mathijs_b
door mathijs_b Aug 22, 2015 om 19:16
Computers & telefonie

Opzeggen telefoon KPN nmogelijk

Mijn schoonvader is overleden en mijn schoonmoeder is naar een zorginstelling verhuisd.
We wilde het KPN telefoonabonnement opzeggen, maar nu bleek dat het nummer niet op de naam van mijn schoonouders staat. Opzeggen is onmogelijk.
In het telefoonboek en op alle rekeningen staat de juiste naam en nummer, maar KPN beweert dat sinds 1975 het nummer gekoppeld is met een totaal andere naam. Opzeggen is nu onmogelijk.
Wat kan ik doen?

7116 21 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 22, 2015 om 20:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat epcot schrijft, zou ik ook doen. Blijkbaar hebben je ouders dus 40 jaar ten onrechte die rekeningen betaald, dus terug vorderen.

diumenge
door diumenge - Aug 22, 2015 om 20:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het idee van terugvorderen is goed, dat zal KPN wel laten inzien dat er iets niet helemaal klopt bij ze. Er kan sowieso gestopt worden met betalen op basis van de door KPN gegeven informatie.

Gr
door Grunn1 - Aug 22, 2015 om 21:14
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik het goed begrijp betaalden je schoonouders sinds 1975 voor telefoonkosten die niet op hun naam staan althans wat KPN zegt.
Stuur KPN een aangetekende brief dat je de kosten die ten onrechte door je schoonouders zijn betaald wil terug vorderen. KPN zegt immers dat zij geen telefoon aansluiting hebben dus dan is er ten onrechte betaald. Eens kijken hoe snel ze achter hun fout gaan komen.

ro
door robertel - Aug 22, 2015 om 21:36
58 Antwoorden / 1 Vragen

Tuurlijk...40 jaar betalen voor een nummer dat niet van jou is en dan gaat er geen lichtje branden?
Beetje ongeloofwaardig.....zelfs na 40 jaar komt iemand onder die steen vandaan...

mahadma
door mahadma - Aug 22, 2015 om 22:13
11541 Antwoorden / 51 Vragen

maar KPN beweert dat sinds 1975 het nummer gekoppeld is met een totaal andere naam.
In die tijd, 1975 bedoel ik dan was er nog geen sprake van automatische incasso. Uw ouders hebben dus maandelijks een rekening met acceptgirokaart gekregen en zonder te weten waarvoor "gewoon" betaald? Kijk de boekhouding/bankafschriften eens na.

U heeft uw ouders toch wel eens gebeld? Weet u nog welk nummer dat is? Als ze in het tel boek staan kan je zoeken op nummer en komt de naam tevoorschijn.

fl
door flessebon - Aug 22, 2015 om 22:44
418 Antwoorden / 7 Vragen

Als het telefonisch niet lukt dan is er ook nog het forum van KPN of een van de winkels. Je moet net de goede treffen.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 23, 2015 om 01:23
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 22 aug 2015, 22:13]maar KPN beweert dat sinds 1975 het nummer gekoppeld is met een totaal andere naam.
In die tijd, 1975 bedoel ik dan was er nog geen sprake van automatische incasso. Uw ouders hebben dus maandelijks een rekening met acceptgirokaart gekregen en zonder te weten waarvoor "gewoon" betaald? Kijk de boekhouding/bankafschriften eens na.

U heeft uw ouders toch wel eens gebeld? Weet u nog welk nummer dat is? Als ze in het tel boek staan kan je zoeken op nummer en komt de naam tevoorschijn.
We belden onze (schoon)ouders een paar keer in de week. Maar de telefoniste, die we aan de lijn kregen om op te zeggen, zei meteen dat ze in een callcenter zat en dat ze alleen die andere naam zag. Dus kon ze niet verder het opzeggen verwerken. We hebben meteen de automatische incasso stopgezet en ook schriftelijk, met als bijlage de laatste factuur, opgezegd maar geen antwoord gekregen.

door 1953 - Aug 23, 2015 om 03:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 23, 2015 om 07:46
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Mathijs_b,
als u schriftelijk opzegt hebt u meer kans van slagen, aan een callcenter heeft men niet zoveel.Het kan ook online KLIK
Vr, gr.

gerbera
door gerbera - Aug 23, 2015 om 11:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 23 aug 2015, 03:36]Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex. Lezen is niet uw sterkste kant want in dit geval zouden ze dus geen abbo hebben bij KPN en hoeft dat dus ook niet opgezegd te worden.

ho
door hopetobehelping - Aug 23, 2015 om 16:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mathijs_b,

ben wel benieuwd hoe dit af gaat lopen. U heeft schriftelijk opgezegd en de automatische incasso stop gezet.
Aangezien u geen reactie heeft ontvangen van KPN van uw schriftelijke opzegging hoop ik dat u over bewijs beschikt van uw opzegging naar KPN toe.

