marita567
door marita567 Sep 3, 2015 om 14:47
Computers & telefonie

Oplossing Uitvallen Internet

Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

1319 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo marita567,

Bedankt voor het plaatsen van de/een oplossing.

Voor een volgende keer: het is handiger om dit bij de oorspronkelijke vraag te plaatsen.

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 15:05
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:58]Hallo marita567,

Bedankt voor het plaatsen van de/een oplossing.

Voor een volgende keer: het is handiger om dit bij de oorspronkelijke vraag te plaatsen.


Hoi Edrick 3

Sorry , ik dacht om zo meer mensen te bereiken, daar het meteen word gezien .
Maar dit weet ik dan weer voor een volgende keer .

Grtjes marita567

edrick3
door edrick3 - Sep 3, 2015 om 15:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 15:05]ik dacht om zo meer mensen te bereiken, daar het meteen word gezien .

Grtjes marita567

Dat is ook wel weer waar. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2015 om 16:04
16861 Antwoorden / 202 Vragen
0

[quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:47]Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

Deze oplossing is voor het grootste deel ook toepasselijk op alle routers alleen is de ingeefcode dan anders. Op te vragen bij de provider.

Men kan bij de provider (helpdesk) ook het kanaal van de router wijzigen, in ieder gaval kan dat bij Ziggo ook.

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 16:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 3 sep 2015, 16:04][quote=marita567 schreef op donderdag 3 sep 2015, 14:47]Hallo ,

Hierbij wil ik het volgende mededelen , naar aanleiding van mijn vraag van gisteren betreft Uitvallen Internet Standaardgateway niet beschikbaar .
De oplossing heb ik ook geplaatst bij tips , maar doe het ook maar hier .

Oplossing alleen voor Ziggo klanten .

Toets in de adresbalk : http://192.168.178.1
Inlogscherm : gebruikersnaam
Wachtwoord { Staat alle twee onder het
Modem }
Klik op Geavanceerde Instellingen ,
Klik dan op Wireless ,
Klik dan op Radio Settings ,
Ga dan in de lijst naar Standaard channel en wijzig het kanaal van 1 - 6 - of 11 wat het beste is .
Klik dan op Save Settings

daar er veel bij mij in de buurt op hetzelfde kanaal zaten gaf dit het probleem uitvallen van internet .

Door deze oplossing te doen is het probleem verholpen .

Grtjes marita567

Deze oplossing is voor het grootste deel ook toepasselijk op alle routers alleen is de ingeefcode dan anders. Op te vragen bij de provider.

Men kan bij de provider (helpdesk) ook het kanaal van de router wijzigen, in ieder gaval kan dat bij Ziggo ook.

Dit is goed om te weten met mij zo velen .

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 3, 2015 om 20:49
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er is een nog betere oplossing voorhanden ;-).

marita567
door marita567 - Sep 3, 2015 om 21:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 3 sep 2015, 20:49]Er is een nog betere oplossing voorhanden ;-).

Hoi akkerdistel .

Wat is dit voor een kabel ?
Nu ik het kanaal van mijn modem heb gewijzigd valt mijn internet niet meer weg .

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2015 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@mariska,

Ben akkerdistel wel niet, maar ...
dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden.
Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen')

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Sep 4, 2015 om 10:18
1576 Antwoorden / 17 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 10:13]@mariska,

Ben akkerdistel wel niet, maar ...
dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden.
Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen')

Met vr.gr.



@edrick3

Bedankt voor uw antwoord , ook al bent uw akkerdistel niet maakt niks uit .

Cookies
door Cookies - Sep 4, 2015 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.........dat is gewoon een kabel om je modem met je compu te verbinden. Dan heb je dus een bedrade verbinding. (en geen last van die 'kanalen').........

EN veiliger dan wifi EN een hogere internetsnelheid.

aurora1
door aurora1 - Sep 5, 2015 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Om te zien welk kanaal het beste gekozen kan worden eventueel even klik hier bij punt 4 lezen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ha
hansenmarja - May 1, 2024 om 16:24
Huishouden & energie
Klacht online bij fysieke winkel

Klacht online bij fysieke winkel

Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer