de
door dennnnn Oct 16, 2015 om 13:55
Garantie & verzekeringen

Product inleveren na uitbetaling schade.

Mijn moeder heeft mijn 4 dagen oude telefoon in een emmer water laten vallen zo'n circa 4 maanden geleden.
Samen zijn wij toen naar haar verzekering gegaan om de schade te verhalen. Wij zijn toen naar een onafhankelijk schadebureau gegaan die een rapport voor ons hebben opgesteld waarin vast kwam te staan dat het toestel niet meer te maken viel.
Oké prima! De verzekering keerde mij vervolgens 740 euro uit voor de geleden schade.

Nu ontvang ik ineens een brief van haar verzekering dat ik zoals afgesproken ( ik weet van niets ) het toestel nog moet inleveren. Terwijl ik deze allang niet meer heb. Het verzekeringsbureau houdt nu voet bij stuk en willen binnen 14 dagen het toestel of het uitgekeerde geld bedrag terug. Wat moet ik nu doen???

3942 30 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wijs die verzekeraar op het feit dat u niet is medegedeeld dat de onbruikbare telefoon moest worden ingeleverd en dat u die dus hebt weggegooid en daarom niet meer in uw bezit is.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 14:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Door de uitbetaling van € 740 van het volledig onbruikbare toestel is de verzekering in dit geval eigenaar geworden van "het wrak". Waar is "het wrak" nu? U schrijft dat u dat niet meer heeft (Terwijl ik deze allang niet meer heb). Heeft u het retour gekregen van het onafhankelijke schadebureau? Als u niet kunt zeggen wie uw defecte toestel NU heeft en of waar het NU is of het weggegooid heeft, dan zal u terug moeten betalen.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 14:52
11541 Antwoorden / 51 Vragen

( ik weet van niets ) Het is niet uit te sluiten dat dat wel ergens geschreven is, maar dat u er over heen heeft gelezen. Kijk uw mails of brieven er eens op na.

Cookies
door Cookies - Oct 16, 2015 om 15:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.........Nu ontvang ik ineens een brief van haar verzekering dat ik zoals afgesproken ( ik weet van niets ) het toestel nog moet inleveren.........

En je hebt de paperassen gelezen? De AV ook goed gelezen?

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Product inleveren na uitbetaling schade.......
Ja, dat is normaal gebruik in de verzekeringswereld.

.....ik weet van niets...
Nee. maar wellicht heeft de verzekeringsmaatschappij van je moeder haar wél een bericht gestuurd!

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:17].........Nu ontvang ik ineens een brief van haar verzekering dat ik zoals afgesproken ( ik weet van niets ) het toestel nog moet inleveren.........

En je hebt de paperassen gelezen? De AV ook goed gelezen?

Die AV gelden natuurlijk voor moeder. De Ts heeft haar moeder aansprakelijk gesteld. Als die verzekeraar het beschadigde goed wil hebben, hadden ze dat aan de Ts moeten mededelen.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:42]Als die verzekeraar het beschadigde goed wil hebben, hadden ze dat aan de Ts moeten mededelen.

Ik neem aan dat je de moeder van TS bedoelt.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:45][quote=tijger1 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 15:42]Als die verzekeraar het beschadigde goed wil hebben, hadden ze dat aan de Ts moeten mededelen.

Ik neem aan dat je de moeder van TS bedoelt.

Nee, dat bedoel ik niet, maar ik ga er van uit, wellicht ten onrechte, dat moeder de schade op haar AVP heeft geclaimd. Dus dat er twee partijen zijn.

Het kan natuurlijk zijn dat dochter nog thuis woont en dat moeder een heel uitgebreide inboedelverzekering heeft en dat de schade daar geclaimd is. Dan had moeder dat moeten weten/dan had dat moeder geschreven moeten worden.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar de Ts schrijft: Nu ontvang ik een brief van haar verzekering..... Zou het op de inboedel geclaimd zijn, dan had de verzekeraar aan de verzekeringnemer geschreven en niet aan het kind.

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2015 om 15:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laat de verzekeraar maar bewijzen dat ze u hebben geïnformeerd over het in uw bezit houden van de kapotte telefoon. Denk niet dat ze dat kunnen.
Zoals afgesproken, dat is makkelijk gezegd en dan nog vier maanden later ook.
Gelukkig is het bedrag al uitgekeerd.

Wie is de verzekeraar? Soms als je het op internet gooit komt er webcare om naar de zaak te kijken.

ro
door ron530 - Oct 16, 2015 om 16:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft uw moeder aansprakelijk gesteld voor de schade dus bent u wel degelijk een partij in deze kwestie. De verzekeraar keert de schade uit op uw naam en rekening maar vraagt wel het in hun eigendom vervallen toestel terug. In de begeleidende brief waarin de schade uitkering is vastgesteld zal ook wel gestaan hebben dat de beschadigde telefoon retour gestuurd moest worden. Als u de brief goed had gelezen had u dat kunnen weten. Wat heeft u met de kapotte telefoon gedaan, achtergelaten bij het expertisebureau of zelf in de vuilnisbak gegooid want de telefoon moet toch ergens gebleven zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron530

Heeft u een glazen bol?

di
door digioma - Oct 16, 2015 om 16:41
646 Antwoorden / 29 Vragen

Lastig, maar inderdaad gebruikelijk. De vorig jaar zwaar beschadigde en niet-repareerbare lens van mijn fototoestel heb ik ook moeten opsturen naar de verzekeraar alvorens het bedrag ter vervanging te ontvangen. Succes.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 16 okt 2015, 16:41]Lastig, maar inderdaad gebruikelijk. De vorig jaar zwaar beschadigde en niet-repareerbare lens van mijn fototoestel heb ik ook moeten opsturen naar de verzekeraar alvorens het bedrag ter vervanging te ontvangen. Succes.