Als ik u was zou ik niet telefonisch opzeggen maar dit schriftelijk doen. Aangetekend schrijven, email (waarvan u bevestiging krijgt) of gewoon via het formulier op de KPN site.
Als u maar een bevestiging krijgt dat uw bericht is ontvangen, dan zit u goed.

Let wel goed op of het allemaal netjes afgehandeld wordt. KPN heeft er een handje van om klanten die weggaan nog een 'afrekening te geven' en kosten in rekening te brengen (zie bijvoorbeeld hier ).
Hoop dat het snel geregeld is voor u.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 23, 2015 om 18:03
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 23 aug 2015, 03:36]Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex.
Abonnement rechtstreeks bij KPN, rekening komt ook van KPN.

jo
door jorisw - Aug 23, 2015 om 18:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zondag 23 aug 2015, 07:46]Hallo Mathijs_b,
als u schriftelijk opzegt hebt u meer kans van slagen, aan een callcenter heeft men niet zoveel.Het kan ook online KLIK
Vr, gr.

Sterker nog: doe het vooral online. Dat is de voorkeursmethode en zal het meest efficient worden afgehandeld. Al veel opgezegd bij KPN op die manier en dat ging altijd goed.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 24, 2015 om 13:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

1953,
speciaal voor u tijp ik extra langzaam.
U vraagt of de schoonouders in een bejaardenhuis woonden.
Goeie vraag.
De telefoonaansluiting was al 40 jaar in gebruik.
Namelijk sinds 1975.
De vraag wordt al iets minder een goeie vraag.
U vraagt dus of de schoonouders 40 jaar in een bejaardenhuis hebben verbleven.
En of de aansluiting 40 jaar betaald is door het bejaardenhuis.
De status van de vraag is nu : rare vraag : in een bejaardenhuis ga je meestal op een leeftijd boven de 80 jaar.
Volgens u, 1953, zijn die mensen overleden toen ze 120 jaar oud waren.
Klinkt logisch.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=1953 schreef op zondag 23 aug 2015, 03:36: Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex.

ha
door harryromijn - Aug 24, 2015 om 13:45
272 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe groter de organisatie, hoe sterker het kafkaiaanse Beamtengedrag.

Toen mijn vader overleed, zijn we bij mijn moeder ingetrokken. Telefoonabonnement liep gewoon door, ook toen mijn moeder overleed. Mijn naam heeft een tweede voorletter tov die van mijn vader.
Toen wij dus kleiner wilden gaan wonen hebben we getracht het telefoonabonnement op te zeggen. Ging niet want.. mijn vader van 25 okt 1910.. moest ondertekenen. Zelfs met een foto van zijn grafsteen was er geen flexibiliteit mogelijk: hij zou en moest de opzegging ondertekenen. Dat sinds de opstanding van een timmermanszoon in Jeruzalem, ca 2000 jaar geleden, zo'n voorval niet meer in de publiciteit was gekomen, was een te grote intellectuele sprong voor de KPN-medewerker.

Mijn zoon - advocaat - heeft toen een pro-forma dagvaarding voor de voorzitter van de Raad van Bestuur per e-mail bijlage opgestuurd met nogal wat C.c.'s , met de opmerking: over 72 uur stuur ik het origineel naar de rechtbank, uw tijd gaat met het tijdstip van verzending van dit e-mail in.

Binnen 3 uur was dit probleem opgelost.

Bij menig beambte gaan de oren pas open als gehoord wordt, hoe de slagpin onderweg is naar het slaghoedje van de patroon, die reeds in de afvuurkamer zit, gericht op het hoofd van die beambte. Dan kunnen ze ineens wonderlijk snel werken.

mi
door mirca - Aug 24, 2015 om 17:42
11 Antwoorden / 3 Vragen

Goedendag Mathijs, dit klinkt heel bekend. Familie van mij is 2013 verhuisd naar ander kengetal gebied.
Oude telefoonnr. kon dus niet mee. Nw,aansluiting voor telefoon, tv. internet enz. alles netjes geregeld. Schriftelijk opgezegd ook in de KPNwinkel alle veranderingen doorgegeven. Daar ook besproken dat KPN alle aansluitingen zou doen. Na maanden vond ik de afrekeningen wel erg hoog, dus het pakket verminderd. In jan. 2014 nog eens alle afschrijvingen bekeken met absurd hoge bedragen. Bleek dat die nog op het oude adres stonden ,plus afschrijvingen van nw. adres.
KPN gebeld, bleek dat nw.bewoner maanden lang via de nog werkende KPN lijn kon bellen naar 0900 nrs. totaal bedrag € 685,--. Verschillende keren klantenservice KPN gebeld, ze hebben wel de aansluiting stop gezet, maar dat was dan ook alles. Ik moest maar zien te bewijzen dat er niemand van de fam. nog op dat adres woonde. Verhuisbericht en, overlijdens akte opgestuurd. Nul komma nul. Kreeg € 15, - voor gemaakte kosten en de rest moet ik maar zien te regelen met geschillencommissie Telecommunicatie. Door betreffende persoon van klantenservice behoorlijk onbeschoft te woord gestaan. Dit is beslist gèèn reclame voor KPN. Succes met uw strijd met KPN en vooral geduld. Rianne

ro
door robertel - Aug 24, 2015 om 17:44
58 Antwoorden / 1 Vragen

@harryromijn:

