er
door erikvr May 4, 2015 om 19:37
Huishouden & energie

Plooien in bankstel

Ruim een jaar geleden hebben we een bankstel gekocht bij Piet Klerkx. Vanaf de eerste dag plooit de bank op 1 naad gigantisch (de anderen niet).
De monteur heeft het probleem "verholpen", maar het probleem was eigenlijk meteen terug. De tweede keer heeft de monteur het probleem weer "opgelost" maar na een dag was het probleem weer terug.
Bij het derde contact heeft Piet Klerkx gezegd dat plooien normaal is en dat ook in de garantievoorwaarden staat.
De oplossing is naar de geschillencommissie gaan, maar dat kost ruim €100. Heeft iemand ervaring met een vergelijkbaar probleem en wat was het resultaat bij de sgc?
Kortom, is het de moeite om de geschillencommissie in te schakelen?
De servicemonteur heeft bij het eerste contact wel aangekruist dat het een productiefout was.

6310 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 4, 2015 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het op een plek plooit, kan dat niet kloppen.

Ga dus naar de geschillencommissie. Als u gelijk krijgt, krijgt u uw held terug.

Vermeld ook dat er al diverse malen naar is gekeken, zonder goed resultaat.

De kost gast voor de baat uit.

hansje klein
door hansje klein - May 4, 2015 om 23:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Je mag toch aannemen, dat een gestuurde vakman meteen weet wat er aan de hand is. Wanneer hij dan nog toegeeft en documenteert, dat het een productiefout is....... Piet, zijn baas, gaat echt niet vrijwillig toegeven dat u recht heeft op een deugdelijk product en dat die lelijke plooi straks hinderlijke plooi wordt, kan breken en kaal wordt, want tegen die tijd heeft u allang helemaal geen poot meer om op te staan en gaat u zich ergeren aan het feit nú niets verder te hebben ondernomen. Zelfs een korting zal geen goed gevoel kunnen toevoegen......en dat zal het allerhoogste vrijwillige genot zijn dat aangeboden gaat worden, tenminste wanneer er nog iemand überhaupt nog zal reageren........ik heb het over Piet in Amersfoort!

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 00:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De "servicemonteur" die naar alle waarschijnlijkheid een stoffeerder is heeft aangekruist dat het een productiefout is. Zou dus eerst met dat formulier Piet Klerkx benaderen.

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 00:24
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, sorry, niet doorgelezen: ze zeggen dat het "normaal" is. Dat is het dus niet. Eng idee welke stof op de bank gebruikt is?

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 00:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als het een Martindale stof is kan/mag dit al helemaal niet. Sorry voor 3 antwoorden achter elkaar.

door 1953 - May 5, 2015 om 02:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Plooien worden uitgesloten van garantie, daar het een natuurlijk verschijnsel is.

De Bommel geeft op voorhand al aan in haar toonzalen dat garantie op plooien is uitgesloten, een natuurlijk proces.

user123
door user123 - May 5, 2015 om 08:24
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 5 mei 2015, 00:32]Als het een Martindale stof is kan/mag dit al helemaal niet. Sorry voor 3 antwoorden achter elkaar.

Ik heb je al eerder aangegeven dat je de term Martindale niet begrijpt. Gebruik het dan niet, Martindale betreft de slijtweerstand en heeft helemaal niets met plooivorming te maken.

Verder kun je zonder het product te hebben gezien onmogelijk bepalen of een klacht terecht is of niet.

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 13:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=user123 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 08:24][quote=tenormin schreef op dinsdag 5 mei 2015, 00:32]Als het een Martindale stof is kan/mag dit al helemaal niet. Sorry voor 3 antwoorden achter elkaar.

Ik heb je al eerder aangegeven dat je de term Martindale niet begrijpt. Gebruik het dan niet, Martindale betreft de slijtweerstand en heeft helemaal niets met plooivorming te maken.

Verder kun je zonder het product te hebben gezien onmogelijk bepalen of een klacht terecht is of niet.

Hoe hoger de martindale toeren hoe minder kans op plooivorming. B.v. iets anders: hoe meer wol er in een bank (stoel) is verwerkt hoe meer kans op kleinere plooivorming.

zoekster
door zoekster - May 5, 2015 om 14:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik raad u aan om naar de geschillencommissie te gaan. De eerste monteur heeft gezegd dat het een productiefout is en dat maakt uw zaak sterk. Die heeft vaker met plooivorming te maken gehad en kan echt wel zien of dit normale plooivorming is of niet.

