hierisharry
door hierisharry Jan 23, 2013 om 23:23
Huishouden & energie

Plaatsing cv ketel

Al jaren abonnement bij Radiar in Lopik en begin november is er een nieuwe ketel geplaatst.

Binnen 2 maanden gaf de display aan geen contact met de ketel. Volgens mij mag je de ketel i.v.b.garantie dat ding niet zelf openmaken. Het bleek een contact te zijn nota bene in orde gemaakt bij. plaatsing van nieuwe ketel. De monteur is toen onder vloer geweest heeft het toen in orde gemaakt en er goedkeuring aan gegeven.

Binnen 2 maanden , het was vlak voor de kerst storing geen contact met. en aan monteur gevraagd ( die vrij laat in de middag kwam )
kunnen we de thermostaat niet bij de ketel zetten. En later oplossing bedenken, het loopt onder de vloer van het huis. Blijkt dat zoiets

afgestraft wordt met rekening van 61 euro zelf de thermostaat nog losgeschroefd. Het was toch gewoon storing en daarvoor
heb je een abonnement hoe kan je als leek weten waar of hoe die storing ontstaat . En we hebben een servicecontract de storing

ontstaat in de garantieperiode lijkt me duidelijk .

[edit-redactie, persoonlijk gegevens verwijderd]

679 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste is het onwenselijk en niet toegestaan om uw persoonlijke gegevens te vermelden. U kunt de redactie verzoeken uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen c.q. editen.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om de vraag te beantwoorden: mijn inzien valt dit onder de wettelijke 2 jaren garantie/waarborg.

Binnen de zes maanden na aankoop wordt een defect beschouwd als zijnde dat het product al ondeugdelijk was ten tijde van de levering/aankoop. De leverancier is wettelijk gebonden u een deugdelijk product te leveren; door het probleem kan het nu aangemerkt worden dat het product ondeugdelijk is verkocht.

ve
door verwijderd - Jan 24, 2013 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op donderdag 24 jan 2013, 02:09: Om de vraag te beantwoorden: mijn inzien valt dit onder de wettelijke 2 jaren garantie/waarborg.

Binnen de zes maanden na aankoop wordt een defect beschouwd als zijnde dat het product al ondeugdelijk was ten tijde van de levering/aankoop. De leverancier is wettelijk gebonden u een deugdelijk product te leveren; door het probleem kan het nu aangemerkt worden dat het product ondeugdelijk is verkocht.

2 jaar garantie/waarborg bestaat niet.

Wat is er trouwens mis met het product? Niets toch?

Er is een wijziging aangebracht aan de installatie. De thermostaat is op aangeven van TS verplaatst. Dat is werk dat niet onder de garantie valt. De rekening is terecht.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2013 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag mij af wat een monteur onder de vloer moet herstellen om contact te herstellen tussen cv ketel en thermostaat....... bedrading ?
Bij vervanging van cv ketels wordt normaliter de aanwezige thermostaatkabel hergebruikt omdat deze in veel situaties in muren en of stucwerk zijn weggewerkt, hierdoor is er géén garantie op de (her)gebruikte kabel.
Op iedere thermostaat en cv ketel heeft u recht op 2 jaar wettelijk bepaalde garantie uitgezonderd de aanwezige warmtewisselaar, laatste verschild per fabrikant.

Een service/onderhoudscontract is bestemd voor uw cv toestel en de daaraan direct gerelateerde appendages (thermostaat uitgezonderd bedrading, drukvat, overstortventiel, ontluchter, vulkraan enz) daarom is een kleine factuur niet vreemd.
Het zou wellicht passend geweest zijn om hier coulant mee om te gaan maar helaas verdwijnt dit steeds meer.

Voor dergelijke storingen houd ik persoonlijk altijd een draadloze thermostaat achter de hand, een definitieve oplossing kan later worden gezocht.

Met vriendelijke groet,