ba
door basusimdo May 20, 2015 om 10:34
Computers & telefonie

Problemen met Microsoft security essentials

Ik gebruik al heel lang De beveiliging van security essentials.
Na een uitgebreide scan kreeg ik de rode melding dat de real time beveiliging niet was ingeschakeld.
Dus je drukt op een knopje en het is weer ingeschakeld, toch ?
Nee dus en dan begint de strijd je drukt op help en word er niet veel wijzer van.
Ook kon ik het niet vinden in de vraagforums
Je probeert alles wat je kan doen en het enige wat ik nog niet had gedaan was een snelle scan.
Maar nee het blijft een rood waarschuwings blokje onder in het scherm .
Is er iemand die mij kan helpen met een duidelijke en begrijpelijke uitleg hoe ik de real time beveiliging weer aan krijg?
Alvast ontzettend bedankt

1705 11 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 20, 2015 om 11:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Of je nu 'Security Essentials' aan of uit hebt staan qua beveiliging maakt dat niet zo gek veel uit. Wil je hierbij dan ook sterk het advies meegeven om voor een fatsoenlijke antivirus rond te kijken.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat 'n virus SE uitschakelt..

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 12:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verwijder MSE eens en installeer het opnieuw.

Ben het trouwens met akkerdistel (en anderen!) eens dat je beter een andere scanner kunt nemen.
Bv. Avast free: klik hier.

reflecs
door reflecs - May 20, 2015 om 12:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U zou nog de Fix it kunnen proberen:
KLIK https://support.microsoft.com/nl-nl/mats/malware_prevention/nl

Wat betreft een ander anti-virusprogramma sluit ik me bij @akkerdistel en
@edrick3 aan :)

gompy2
door gompy2 - May 20, 2015 om 13:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 20 mei 2015, 11:01]Of je nu 'Security Essentials' aan of uit hebt staan qua beveiliging maakt dat niet zo gek veel uit. Wil je hierbij dan ook sterk het advies meegeven om voor een fatsoenlijke antivirus rond te kijken.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat 'n virus SE uitschakelt..
Ik hoop voor TS dat je waarschuwing voor waar aangenomen wordt, maar zeker weten doe ik het niet ;-)
Daarom nog wat meer.

Klik-> Security Essentials laatste bij detectie van malware

Klik-> Security Essentials laatste bij detectie financiële malware

Klik-> Microsoft: Security Essentials is geen hoogvlieger

Klik-> Security Essentials onderuit tijdens anti-virustest

En zo kunnen we wel een bladzijde vullen maar het is wel goed zo.

ba
door basusimdo - May 21, 2015 om 09:18
14 Antwoorden / 10 Vragen

Hartelijk dank voor de antwoorden, ik rekende op deze beveiliging omdat mij was verzekerd dat deze veiliger was dan een gewone virus scanner.
ik ga met jullie oplossingen aan de gang .

edrick3
door edrick3 - May 21, 2015 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@basusimdo,

..... omdat mij was verzekerd dat deze veiliger was dan een gewone virus scanner.....
Door wie? ;-)
Altijd verstandig om jezelf te oriënteren; kijk maar eens naar wat vergelijkingstesten.

Suc6

gompy2
door gompy2 - May 21, 2015 om 12:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=basusimdo schreef op donderdag 21 mei 2015, 09:18]Hartelijk dank voor de antwoorden, ik rekende op deze beveiliging omdat mij was verzekerd dat deze veiliger was dan een gewone virus scanner.
ik ga met jullie oplossingen aan de gang .
Er zijn gratis antivirusscanners die ook bijzonder goed voldoen, edrick3 noemde er al 1, Avast, zie de link bij zijn reactie, dat is een erg uitgebreide voor een gratis scanner.
Als je op de onderstaande link klikt zie je het laatste testresulraat waarbij de horizontale stippellijn in het midden de beveiliging van Windows voor moet stellen en je kunt ook zien dat de gratis Avast scanner best goed scoort.

Klik-> Real-World Protection Test April 2015

Ik gebruik zelf een Chinese gratis AV-scanner, die gebruikt 3 AV-engine's, t.w. de eigen 360 QVMII AI Engine, de Avira en de Bitdefender engine.

Klik-> Quihoo 360 Internet Security - Een top-virusscanner voor nop

Klik-> 360 Total Security

Het heeft (nog) 2 "makke", het is (nog) niet in het Nederlands, en heeft (nog) geen mail-scanner, maar volgens correspondentie is men daar mee bezig.
Nu is dat in het geval iemand een Gmail-account, Yahoo-account heeft niet zo erg want alle e-mailverkeer wordt dan sowieso gescand, ingaande en uitgaande mail.

ba
door basusimdo - May 21, 2015 om 20:16
14 Antwoorden / 10 Vragen

Om Edrick zijn vraag te beantwoorden, Wij volgde een workshop van Microsoft gericht op omgaan met windows 8 en daar werd ons verteld dat het beschermmings systeem van onze eigen pc ruim voldoende was.
Er werd een goede uitleg gegeven over de bescherming en ik heb in de twee jaar dat ik het gebruik nog nooit problemen gehad en dan nu dit.
Gooi je je virusscanner eraf , blijkt dit dus ook niet goed te zijn, pff, soms word je er gek van hoor.

edrick3
door edrick3 - May 22, 2015 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@basusimdo,

.....Wij volgde een workshop van Microsoft .....
Tja, wij van wc-eend adviseren wc-eend. ;-)

audb
door audb - Jun 5, 2015 om 15:25
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koop een echte virus scanner MSE is alleen bedoeld voor de eerste installatie en daarna verwachten ze dat zo iets als Norton, panda, Gdata Eset Nod32 of zoiets op een computer wordt gezet.

edrick3
door edrick3 - Jun 5, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@audb,

TS hoeft niets te kopen.

.....Quihoo 360 Internet Security - Een top-virusscanner voor nop .....
zoals gompy2 al aangegeven heeft.
Of Avast Free bv.

Met vr.gr.