Maar dat was uw eigen lens die u claimde bij uw eigen verzekeraar. Hoe het hier zit, weten we nog niet.

de
door dennnnn - Oct 16, 2015 om 16:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou de dag dat ik het geld kreeg moest ik hem indd daar achter laten. Eenmaal thuis zat het mij totaal niet lekker omdat alle foto's van mijn overleden kindje erop stonden. Mijn moeder is terug gegaan en heeft gevraagd of zij de telefoon mocht om te proberen of wij eventueel de foto's er nog af kunnen halen. Toen heeft de man de telefoon overhandigd en niets medegedeeld....

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar is daar? Dat u hem moest achterlaten? Is dat het schadebranche en was dat aangewezen door de verzekeraar?

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schadebureau

ro
door ron530 - Oct 16, 2015 om 17:00
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 16:41]@ron530

Heeft u een glazen bol?

[quote]Samen zijn wij toen naar haar verzekering gegaan om de schade te verhalen. Wij zijn toen naar een onafhankelijk schadebureau gegaan die een rapport voor ons hebben opgesteld waarin vast kwam te staan dat het toestel niet meer te maken viel.

Een glazen bol dat dan weer niet maar in verzekeringskwesties zijn er twee partijen nodig.

de
door dennnnn - Oct 16, 2015 om 17:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was bij de schadebranche. Zij zijn tussenpersoon he van een grote verzekeringsmaatschappij.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dennnnn schreef op vrijdag 16 okt 2015, 17:01]Dat was bij de schadebranche. Zij zijn tussenpersoon he van een grote verzekeringsmaatschappij.

Zet dat verhaal op papier en stuur dat aan de verzekeraar. Ik neem aan dat het expertiserapport reeds in het bezit is van de verzekeraar.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2015 om 17:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Nou de dag dat ik het geld kreeg moest ik hem indd daar achter laten. Eenmaal thuis zat het mij totaal niet lekker omdat alle foto's van mijn overleden kindje erop stonden. Mijn moeder is terug gegaan en heeft gevraagd of zij de telefoon mocht om te proberen of wij eventueel de foto's er nog af kunnen halen. Toen heeft de man de telefoon overhandigd en niets medegedeeld....

Wat heeft u daarna met de defecte en leeggemaakte telefoon gedaan?

de
door dennnnn - Oct 16, 2015 om 17:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

De telefoon weggegooid.. Heb hem in wat losse onderdelen terug gekregen omdat de binnen kant ontploft was. Er zat chloor in de emmer water en heeft mijn telefoon soort van opgevroten.

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2015 om 17:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dennnnn schreef op vrijdag 16 okt 2015, 17:12]De telefoon weggegooid.. Heb hem in wat losse onderdelen terug gekregen omdat de binnen kant ontploft was. Er zat chloor in de emmer water en heeft mijn telefoon soort van opgevroten.
Als u hier de naam van de verzekeraar neerzet, dan denk ik dat u sneller wordt geholpen. U heeft een heel menselijk verhaal waarom u toch nog de telefoon wilde hebben, bovendien is dat toen met instemming gebeurd. Verder is al door de schadebehandelaar geconstateerd dat de telefoon total loss was.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2015 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=dennnnn schreef op vrijdag 16 okt 2015, 16:57]... Eenmaal thuis zat het mij totaal niet lekker omdat alle foto's van mijn overleden kindje erop stonden.
...Op een telefoon van vier dagen oud?

de
door dennnnn - Oct 16, 2015 om 18:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Is dat zo raar dan? In april geboren en een heeft het helaas niet gehaald.. Foto's van oude toestel op deze gezet. Maargoed ik ben u geen verantwoording schuldig. Jammer zulke mensen....

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2015 om 18:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=dennnnn schreef op vrijdag 16 okt 2015, 18:12]Is dat zo raar dan? In april geboren en een heeft het helaas niet gehaald.. Foto's van oude toestel op deze gezet. Maargoed ik ben u geen verantwoording schuldig. Jammer zulke mensen....
Dit verdient u inderdaad niet. Zo'n gebeurtenis is verdrietig genoeg.

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2015 om 18:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jammer zulke mensen? Ik stel alleen de vraag die de verzekeringsmaatschappij ook zal stellen als u met dit verhaal aankomt. Noem het maar advocaat van se duivel. Want ja, zonder verdere uitleg is het raar.

door 1953 - Oct 16, 2015 om 18:17
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Staat het op papier geschreven dat het niet meer herstellend product moet worden ingeleverd.

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2015 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 18:17]Staat het op papier geschreven dat het niet meer herstellend product moet worden ingeleverd.

Misschien eerst even lezen?

pi
door pieterwolters - Oct 16, 2015 om 18:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de fraude met verzekeringsclaim is dit niet onlogisch.