missjacky
door missjacky Feb 24, 2015 om 19:50
Computers & telefonie

Probleemoplossing

Begin oktober 2014 heb ik bij Bol.com mijn mobiel Samsung S3 mini besteld, deze werd via een andere leverancier inderdaad bezorgd. Dit alles is heel goed verlopen, maar sinds twee weken ondervind ik veel problemen met de accu, deze gaat heel snel leeg, zelfs gewoon in de standby stand ,dus zonder echt gebruik , verder duurt het erg lang voordat de accu weer geheel opgeladen is en daarbij voelt de mobiel erg warm / heet aan. Vorige week heb ik daarom naar de leverancier gemaild en het probleem uitgelegd met de vraag wat ik kan doen dan wel welke oplossing hij kan bieden. Tot mijn verbazing krijg ik geen enkele reactie terug. Mijn vraag is dan ook : wat kan ik nu nog doen en is het nu nog mogelijk om de koop ongedaan te laten maken, dus mobiel terugsturen en restitutie van het betaalde ?

564 8 Rapporteer

ph
door philip36 - Feb 24, 2015 om 19:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt het accu-probleem ook even voorleggen aan de klantenservice van Samsung.
Dit kan op hun site via e-mail.

Klik op onderstaande link
http://www.samsung.com/nl/support/erms1

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2015 om 20:03
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De garantie op een accu is gebruikelijk 6 maanden, de telefoon an sich 2 jaar. En ik heb privé ook ervaren dat een samsung accu (te)vroeg hemelen ging. Dus eenvoudigweg een nieuwe gekocht en geen problemen meer.

Ik zou in uw geval een nieuwe accu kopen, kost een paar tientjes, en 95% zeker is het probleem opgelost. Als het niet opgelost is, moge het duidelijk zijn dat het aan de telefoon/lader ligt.

De koop ongedaan maken is wel een erg drastische maatregel op dit moment en m.i. nog niet echt van toepassing. Neem nogmaals contact op met uw verkoper, zowel per email als per telefoon en leg de situatie uit. Probeer het vriendelijk te houden. Dat geeft meer kans op een prettige afhandeling.

gompy2
door gompy2 - Feb 24, 2015 om 20:48
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Samsung S3 en S3 Mini en ook de Note-2 schijnt dit probleem op te treden na een software update die automatisch uitgevoerd is geworden.
Bij Google kun je daar genoeg over vinden.
Hier op dit forum is er ook genoeg over te doen geweest.
Wat leesvoer.

Klik-> Samsung Galaxy S3 mini snel leeg

Klik-> Samsung Galaxy S3 batterij snel leeg

Ga langs een flink Samsung Servicepunt bij je in de buurt, vertel ze daar wat er gebeurd en dat het veel vaker voorkomt, en als goed is wordt er wat aan gedaan.
Maak eerst een back-up van je bestanden/contacten met bijvoorbeeld de Kies software van Samsung.

sw
door swat1500 - Feb 25, 2015 om 00:11
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad een bekend probleem met de accu's van de S3 mini. Haal de accu maar eens uit de telefoon en bekijk deze goed of leg deze op een plat vlak. De accu hoort geheel vlak te zijn. Is de accu dikker en ligt hij daardoor niet meer vlak dan is de accu gaan hemelen. U zult dan een nieuwe moeten aanschaffen. Zijn overigens niet zo duur.

aurora1
door aurora1 - Feb 25, 2015 om 16:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier onder Mijn artikel is kapot gegaan en vervolgens bij Externe verkoper. Daar kunt u ook onder "Geraak je er niet uit" Klantenservice aanklikken en een formulier met uw klacht invullen. Maak bij voorkeur een screenprint daarvan voordat u het verzendt

pi
door pieterwolters - Feb 25, 2015 om 17:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als je op een email geen reactie krijgt kan je altijd nog bellen. Of proberen via Facebook of Twitter.

sc
door schoen - Mar 8, 2015 om 16:05
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 19:57]U kunt het accu-probleem ook even voorleggen aan de klantenservice van Samsung.
Dit kan op hun site via e-mail.

Klik op onderstaande link
http://www.samsung.com/nl/support/erms1

sc
door schoen - Mar 8, 2015 om 16:08
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=philip36 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 19:57]U kunt het accu-probleem ook even voorleggen aan de klantenservice van Samsung.
Dit kan op hun site via e-mail.

Klik op onderstaande link
http://www.samsung.com/nl/support/erms1

Op 11 januari 2015 heb ik een Samsung Galaxy Mini SIII gekocht en van meet af aan problemen met de accu. Ligt niet aan de accu, maar aan het toestel, de software blijft steeds hangen. Toestel is al 3x voor reparatie geweest, heb hem vandaag 8 maart weer ingeleverd en nu krijg ik hopelijk eindelijk een nieuwe.....