door wim schupp Nov 27, 2014 om 18:31
Auto & vervoer

Opgelicht door Oponeo.nl

Bij www.oponeo.nl een nieuwe band besteld maar een gebruikte geleverd gekregen. Ondanks mijn nette reactie, die ik startte op de dag van de levering, wil men het niet oplossen en mij een andere nieuwe band leveren.

Wie heeft ook deze ervaring met Oponeo?

20715 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Nov 27, 2014 om 18:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nog nooit van Oponeo gehoord. Maar u kunt toch gebruik maken van uw herroepingsrecht? Stuur terug die gebruikte band.

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2014 om 19:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier, dus die band terug en een nieuwe, waar u voor betaald heeft, eisen of anders uw geld terug. Nee, sorry, ik heb geen ervaring met deze zaak. Neemt niet weg dat ze moeten nakomen wat ze beloven.

gompy2
door gompy2 - Nov 27, 2014 om 19:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Geen Nederlands adres te bekennen, alleen Pools.
Weinig met Nederlandse wetten te maken vrees ik.

Contactgegevens OPONEO.PL S.A.
ul. Podle?na 17
85-145 Bydgoszcz
Polen

Bankrekeningnummer

Rekeningnummer: 22.79.73.836
IBAN: NL96BNPA0227973836
BIC-Code: BNPANL2A
BNP Paribas S.A.
BTW-nummer: NL823543973B01
Voorzitter Dariusz Topolewski
Telefoon 020 790 2079

Hoe heb je betaald?
Er is een betalingsmogelijkheid d.m.v. Paypal, heb je die gebruikt, dan heb je namelijk kopersbescherming wat via Paypal geregeld wordt.

Quote:
Kan ik ook met PayPal betalen?

Natuurlijk! Oponeo.nl biedt u de mogelijkheid om met PayPal te betalen.

wi
door wim schupp - Nov 27, 2014 om 19:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.Ga vooral door!

Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.

Hier heb ik Oponeo op gewezen, zij stellen echter dat het een ongebruikte band is terwijl een garage en een autobandenbedrijf mijn vermoeden bevestigden dat het een gebruikte band is. Ondanks diverse verzoeken weigeren zij mij een nieuwe band te leveren en geven wel aan dat als ik de band terugstuur ik de kosten hiervoor voor mijn rekening moet nemen.en dat zij het aankoopbedrag minus €15.00 kosten willen terugstorten. De betaling is met iDeal gedaan!

gompy2
door gompy2 - Nov 27, 2014 om 20:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wim schupp schreef op donderdag 27 nov 2014, 19:52]
Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.

Klopt, mijn fout, sorry.

zoekster
door zoekster - Nov 27, 2014 om 20:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel heb je voor die band betaald?

wi
door wim schupp - Nov 28, 2014 om 08:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

€ 48,00 dat is op zich miet veel maar het gaat mij om het principe. Je verkoopt iets als nieuw en levert iets anders!

tijger1
door tijger1 - Nov 30, 2014 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou mijn verlies maar nemen en voortaan niet meer in het buitenland bestellen.

me
door mein33 - Nov 30, 2014 om 11:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=wim schupp schreef op donderdag 27 nov 2014, 19:52]Bedankt voor jullie reacties.Ga vooral door!

Vanaf 13 juni 2014 gelden in de Europese Unie 14 dagen bedenktijd en mag een klant zonder opgave van reden zijn aankoop herroepen.

Hier heb ik Oponeo op gewezen, zij stellen echter dat het een ongebruikte band is terwijl een garage en een autobandenbedrijf mijn vermoeden bevestigden dat het een gebruikte band is. Ondanks diverse verzoeken weigeren zij mij een nieuwe band te leveren en geven wel aan dat als ik de band terugstuur ik de kosten hiervoor voor mijn rekening moet nemen.en dat zij het aankoopbedrag minus €15.00 kosten willen terugstorten. De betaling is met iDeal gedaan!

@wim schupp,

Het garage bedrijf en het autobandenbedrijf zullen best blij zijn met iemand die elders een autoband koopt, omdat het zgn. goedkoper is, en bij hen laat bekijken of het wel echt om een nieuwe band gaat, maar dat terzijde.

Indien u geen gebruik van deze band wil maken moet u de verzendkosten voor het retourneren en € 15.00 kosten gaan betalen. Dat is samen al ruim meer dan de helft van het aankoopbedrag van de band.
Is het retour adres in Nederland of moet het retour naar Polen, misschien raakt uw zending wel per ongeluk zoek, wie zal het weten.?
Vervolgens moet u toch nog een een nieuwe band gaan kopen.
Al met al wordt goedkoop dan toch wel een hele dure koop.
Afhankelijk van de slijtage die deze band vertoond en de overgebleven profieldiepte is het misschien wel verstandiger om de band gewoon te gaan gebruiken.
U kunt natuurlijk uw gelijk willen halen en daar is helemaal niets mis mee, maar vraag u zelf af of het één wel opweegt tegen het ander.
Misschien is het al met al toch verstandiger de band gewoon te (laten) monteren en te gaan gebruiken.

Succes.

ho
door hocks - Dec 9, 2014 om 12:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer Schupp,

Ik heb ook soortgelijke slechte ervaringen met inmiddels gewoon "Oponeo Nederland bv".
Afgelopen herfst zag ik een leuke aanbieding voor winterbanden bij hun. Dus ik de banden besteld bij hun, het betrof 2 Gislaved Frost 205/55 R16 banden. Uiteraard van tevoren moeten betalen... Banden werden netjes ingepakt afgeleverd. Vorige maand begon het echt pas wat kouder te worden, dus ik dacht laat ik die banden maar eens monteren... toen zag ik pas dat het Gislaved Frost 185/70 R14 bleken te zijn! Dus gvd 2 maten te smal en 2 maten te klein ! ! Dis ik gelijk bellen, gingen ze eerst nog beweren dat ik deze banden besteld had. Maar ik had de originele mail van hun nog met bevestiging van de correcte maat banden. Dus ik nogmaals gebeld alles gemaild, "Maar ze konden helaas niet meer voor mij doen" ; ze wilden de banden niet omruilen voor de correcte maat, ze wilden niet de banden ophalen en het geld terugstorten, ze wilden zelfs niet het prijsverschil tussen de geleverde banden en de bestelde banden teruggeven! Kortom: TOTAAL NIETS AAN SERVICE OF GARANTIE OF WAT DAN OOK BIJ OPONEO ! ! ! Ik heb werkelijk van mijn leven nog niet zo'n slecht bedrijf meegemaakt! Ik snap eigenlijk niet eens dat zulk soort (Banden-) oplichtersbedrijven überhaupt legaal mogen bestaan in Nederland?! Dus NOOIT BANDEN BIJ OPONEO KOPEN of u moet voor die paar euro verschil genoegen nemen met geen enkele service en garantie plus het risico dat ze dus gewoon de verkeerde of gebruikte banden leveren.

Met vriendelijke groet, Karsten

di
door digioma - Dec 9, 2014 om 13:40
646 Antwoorden / 29 Vragen

Zit het bedrijf ook werkelijk in Nederland? KvK bekend?
Ze kunnen het er wel achter zetten, maar opereren vanuit Polen.
Volgend toch maar naar een erkend bedrijf, met de zaak echt in Nederland. Dure les.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2014 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spullen ontvangen? Direct controleren.