ro
door roosdefraine Jan 21, 2009 om 23:16
Voeding & gezondheid

Recepten met sojamelk.

Mijn kleinzoon is allergisch aan koemelk. ik zoek dus recepten met sojamelk.
-pannenkoeken,
-witte saus voor bij bloemkool bvb.
-pudding

enz. Alle hulp is welkom!

Roos.

5205 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@roos

Google: tik eens in - sojamelk recepten

Flensjes / sojamelk

ve
door verwijderd - Jan 21, 2009 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roos,

Zet de volgende tekst in het GOOGLE zoek venster en klik op zoeken, en het regent recepten.

koemelkallergie recepten

Succes en eet smakelijk, poltol

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind op die zoektermen heel wat recepten voor allerlei soorten pannenkoeken, gevuld enz. maar wat ik zoek is een recept voor de gewone pannenkoeken die je op kinderfeestjes kan serveren, zodat m'n kleinzoon ook mee kan feesten met een pannenkoek die d'er gewoon uit ziet en die hij zoals alle andere kinderen kan eten met stroop, jam of suiker.
Ik heb al meerdere keren mijn 'gewoon' pannenkoekenrecept met sojamelk in plaats van koemelk gemaakt en het resultaat is bedroevend. De pannenkoeken scheuren bij het omdraaien, en ze smaken niet lekker.
Ik heb al gekeken op de website van Alpro (de sojamelk die m'n kleinzoon drinkt)  maar vind daar geen pannenkoekenrecepten...

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het regent recepten... dat klopt niet... Ik kreeg heel wat uitleg over koemelkallergie, de diagnose enz, en veel recepten komen van producenten van sojamelk. Recepten aangepast aan hun product... en daar ben ik niks mee.
Ik kan uiteraard een puddingkje van Alpro opentrekken, maar dan voelt m'n kleinzoon zich weer een uitzondering zijn...

ve
door verwijderd - Jan 22, 2009 om 06:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Roos,

Op de site Webchef vindt u sojarecepten als u in het zoekvenster soja intikt. Verder is er de website Soja, met vele recepten, w.o. diverse voor pannenkoeken. Ook las ik in een forum dat wegens koemelkallergie sojamelk wordt gebruikt ipv gewone melk. Gewoon uitproberen zou ik zeggen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 01:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil toch nog even wat kwijt over die soyamelk.

Er zit 6% sojabonen in en de rest bestaat uit water. En dan moet u eens kijken wat u voor dat water moet betalen, echt te gek voor woorden. Dus ik drink het allang niet meer. Water met suiker erdoor kan ik zelf ook maken. En dat toegevoegde calciumcarbonaat is al helemaal slecht, want calciumcarbonaat wordt niet eens door het lichaam opgenomen, wel calciumcitraat.

Ik mag ook geen koeienmelk, leest u maar eens waarom altijd handig.bloedgroep+o+en+melk

Gebruik anders geitenmelk. Of gewoon lecithine pudding met water. ik heb heel veel gehad aan het boekje bloedgroepndieet, van arts Carel Hoffman. Die beschrijft precies wat hij wel mag hebben en waarom en het leest vlot uit.

Zelfs de artsen in het ziekenhuis kwamen er bij mij niet achter wat er aan de hand was, totdat ik dit boekje van een buurman kreeg en alles in mum van tijd was opgelost. Had ik dit eerder geweten, dan was mijn leven aardig anders verlopen.

Op internet kunt u er veel over vinden, gewoon even googelen door bloedgroependieet of bloedgroep 0 of A of whatever in te tikken in de zoekbalk.

Succes ermee, groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 02:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof niet erg in die theorie dat er een link zou zijn tussen de bloedgroep en koemelkallergie. Ik ben bloedgroep O + en ben niet koemelkallergisch, m'n kleinzoon is A+ is het wel, m'n zoon A- is ook koemelkallergisch...
Waar ik wel in geloof is dat er een steeds groter verband bestaat tussen millieuverontreiniging en koemelkallergie. Koeien die grazen op een wei naast een snelweg zullen wellicht melk produceren met meer rommel in..

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloofde er ook niet in en als ik dit antwoord nu alleen zou geven omdat ik in iets zou geloven, zou het ook geen waarde hebben. Ik heb het geprobeerd en uitgetest en iedere keer als ik weer wil smokkelen mag ik daarvoor de prijs betalen, zoals mijn vader altijd zei, ""Wie niet horen wil moet maar voelen."

ve
door verwijderd - Jan 23, 2009 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellis waar niet wat je vraagt maar ik gebruik pannekoekenmix waarbij water gedaan moet worden en geen melk.

En de pannekoeken smaken perfekt. ik haal er 20 uit een pak.

hans

ve
door verwijderd - Jan 29, 2009 om 02:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is dat ik pas een linkie heb leren maken zodoende deze:

Sojamelk voor Keukenbereidingen

Bij de Webchef (is wel een goeie geloof ik) en kijk ook in de linkerkolom.

Daar kan je wel wat mee denkt deze Sukkel

ve
door verwijderd - Jan 29, 2009 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fantastisch Sukkeltje. Ik wist niet dat er sojamelk voor keukenbereidingen bestond.  (Had niks in dat genre gelezen op de Alpro-website waar ik op zoek ging naar recepten.. )
Dank zij jou weet ik dat nu wel.
Ik ga nu wat experimenteren met m'n normale pannenkoekenrecept met sojamelk voor keukenbereidingen  i.p.v. koemelk. Idem Dito voor pudding en de witte (Béchamel) saus.
Ik heb ondertussen een  winkel gevonden waar ik geraspte geitenkaas kan vinden. Zo kan m'n kleinzoon ook kaas op z'n spaghetti bolognaise of op pizza' eten.
Wat ab-so-luut niet lukt is: feta-kaas (schapenkaas) in warme bereidingen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2010 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roos,

Wij hebben het probleem 'koemelk-allergie' in huis in z'n totaliteit ondervangen met het gebruik van geitenmelk. Het is hier zo'n beetje half om half in huis. De heren drinken koeienmelk en de dames bij voorkeur geitenmelk. Wat ik er van merk als ik koeienmelk gebruik is dat ik buikpijn heb en dat ik ontzettend last krijg van mijn luchtwegen. Als kind zei mijn KNO-arts al (heel veel oorontsteking en bronchitus) dat ik beter alleen maar melk kon gebruiken tijdens zwangerschappen en dat is ook zo'n beetje de praktijk geweest tot ik de geitenmelk ontdekte en dat is geweldig ! De heren hebben er geloof ik niet zo'n last van, maar mijn dochters willen geen eens koeienmelk hebben..... We waren op een camping in Brabant en daar was een geitenboer die hetzelfde probleem in zijn gezin had. Zijn vrouw heeft de kinderen grootgebracht met geitenmelk. Mocht je meer willen weten, dan kan je eens kijken op de website van Costa Cabrita. Er staat het één en ander over op de website.