee. Dan kunnen ze het niet afschrijven 6 maal. En daarna word ik weer lid. Scheelt veel geld, alleen wel het risico is dat dan net een prijs zou vallen in die maand. Maar dat zou ook erg toevallig zijn.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2010 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn dus van die domme mensen waaronder ikzelf blijkbaar. Het is voor het eerst dat ik merk dat er geld voor een extra trekking wordt afgeschreven. Stom, stom, stom, met dank voor de herinnering. Ik ben vanaf het eerste moment deelnemer aan deze zeer omstreden organisatie. Mijn hebzucht is er de oorzaak van dat ik nog steeds meedoe, wie niet. Ik heb bij mijn weten nooit toestemming gegeven om 2 extra trekkingen af te schrijven en heb dat dus ook nooit in de gaten gehad. Ik ben ook een van die domme bejaarden die er van balen dat alles via internet (de PC) geregeld of gecontroleerd moet worden en daarom ook niet de voorwaarden ken. Dat zal ook wel zo blijven. Bij de staatsloterij heb je ook de keuze voor extra trekkingen en die zijn mij wel bekend. Maar ja de trukendoos hè, de voorwaarden. Ik zal wel dom blijven. Maar toch bedankt voor de objectieve antwoorden.

ve
door verwijderd - Aug 4, 2010 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladdermuis

Deel deze fraaie loterij mede, dat jij de baas bent over je eigen rekening en dat zij toestemming hebben voor het automatisch innen van maximaal 12 trekkingen. Weigeren zij daar aan mee te werken, zeg dan je deelname per omgaande schriftelijk en aangetekend met bewijs van ontvangst op.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was dit echt een extra trekking? Bij mij hebben ze namelijk geld voor een extra lot erafgehaald terwijl ik dus absoluut geen extra lot erbij heeft genomen.
Dit was een extra lot in oktober waarvoor op 1/11 het geld van mijn rekening is afgehaald.
Wanneer ik verhaal gaat halen zegt men dat dit geld niet terug kan worden gestort omdat de trekking al is geweest.
Ze zijn daar echt niet goed bij hun hoofd hoor.
Maar ik wil dit geld terug, het gaat mij niet om zo,n rottig tientje maar het feit dat ze dit dus gewoon maar doen gaat mij dus veel te ver.
Ik vraag me af bij hoeveel mensen. ze dit doen.
Dus als dit nog meer mensen is overkomen laat het even weten.
Deze praktijken moeten gestopt worden.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2011 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mariannetje schreef op donderdag 24 nov 2011, 21:13: Was dit echt een extra trekking? Bij mij hebben ze namelijk geld voor een extra lot erafgehaald terwijl ik dus absoluut geen extra lot erbij heeft genomen.
Dit was een extra lot in oktober waarvoor op 1/11 het geld van mijn rekening is afgehaald.
Wanneer ik verhaal gaat halen zegt men dat dit geld niet terug kan worden gestort omdat de trekking al is geweest.
Ze zijn daar echt niet goed bij hun hoofd hoor.
Maar ik wil dit geld terug, het gaat mij niet om zo,n rottig tientje maar het feit dat ze dit dus gewoon maar doen gaat mij dus veel te ver.
Ik vraag me af bij hoeveel mensen. ze dit doen.
Dus als dit nog meer mensen is overkomen laat het even weten.
Deze praktijken moeten gestopt worden.

Dit is wel gedateerd: "4 augustus 2010"!

ve
door verwijderd - Nov 25, 2011 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

godefrieda schreef op donderdag 24 nov 2011, 21:47:
mariannetje schreef op donderdag 24 nov 2011, 21:13: Was dit echt een extra trekking? Bij mij hebben ze namelijk geld voor een extra lot erafgehaald terwijl ik dus absoluut geen extra lot erbij heeft genomen.
Dit was een extra lot in oktober waarvoor op 1/11 het geld van mijn rekening is afgehaald.
Wanneer ik verhaal gaat halen zegt men dat dit geld niet terug kan worden gestort omdat de trekking al is geweest.
Ze zijn daar echt niet goed bij hun hoofd hoor.
Maar ik wil dit geld terug, het gaat mij niet om zo,n rottig tientje maar het feit dat ze dit dus gewoon maar doen gaat mij dus veel te ver.
Ik vraag me af bij hoeveel mensen. ze dit doen.
Dus als dit nog meer mensen is overkomen laat het even weten.
Deze praktijken moeten gestopt worden.

Dit is wel gedateerd: "4 augustus 2010"!

Wat heet? Deze praktijken spelen zich nog steeds af. Ik heb vorig jaar het extra inleggeld teruggekregen. Echter in september dit jaar, 2011, ontdekte ik dat ik geen lid meer was van deze omstreden organisatie. Mijn vrouw i.h.b. vond dit niet leuk. Ik ben een van de bezorgers geweest die de postcodeloterijagenda (bah, een zwaar milieubelastend ding) moest verspreiden. Ik bezorg in mijn eigen woonwijk en kwam tot de ontdekking dat ik er geen kreeg. Verhaal gehaald bij de PCL pert e-mail en het antwoord was dat ik sinds vorig jaar september geen lid meer was. Ik heb toen duidelijk proberen te maken dat het de teruggave van het extra bedrag ingelegde bedrag betrof en niet de opzegging van het lidmaatschap. Wel een bevestigingsmail gehad 2 maanden terug, maar geen antwoord meer en dus ook nog steeds geen lid. M.a.w., de PCL is letterlijk en figuurlijk een tranentrekkende organisatie, die niet aan u of hun doelen denkt maar aan publiciteit en geldverslindende en weinig millieuvriendelijke projecten met hypocriete profiterende doelen.