ja
door jackdejong Feb 17, 2015 om 07:20
Geldzaken & recht

Santander

Ik heb bij de Mediamarkt een smart tv gekocht. Voor deze tv heb ik helaas via de Mediamarkt bij de firma Santander een lening afgesloten van 1200 euro. Achteraf veels te duur. Voor deze lening moet ik maandelijks, op de eerste van de maand, een bedrag aflossen van ongeveer 34 euro. Echter deze maand was ik te laat met aflossen. Op 12/2 werd ik gebeld door de firma Santander. Men vroeg mij om mijn persoonsgegeven. Ik heb hun medegedeeld dat ik mijn persoonsgegevens niet per telefoon wilde verstrekken en als de betaling niet in orde zou zijn dat zij mij moesten mailen. Op 13/2 'smiddags werd ik wederom gebeld. Op 13/2 'savonds werd ik weer gebeld. Op 14/2 'sochtends werd ik weer gebeld. Op 14/2 'smiddags werd ik weer gebeld. Op 16/2 'smiddags werd ik weer gebeld. De firma Santander heeft mijn irritatie grens behoorlijk bereikt. Wat kan ik hier tegen doen. Ik wil eigenlijk aangifte doen ter zake stalking. Ik begrijp dat de firma Santander een vordering van mij heeft maar dit gaat te ver. Ik heb ook recht op een prive leven.

19095 16 Rapporteer

ge
door gerboe - Feb 19, 2015 om 11:18
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inmiddels 19 februari. Als u nog steeds niet heeft betaald wordt u nog veel langer gestalkt.

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2015 om 11:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Voor deze tv heb ik helaas via de Mediamarkt bij de firma Santander een lening afgesloten van 1200 euro. Achteraf veels te duur. Voor deze lening moet ik maandelijks, op de eerste van de maand, een bedrag aflossen van ongeveer 34 euro........

Als een aflossing van 35,- euro p.m. af te veel voor je is, vraag ik me toch echt af hoe iemand het in zijn hoofd haalt een tv van 1200,- euro te kopen. Of waren de t.v.'s van rond de 400,- net die dag allemaal uitverkocht bij de MM???

Volkomen terecht dat Santander je achter de vodden blijft zitten.

re
door respondent - Feb 19, 2015 om 11:30
73 Antwoorden / 8 Vragen

U bent zelf akkoord gegaan met de lening van Santander en dus ook met de voorwaarden om op tijd te betalen.

pi
door pieterwolters - Feb 19, 2015 om 11:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat privé leven komt vanzelf terug als je je aan je verplichtingen houdt.

pi
door pieterwolters - Feb 19, 2015 om 11:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verklaart wel weer waarom je bij zaken als de mediamarkt zo vaak mensen bij de kassa ziet staan waarvan je je afvraagt hoe ze dat soort dure dingen kunnen kopen.... En maar afvragen waarom de "rijken" rijker worden en de armen armer. Misschien denken de rijkere mensen na voordat ze iets kopen.

emcede
door emcede - Feb 19, 2015 om 11:44
960 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt, je hebt recht op een prive-leven. Maar het leven betekent ook je houden aan gemaakte afspraken.

Toen je 12-2 gebeld werd, toen heb je blijkbaar niet gezegd "Sorry, u heeft gelijk, ik ben te laat, ik maak het direct vandaag in orde"? Waarom niet? Want dan was het hele probleem opgelost geweest. Heb je inmiddels de 'aflossing' (waar natuurlijk een hele hoop rente inzit...) wél overgemaakt?

Jou 'irritatiegrens' is bereikt, maar als je nu gewoon zorgt voor tijdige betaling is er niets aan de hand. Ik weet het, dat is niet wat je horen wilt, maar zo is het nu eenmaal. En aangifte doen van 'stalking'... kom op zeg, de politie heeft wel wat beters te doen!

ge
door gerboe - Feb 19, 2015 om 11:46
806 Antwoorden / 0 Vragen

Op 15 februari hebben ze niet gebeld. Dat is dan wel weer heel schappelijk.

agent327
door agent327 - Feb 19, 2015 om 11:53
24 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jackdejong schreef op dinsdag 17 feb 2015, 07:20]De firma Santander heeft mijn irritatie grens behoorlijk bereikt. Wat kan ik hier tegen doen.

Die 34 euro betalen en voortaan op tijd betalen.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 11:58
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wees blij dat er niet meteen een boetbedrag in de vorm van een herinnering/aanmaning/direct 100% opeisbaar bedrag uit komt.

Stalking zou u toch eens beter moeten bekijken, wat dat precies inhoud.

Advies? Gewoon netjes de achterstand betalen en daarna op tijd uw contractueel afgesproken termijnen betalen. Er zijn mensen die het niet snappen, maar vergelijkbaar: een pannenkoek heeft 2 kanten, een bovenkant en een onderkant (en zelfs een zijkantje), maar een contract heeft ook twee kanten, u heeft een tv in huis t.w.v. € 1.200, die heeft Satander voor u betaald, dus moet u Satander (terug)betalen, eenvoudig toch. En logisch dat u benaderd wordt als u niet (op tijd) betaalt.

Kilk HIER voor het begrip Stalking.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 12:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ik heb hun medegedeeld dat ik mijn persoonsgegevens niet per telefoon wilde verstrekken....
Kan me voorstellen dat je niet zomaar die gegevens wilt geven.
Lastig dus als ze blijven bellen.
Is dat nu gestopt?
Mag toch aannemen dat er ondertussen wel een mailtje/post geweest is en je de benodigde/gevraagde gegevens hebt doorgegeven.
Uiteraard moet je aan je betalingsverplichtingen voldoen.
.... Achteraf veels te duur. .....
Dat had je je eerder moeten bedenken, maar dat is mosterd na de maaltijd.

re
door respondent - Feb 19, 2015 om 12:17
73 Antwoorden / 8 Vragen

Een TV die waarschijnlijk nu nog maar een 1/3e van het oorspronkelijke bedrag kost...Want zo snel dalen TV prijzen nu eenmaal. Het idee alleen al. Een lening afsluiten voor het kopen van een tv: pathetic.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pino123,

.....Wat een conclusies zeg, ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je hierover je mening geeft, maar dat je gewoon antwoord geeft op de vraag......
+1

ho
door hopetobehelping - Feb 19, 2015 om 13:15
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jackdejong,

heel begrijpelijk dat dit heel irritant voor u is en u over de telefoon uw persoonsgegevens niet wilt geven. Aan de andere kant is het ook heel begrijpelijk wat Santander doet en dat men hun geld wil zien.
Gewoon snel betalen en voor de komende maanden (begrijp dat u maandelijks € 34,- moet betalen) in uw internetbankieren een maandelijkse betaling inplannen, dan heeft u er ook geen omkijken meer naar (met zo'n hypermoderne TV zult u vast internetbankieren hebben) en gaat Santander u niet meer bellen.
Veel kijkplezier met uw nieuwe TV.

jo
door joentje1978 - Feb 20, 2015 om 17:22
367 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, u gaat een lening aan en u betaald niet op tijd.
Lijkt mij logisch dat ze u gaan bellen, misschien wel om erger te voorkomen.
Tegenwoordig kunnen ze u meteen een aanmaning van 40,00 EURO in uw maag splitsen.

U kop in het zand steken heeft geen enkele zin, u moet betalen en als u dat niet doet dan worden de kosten voor u alleen maar hoger en raakt u alleen maar verder in de problemen.
Zou de 34,00 EURO meteen overmaken, de firma Santander opbellen en doorgeven dat je een foutje gemaakt hebt en de 34,00 EURO zojuist hebt overgemaakt.
Je kunt ze misschien ook meteen een mail naar ze sturen met een screenshot van de betaling.
En zorgen dat je daarna die 34,00 EURO op tijd betaald.

Snap alleen niet dat mensen een lening aangaan voor een smart-TV van maar liefst 1200,00 EURO.
Je moet niet iets kopen wat je niet kunt betalen en al helemaal geen lening daarvoor nemen.

Ik heb altijd van mijn vader geleerd om alleen geld uit te geven op het moment dat ik het in mijn bezit heb en ik het in de nabije toekomst nergens anders voor nodig heb.
En de enigste lening die nuttig is een hypotheek voor een koophuis is.

ro
door ron530 - Feb 20, 2015 om 18:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U bent een overeenkomst met Santander aangegaan één voorwaarde daarvan is dat u middels automatische incasso betaald, blijkbaar is dat mislukt. Santander wil u daar telefonisch op wijzen maar moeten dan wel weten of ze de juiste persoon spreken, u wil zich niet kenbaar maken dus blijven ze maar bellen. Doen ze dat om u te pesten! nee dat dan weer niet want als u in gebreke blijft wordt na twee a drie maanden het gehele krediet opeisbaar. Principieel blijven gaat een boel centen kosten want als u de achterstand niet snel inloopt bent u zo het kredietbedrag inclusief alle bijkomende rente kwijt. Tv kijken is dan wel een heel erg dure hobby geworden.

jd
door jdij - Jan 12, 2016 om 10:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Santander is gewoon een Maffioze bedrijf waarmee je, zoals je zelf al schrijft 'helaas' te maken hebt. Zij zijn blij met je want hebben dmv een contract, jou schuldbekentenis aan hen, en doen niets anders dan een bedrag puur in de vorm van cijfers, aan Mediamarkt overmaken. Dit heet geld scheppen. Santander heeft dat geld echt niet in de kuis, ze hebben dat geschapen. Santander heeft dus eigenlijk helemaal 'niets' geleverd, maar jou gewongen om hen te betalen.

Het tekentje van het mannetje met een grote ijzeren kogel aan zijn been is dus ook heel erg van toepassing. Toch valt er alles van de manier van werken van Sanander te zeggen. Ze stalken je en daarvan kun je aangifte doen!

jo
door jorisw Jan 12, 2016 om 12:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een bullshit. Santander heeft Mediamarkt betaalt en TS moet dat gewoon terugbetalen. Mensen moeten gewoon eens na gaan denken voordat ze wat doen. Dat scheelt een hoop ellende. En dat er een irritatiegrens bereikt is bij TS: ik zou al door die irritatiegrens heen gegaan zijn met zulke figuren die hun verplichtingen niet nakomen en nog over hun "rechten" gaan zeiken.

marita567
door marita567 Jan 12, 2016 om 13:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@JDIJ ,
Ze stalken je en daarvan kun je aangifte doen ,  te laat .

@jorisw ,
Mensen moeten gewoon eens na gaan denken voordat ze wat doen , is juist u reageert op een topic van bijna 1 jaar geleden .