Wat er verder in de algemene voorwaarden staat doet er niet zo veel toe. U heeft wettelijk gezien recht op een goed product. Een product met een fout, blijft een product met een fout en dat geeft u recht op vervanging of herstel. Lukt allebei niet dan heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst.

user123
door user123 - May 5, 2015 om 14:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Plooivorming wordt veroorzaakt door de manier van stofferen, het model, het schuim wat wordt toegepast. Martindale heeft hier niets mee van doen. Je kunt nog zo's slijtvaste stof hebben, wanneer de stoffeerder de stof niet goed verdeeld of de hoes te ruim wordt gestikt, dan krijg je plooien.

fedja
door fedja - May 6, 2015 om 18:15
23 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt me heel verstandig om naar de geschillencommissie te gaan.
Ten eerste maakt u een grote kans dat dan het probleem echt wordt opgelost, ten tweede als dit lukt dat men u een ander bankstel levert in een zelfde prijsklasse. Piet Klerkx mag nooit in zijn garantievoorwaarden zetten dat het normaal is dat een bank zo vlug al gaat plooien en zeer zeker niet van het begin af aan. Dit betekent dat dat of de stof te rekbaar is voor een bankstel, of dat het gewoon niet goed is gemaakt.

er
door erikvr - May 6, 2015 om 19:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik nog vergeten was te zeggen is dat er volgens de monteur een nogal dun spanlint (of zoiets) is gebruikt. Hierdoor kan de stof bij de naad niet voldoende worden opgespannen.

wimmi20
door wimmi20 - May 6, 2015 om 19:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

User123,
ik krijg de indruk dat u de term Martindale niet begrijpt.
Martindale is niet alleen een norm voor de slijtvastheid van een stof.
Martindale is ook een norm voor structuurverandering van een geweven stof tijdens de test.
Als de gebruikte stof van de bank aan structuur verandering (rek door langdurig gebruik) onderhevig is dan kunnen er plooien ontstaan.
Aangezien vraagsteller heeft verteld dat het probleem al na 1 dag optrad kan het dus niet veroorzaakt zijn door rek van de stof.
Ikzelf zou naar de geschillencommissie gaan.
Maar wat denkt u van de VARA KASSA belbus ?
Kost nix en helpt gegarandeerd
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=user123 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 08:24:
=tenormin schreef op dinsdag 5 mei 2015, 00:32: Als het een Martindale stof is kan/mag dit al helemaal niet. Sorry voor 3 antwoorden achter elkaar.

Ik heb je al eerder aangegeven dat je de term Martindale niet begrijpt. Gebruik het dan niet, Martindale betreft de slijtweerstand en heeft helemaal niets met plooivorming te maken.

Verder kun je zonder het product te hebben gezien onmogelijk bepalen of een klacht terecht is of niet.

me
door meet51 - May 6, 2015 om 21:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Montel zelfde klacht gehad over plooivorming Fauteuil terug naar fabriek kort daar na weer plooivorming
Probleem wordt niet opgelost door Montel (KOOP NOOIT MERR IETS BIJ DEZE BIJ DIT SLECHTE BEDRIJF)
Geschillen commissie ingeschakeld naar betaling proces verloren.

tenormin
door tenormin - May 6, 2015 om 21:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Met bakstellen, stoelen in het algemeen zou ik altijd, vooral als je een gezin hebt met kinderen (knoeien, morsen enz.) voor een bekleding van Alcantara gaan. Lijkt wat op Nubeck leer. Alcantara plooit als de pest alleen....met een handstreek is het weer weg totdat...ja, er weer op gezeten hebt. En als je wat morst, microvezel doekje met een beetje Dreft en "soppen maar". Wel 's-avonds doen, anders heb je natte bibs, met een droge doek er overheen en de volgende dag is (zijn) de vlek(ken) weg. Maar ja, hoeveel mensen weten dat of... zijn van deze stof gecharmeerd. Ik vind het makkelijk.

user123
door user123 - May 6, 2015 om 23:33
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 6 mei 2015, 19:43]User123,
ik krijg de indruk dat u de term Martindale niet begrijpt.
Martindale is niet alleen een norm voor de slijtvastheid van een stof.
Martindale is ook een norm voor structuurverandering van een geweven stof tijdens de test.
Als de gebruikte stof van de bank aan structuur verandering (rek door langdurig gebruik) onderhevig is dan kunnen er plooien ontstaan.
Aangezien vraagsteller heeft verteld dat het probleem al na 1 dag optrad kan het dus niet veroorzaakt zijn door rek van de stof.
[/qoute]

U zoekt spijkers op laag water. De relevantie van de Martindale test is in deze casus niet aanwezig zoals u zelf al constateert. De relevantie van uw bijdrage is derhalve ook nihil.