jj
door jjkeizer Oct 20, 2014 om 13:46
Geldzaken & recht

Opdracht niet afgemaakt

Opdracht uitvoeren werkzaamheden in de tuin.

In de maand juli hebben wij met een bedrijf gesproken over onze wensen in de tuin.
Deze kwam tot een offerte in twee delen:

deel 1
Leeghalen tuin (oude bestrating en planten/bomen)
Opnieuw bestraten met zelf aan te leveren stenen
installeren elektra onder de tegels door naar achterkant tuin.
Verbreden muur t.b.v. nieuwe tuinpoort.
Deel 2
op maat maken van nieuwe tuindeur en installeren
aansluiten elektra op het huisnetwerk. Inclusief boren door buitenmuur.

Wij gingen akkoord.

Deel 1 is uitgevoerd en door ons betaalt.
Deel 2 kon nog niet gelijk worden uitgevoerd omdat de een compagnon eerst met vakantie was en daarna ziek was en nog steeds is. Gebeld met de man waarmee wij de afspraak hebben gemaakt maar hij verwijst naar zijn compagnon voor het tweede gedeelte. De compagnon heb ik gebeld maar deze is nog ziek en belt mij niet terug. Weer de man die de klus heeft aangenomen gebeld en gevraagd voor een oplossing, eventueel het uitbesteden aan een ander.

Nu hebben wij een mail gekregen van het bedrijf en hij zegt dat hijzelf geen expertise heeft in dit gedeelte en ook geen geld om het uit te besteden. Hij stelt voor dat wij het zelf met zijn compagnon proberen op te lossen of anders zelf iemand opnieuw in te schakelen om deze klus te klaren.

Vraag: mag de afspraak zo maar vervallen?
Of moet het bedrijf, waar wij de afspraak mee hebben gemaakt, voor de kosten om het af te maken opdraaien.
Wij zouden graag zien dat het bedrijf de aangenomen opdracht afmaakt volgens afspraak maar weten niet hoe we druk uit kunnen oefenen.

769 1 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 20, 2014 om 16:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is aanneming van werk, daar zijn speciale regels aan verbonden.

Alleen de schade die u ondervindt, kan men nog claimen in geval van te late uitvoering of volledige ontbinding. Bijv. u laat een huis zo verbouwen dat per 1 november een nieuwe huurder erin kan. Door vertraging zou u schade oplopen.

Ik denk dat er in dit geval niet veel te claimen valt. U kunt naar mijn mening het beste een nieuwe aannemer inschakelen. Ik vermoed dat de man die de werkzaamheden uitvoert, iets heeft wat hem een lange tijd van zijn werk houdt en het bedrijf is wel zo eerlijk om u te zeggen dat ze geen vervanger kunnen regelen.

Veel erger is het als ze u met iemand opzadelen die niet goed is in zijn vak.