Laatste alinea smakeloos, de rest leuk geschreven....

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 24, 2015 om 17:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

[quote=harryromijn schreef op maandag 24 aug 2015, 13:45]Hoe groter de organisatie, hoe sterker het kafkaiaanse Beamtengedrag.

Toen mijn vader overleed, zijn we bij mijn moeder ingetrokken. Telefoonabonnement liep gewoon door, ook toen mijn moeder overleed. Mijn naam heeft een tweede voorletter tov die van mijn vader.
Toen wij dus kleiner wilden gaan wonen hebben we getracht het telefoonabonnement op te zeggen. Ging niet want.. mijn vader van 25 okt 1910.. moest ondertekenen. Zelfs met een foto van zijn grafsteen was er geen flexibiliteit mogelijk: hij zou en moest de opzegging ondertekenen. Dat sinds de opstanding van een timmermanszoon in Jeruzalem, ca 2000 jaar geleden, zo'n voorval niet meer in de publiciteit was gekomen, was een te grote intellectuele sprong voor de KPN-medewerker.

Mijn zoon - advocaat - heeft toen een pro-forma dagvaarding voor de voorzitter van de Raad van Bestuur per e-mail bijlage opgestuurd met nogal wat C.c.'s , met de opmerking: over 72 uur stuur ik het origineel naar de rechtbank, uw tijd gaat met het tijdstip van verzending van dit e-mail in.

Binnen 3 uur was dit probleem opgelost.

Bij menig beambte gaan de oren pas open als gehoord wordt, hoe de slagpin onderweg is naar het slaghoedje van de patroon, die reeds in de afvuurkamer zit, gericht op het hoofd van die beambte. Dan kunnen ze ineens wonderlijk snel werken.
Ik heb vandaag weer KPN gebeld. Het tel.nummer bleek op een verkeerde naam te staan omdat KPN bij de verhuizing het verkeerde huisnummer ingegeven had. En dan wordt de bewoner van dat huisnummer automatisch de rekeninghouder. Ik snap die logica niet.
Maar de opzeggingspapieren vallen wel daar op de mat met de naam en het huisnummer van die vreemde erop.... hoe leg ik het daar uit als ik om die brief ga vragen?
Uiteindelijk heb ik bereikt dat (hoop ik) met onmiddellijke ingang de lijn losgekoppeld wordt (anders kan die vreemde de hele dag 0909 nrs bellen) en dat het adres gewijzigd wordt. Ik ben benieuwd....

shepu
door shepu - Aug 24, 2015 om 19:34
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 23 aug 2015, 11:24][quote=1953 schreef op zondag 23 aug 2015, 03:36]Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex. Lezen is niet uw sterkste kant want in dit geval zouden ze dus geen abbo hebben bij KPN en hoeft dat dus ook niet opgezegd te worden.

shepu
door shepu - Aug 24, 2015 om 19:38
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op zondag 23 aug 2015, 11:24][quote=1953 schreef op zondag 23 aug 2015, 03:36]Woon(de) uw (schoon)ouders in een rusthuis. bejaardenhuis of een seniorencomplex?

Dan heeft het complex mogelijk de telefoonlijnen in beheer en betaalden uw (schoon)ouders dit mogelijk aan het complex. Lezen is niet uw sterkste kant want in dit geval zouden ze dus geen abbo hebben bij KPN en hoeft dat dus ook niet opgezegd te worden.

Gerbera's sterkste kant is ook de Nederlandse taal niet. Niet iemand kapittelen als je zelf niet weet dat de "afkorting" van abonnement niet met twee b's wordt geschreven.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 24, 2015 om 19:56
16845 Antwoorden / 202 Vragen

ook mijn idee: staat de telefoon op een andere naam en kunt u (kan uw schoonmoeder) niet opzeggen: 'glashard' betaalde rekeningen terugvorderen want die waren dan ook onterecht.

Men zal dan snel 'bakzijl' halen lijkt mij. U zult evenwel wel geen geld terug ontvangen.
Let wel op dat of uw schoonmoeder zelf een en ander regelt, met hulp van u, of dat u een geldige volmacht heeft om namens haar te handelen.r