in
door inasch Jul 29, 2014 om 17:28
Elektronica & tv

Prijsverhoging van 200 % toegestaan?

In een nieuwsbrief van Canal Digitaal van 4 juli wordt aangekondigd dat er extra zenders worden toegevoegd aan de 2de en 3de smartcard voor de TV ontvangst. :"u hoeft niets te doen". Oh ja, verder in de mail staat dat er binnen 4 weken een prijsverhoging van 200 % gaat plaatsvinden. De helpdeskmedewerker kan niets voor me doen, ik mag een schriftelijk bezwaar indienen. Dit doe ik, vervolgens komen er 5 brieven van Canal Digitaal waarin wordt vermeld dat ik mijn abonnement heb opgezegd. (?)Voor één smartcard zelfs 2 opzeggingen en ook nog een stopzetting van het HD pakket! De volgende helpdeskmedewerker maakt het nog bonter. Arrogantie en neerbuigendheid ten top. Het schriftelijke bezwaar is niet van waarde. Het moet beslist aangetekend zijn verzonden.
Ook dit is gebeurd. Vervolgens een onpersoonlijke brief met antwoord dat de prijswijziging niet aanpasbaar is, hooguit een tijdelijke korting voor een bepaalde periode op de hoofdkaart, maar daarvoor mag ik weer naar de helpdesk bellen.

1694 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 17:36
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een wijziging zoals omschreven kunt u OF akkoord gaan en méér betalen OF opzeggen en de leverantie per datum product wijziging wordt dan stopgezet. U kunt niet voor de leverancier bepalen welke producten wanneer hij levert voor welke verkoopprijs. U heeft vrije keuze in welke leverancier u neemt voor uw tv signalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2014 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja die prijsverhoging is toegestaan. Helaas. Zijn al veel vragen over geweest.

Ik zou die prijsaanpassing op de hoofdkaart maar niet doen. U zit dan, ongemerkt, weer aan een twee-jarig nieuw contract vast. En dan moet u daar weer over rappelleren

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2014 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo inasch,

.....prijsverhoging van 200 % toegestaan?.....
Ja hoor, en van ...% ook.
Ze kunnen vragen wat ze willen, maar je bent natuurlijk niet verplicht om dat te accepteren.
Je kunt in het geval van een prijsverhoging altijd (tussentijds) je abonnement opzeggen.

Met vr.gr.

we
door webcarecanaldigitaal - Jul 30, 2014 om 10:33
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Inasch,

Het spijt ons om te lezen dat u zo ontevreden bent over de prijswijziging en dat u niet netjes te woord bent gestaan door een van onze medewerkers. Dat is absoluut niet de bedoeling. Als wij nog vragen voor u kunnen beantwoorden dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=WebCareCanalDigitaal schreef op woensdag 30 jul 2014, 10:33]Beste Inasch,

Het spijt ons om te lezen dat u zo ontevreden bent over de prijswijziging en dat u niet netjes te woord bent gestaan door een van onze medewerkers. Dat is absoluut niet de bedoeling. Als wij nog vragen voor u kunnen beantwoorden dan horen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal

Dan is het verstandig uw mailadres te vermelden, zodat de Ts rechtstreeks contact met u kan opnemen.