Simpel probleem wordt complexe klacht!
- In oktober 2013 een reis geboekt incl. auto gehuurd via WTC.nl (World Ticket Center)
- Zij gebruiken Car Del Mar (Duits/Nederlands bedrijf) als tussenpersoon voor de autohuur boeking
- Car Del Mar boekt dan bij Dollar rental company in de Verenigde Staten
- Auto opgehaald en leuke vakantie gehad in de VS
- In juni 2014 kreeg ik een rekening van Dollar voor 480 euro, geen omschrijving of niks erbij
- Mijn creditcard maatschappij gevraagd de boeking tegen te houden
- Zelf achterhaalt waar de fout lag en blijkt dat er twee reserveringen voor autohuur waren tijdens originele boeking in oktober 2013
- Dit kwam door een wijziging in de boeking die netjes door WTC werd afgehandeld destijds, door het geven van een nieuwe voucher (nieuw reserveringsnummer)
- Deze oude reservering is nooit geannuleerd door WTC.nl of Car Del Mar
- Dollar ziet dat als een ‘no show’ en gaat de kosten verhalen, blijkbaar direct op mij
- Klachtenprocedure opgezet met zowel WTC.nl als Car Del Mar
- Zeer traag en stroperig proces, zeker van de kant van Car Del Mar die gewoon niet communiceerde en niet over de telefoon te pakken te krijgen is
- Na paar maanden heen en weer mailen, dreigt Dollar met een incassobureau (via brief)
- Ik wordt herhaaldelijk gebeld door een incassobureau in de VS (JNR adjustments)
- Ik probeer vaart achter de zaak te zetten, WTC.nl lijkt mee te willen helpen, maar wijst op hun voorwaarden dat klachten direct met Car Del Mar opgelost moeten worden
- Car Del Mar krijgt hoogte van feit dat ik nooit betaald heb en trekt z’n handen van de zaak
Dat zo’n klein foutje (vergeten reservering te annuleren) door of WTC.nl of door Car Del Mar zo kan escaleren is mij een groot raadsel:
1. Ik ga nu toch Dollar alvast betalen, maar hoe kan ik Car Del Mar of WTC.nl dwingen de zaak op te lossen, m.a.w. eindelijk erkennen dat 1 van hen fout zat en mij gaan compenseren indien ik toch die 480 euro betaald heb?
Mijn dank is groot voor uw advies!
Beste willem_333,
het is uiteraard aan u om te bepalen of u al dan niet die € 480,- betaalt.
Als u het betaald heeft is het voor iedereen 'klaar' denk ik en kunt u verder fluiten naar uw geld. In uw schoenen zou ik niet betalen. Hebben ze uw handtekening onder de tweede reservering staan of hoe bewijst men dat u die tweede reservering gedaan heeft ?
In feite is het niet uw probleem maar het wordt nu uw probleem gemaakt.
Als ik u goed begrijp dan is Car Del Mar de partij is die verzuimd heeft de reservering te annuleren.
Uw boeking heeft u bij WTC.nl gedaan. Dat is de partij waar u dus eigenlijk mee te maken heeft.
U kunt aan WTC.nl vragen om de bewijzen van uw 2 reserveringen (op papier/mail zodat u ze ook weer kunt doorsturen mocht het nodig zijn). Als die er niet zijn, dan het bewijs van uw ene reservering (inclusief uw goedkeuring). Hiermee heeft u dan uw bewijs op papier.
Dollar kunt u vervolgens doorverwijzen naar WTC.nl. Laat ze het samen maar uitzoeken.
Het kan toch niet zo zijn dat een tussenpersoon zo maar uit uw naam meerdere auto's voor u reserveert (zonder dat u het weet) en dat u dan maar heeft te betalen.
Incassobureau's kunnen behoorlijk intimiderend en dwingend overkomen, maar laat u niet dwingen om zomaar ten onrechte een bedrag te betalen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer