door willem_333 Oct 23, 2014 om 16:18
Vakantie & reizen

Simpel probleem wordt complexe klacht!

- In oktober 2013 een reis geboekt incl. auto gehuurd via WTC.nl (World Ticket Center)
- Zij gebruiken Car Del Mar (Duits/Nederlands bedrijf) als tussenpersoon voor de autohuur boeking
- Car Del Mar boekt dan bij Dollar rental company in de Verenigde Staten
- Auto opgehaald en leuke vakantie gehad in de VS
- In juni 2014 kreeg ik een rekening van Dollar voor 480 euro, geen omschrijving of niks erbij
- Mijn creditcard maatschappij gevraagd de boeking tegen te houden
- Zelf achterhaalt waar de fout lag en blijkt dat er twee reserveringen voor autohuur waren tijdens originele boeking in oktober 2013
- Dit kwam door een wijziging in de boeking die netjes door WTC werd afgehandeld destijds, door het geven van een nieuwe voucher (nieuw reserveringsnummer)
- Deze oude reservering is nooit geannuleerd door WTC.nl of Car Del Mar
- Dollar ziet dat als een ‘no show’ en gaat de kosten verhalen, blijkbaar direct op mij
- Klachtenprocedure opgezet met zowel WTC.nl als Car Del Mar
- Zeer traag en stroperig proces, zeker van de kant van Car Del Mar die gewoon niet communiceerde en niet over de telefoon te pakken te krijgen is
- Na paar maanden heen en weer mailen, dreigt Dollar met een incassobureau (via brief)
- Ik wordt herhaaldelijk gebeld door een incassobureau in de VS (JNR adjustments)
- Ik probeer vaart achter de zaak te zetten, WTC.nl lijkt mee te willen helpen, maar wijst op hun voorwaarden dat klachten direct met Car Del Mar opgelost moeten worden
- Car Del Mar krijgt hoogte van feit dat ik nooit betaald heb en trekt z’n handen van de zaak

Dat zo’n klein foutje (vergeten reservering te annuleren) door of WTC.nl of door Car Del Mar zo kan escaleren is mij een groot raadsel:

1. Ik ga nu toch Dollar alvast betalen, maar hoe kan ik Car Del Mar of WTC.nl dwingen de zaak op te lossen, m.a.w. eindelijk erkennen dat 1 van hen fout zat en mij gaan compenseren indien ik toch die 480 euro betaald heb?

Mijn dank is groot voor uw advies!

871 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2014 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk denk ik, dat als u betaalt u uw geld kwijt bent. Mijns inziens moet uw reisbureau deze zaak oplossen.

ho
door hopetobehelping - Oct 23, 2014 om 20:10
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste willem_333,

het is uiteraard aan u om te bepalen of u al dan niet die € 480,- betaalt.
Als u het betaald heeft is het voor iedereen 'klaar' denk ik en kunt u verder fluiten naar uw geld. In uw schoenen zou ik niet betalen. Hebben ze uw handtekening onder de tweede reservering staan of hoe bewijst men dat u die tweede reservering gedaan heeft ?

In feite is het niet uw probleem maar het wordt nu uw probleem gemaakt.

Als ik u goed begrijp dan is Car Del Mar de partij is die verzuimd heeft de reservering te annuleren.
Uw boeking heeft u bij WTC.nl gedaan. Dat is de partij waar u dus eigenlijk mee te maken heeft.
U kunt aan WTC.nl vragen om de bewijzen van uw 2 reserveringen (op papier/mail zodat u ze ook weer kunt doorsturen mocht het nodig zijn). Als die er niet zijn, dan het bewijs van uw ene reservering (inclusief uw goedkeuring). Hiermee heeft u dan uw bewijs op papier.
Dollar kunt u vervolgens doorverwijzen naar WTC.nl. Laat ze het samen maar uitzoeken.
Het kan toch niet zo zijn dat een tussenpersoon zo maar uit uw naam meerdere auto's voor u reserveert (zonder dat u het weet) en dat u dan maar heeft te betalen.

Incassobureau's kunnen behoorlijk intimiderend en dwingend overkomen, maar laat u niet dwingen om zomaar ten onrechte een bedrag te betalen.