Opgelicht door Oponeo.nl
Bij www.oponeo.nl een nieuwe band besteld maar een gebruikte geleverd gekregen. Ondanks mijn nette reactie, die ik startte op de dag van de levering, wil men het niet oplossen en mij een andere nieuwe band leveren.
Wie heeft ook deze ervaring met Oponeo?
Geen Nederlands adres te bekennen, alleen Pools.
Weinig met Nederlandse wetten te maken vrees ik.
Contactgegevens OPONEO.PL S.A.
ul. Podle?na 17
85-145 Bydgoszcz
Polen
Bankrekeningnummer
Rekeningnummer: 22.79.73.836
IBAN: NL96BNPA0227973836
BIC-Code: BNPANL2A
BNP Paribas S.A.
BTW-nummer: NL823543973B01
Voorzitter Dariusz Topolewski
Telefoon 020 790 2079
Hoe heb je betaald?
Er is een betalingsmogelijkheid d.m.v. Paypal, heb je die gebruikt, dan heb je namelijk kopersbescherming wat via Paypal geregeld wordt.
Quote:
Kan ik ook met PayPal betalen?
Natuurlijk! Oponeo.nl biedt u de mogelijkheid om met PayPal te betalen.
Bedankt voor jullie reacties.Ga vooral door!
Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.
Hier heb ik Oponeo op gewezen, zij stellen echter dat het een ongebruikte band is terwijl een garage en een autobandenbedrijf mijn vermoeden bevestigden dat het een gebruikte band is. Ondanks diverse verzoeken weigeren zij mij een nieuwe band te leveren en geven wel aan dat als ik de band terugstuur ik de kosten hiervoor voor mijn rekening moet nemen.en dat zij het aankoopbedrag minus €15.00 kosten willen terugstorten. De betaling is met iDeal gedaan!
[quote=wim schupp schreef op donderdag 27 nov 2014, 19:52]
Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.
Klopt, mijn fout, sorry.
€ 48,00 dat is op zich miet veel maar het gaat mij om het principe. Je verkoopt iets als nieuw en levert iets anders!
[quote=wim schupp schreef op donderdag 27 nov 2014, 19:52]Bedankt voor jullie reacties.Ga vooral door!
Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.
Hier heb ik Oponeo op gewezen, zij stellen echter dat het een ongebruikte band is terwijl een garage en een autobandenbedrijf mijn vermoeden bevestigden dat het een gebruikte band is. Ondanks diverse verzoeken weigeren zij mij een nieuwe band te leveren en geven wel aan dat als ik de band terugstuur ik de kosten hiervoor voor mijn rekening moet nemen.en dat zij het aankoopbedrag minus €15.00 kosten willen terugstorten. De betaling is met iDeal gedaan!
@wim schupp,
Het garage bedrijf en het autobandenbedrijf zullen best blij zijn met iemand die elders een autoband koopt, omdat het zgn. goedkoper is, en bij hen laat bekijken of het wel echt om een nieuwe band gaat, maar dat terzijde.
Indien u geen gebruik van deze band wil maken moet u de verzendkosten voor het retourneren en € 15.00 kosten gaan betalen. Dat is samen al ruim meer dan de helft van het aankoopbedrag van de band.
Is het retour adres in Nederland of moet het retour naar Polen, misschien raakt uw zending wel per ongeluk zoek, wie zal het weten.?
Vervolgens moet u toch nog een een nieuwe band gaan kopen.
Al met al wordt goedkoop dan toch wel een hele dure koop.
Afhankelijk van de slijtage die deze band vertoond en de overgebleven profieldiepte is het misschien wel verstandiger om de band gewoon te gaan gebruiken.
U kunt natuurlijk uw gelijk willen halen en daar is helemaal niets mis mee, maar vraag u zelf af of het één wel opweegt tegen het ander.
Misschien is het al met al toch verstandiger de band gewoon te (laten) monteren en te gaan gebruiken.
Succes.
Beste heer Schupp,
Ik heb ook soortgelijke slechte ervaringen met inmiddels gewoon "Oponeo Nederland bv".
Afgelopen herfst zag ik een leuke aanbieding voor winterbanden bij hun. Dus ik de banden besteld bij hun, het betrof 2 Gislaved Frost 205/55 R16 banden. Uiteraard van tevoren moeten betalen... Banden werden netjes ingepakt afgeleverd. Vorige maand begon het echt pas wat kouder te worden, dus ik dacht laat ik die banden maar eens monteren... toen zag ik pas dat het Gislaved Frost 185/70 R14 bleken te zijn! Dus gvd 2 maten te smal en 2 maten te klein ! ! Dis ik gelijk bellen, gingen ze eerst nog beweren dat ik deze banden besteld had. Maar ik had de originele mail van hun nog met bevestiging van de correcte maat banden. Dus ik nogmaals gebeld alles gemaild, "Maar ze konden helaas niet meer voor mij doen" ; ze wilden de banden niet omruilen voor de correcte maat, ze wilden niet de banden ophalen en het geld terugstorten, ze wilden zelfs niet het prijsverschil tussen de geleverde banden en de bestelde banden teruggeven! Kortom: TOTAAL NIETS AAN SERVICE OF GARANTIE OF WAT DAN OOK BIJ OPONEO ! ! ! Ik heb werkelijk van mijn leven nog niet zo'n slecht bedrijf meegemaakt! Ik snap eigenlijk niet eens dat zulk soort (Banden-) oplichtersbedrijven überhaupt legaal mogen bestaan in Nederland?! Dus NOOIT BANDEN BIJ OPONEO KOPEN of u moet voor die paar euro verschil genoegen nemen met geen enkele service en garantie plus het risico dat ze dus gewoon de verkeerde of gebruikte banden leveren.
Met vriendelijke groet, Karsten
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer