mi
door miriam40 Feb 9, 2007 om 14:13
Geldzaken & recht

Schuldsanering

ik heb een vraag ik ben nog bezig met schuld hulp verlening dit is nog niet rond nu kan ik bij iemand in gaan wonen maar dit is in een andere gemeente ik zou dit graag willen omdat ik dan dichter bij mijn familie ben en ik nogal wat hulp nodig heb op medici gebied dus zou het dit voor mij wat makelijker maken maar wat kan ik nou doen deze gemeente is nog niet klaar met mijn aanvraag en kan ook nog wel 4 maanden duren zeggen zei kan ik dit nu wel doen of hoe en wat

360 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring
is het schuldsaneringstraject een slechte optie omdat het zolang duurt voordat men in dat traject zit dat het vaak beter is om bij een stadskredietbank het geheel aan diverse schulden in één lening (tegen de laagste rente die men krijgen kan) om te zetten en de schulden daarmee af te lossen.

Dat is dan wel voor die schulden die nog te overzien en af te betalen zijn.

Moet u veel meer betalen dan u binnen de drie jaar kunt aflossen en dus door een bemiddelaar een regeling moet worden getroffen om een gedeelte van de schulden kwijtgescholden te krijgen dan moet u inderdaad die verfoeide weg van de schuldbemiddeling in gaan.

Doe zulks dat niet bij een of ander partiekulier bureau maar door een gemeentelijke instelling daarvoor die vaak regionaal werken.

Het is dan ook aan u om deze vraag bij dat hulpverleningsbureau neer te leggen.

Omdat wij niet weten om welke gemeenten het gaat valt uw vraag door ons dan ook slecht te beantwoorden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

elke oplossing die beter is dan de huidige situatie zou ik altijd doen

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar omdat alles nog niet rond is weet ik niet of ik wel kan gaan samen wonen misschien dat u dat wel weet en  een krediet krijg ik nergens dus dat houdt al op groetjes

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Miriam40......

Ik heb gewezen op de mogelijkheid om bij een stadskredietbank te vragen of u voor de verschillende schulden die u heeft een totaalkredit kunt krijgen.
Zo'n stadskredietbank is juist opgericht om mensen een lening te kunnen verstrekken die zij bij een "gewone"bank niet kunnen krijgen en tegen een rentetarief dat veel lager ligt ook dan bij "gewone" banken omdat voor die aflossingen de gemeente garant staat.

Zit u dan ook in een bijstandspositie dan is het zaak om dit met uw "Sociale"dienst te bespreken.

Overigens, bij een lening die door een Stadskreditbank wordt gegeven wordt eerst van de totale som de rente eerst al afgetrokken.
Het bedrag wat overblijft is dus het bedrag waarvan u de schulden moet aflossen.

Dit is, zoals ik al eerder schreef niet van toepassing als uw schulden te groot zijn voor zo'n oplossing.

De Vrije Vogel