at
door atyenhans Nov 23, 2014 om 10:16
Computers & telefonie

SMS-diensten

Onze telefoonaanbieder brengt ons regelmatig kosten in rekening voor SMS-diensten, zonder dat wij daar weet van hebben. We hebben niets besteld, althans niet volgens ons weten, en er wordt ook niets geleverd. Maar er worden wel kosten in rekening gebracht, soms tot 40 Euro. Er is een site waar je een en ander op kunt opzeggen en/of blokkeren, maar dat is heel ondoorzichtig en ingewikkeld. Alsof het je met opzet moeilijk wordt gemaakt om van die irritante SMS-diensten af te komen.
Wij beschouwen onze telefoonaanbieder als een incassobureau voor de SMS-diensten. Daar zal ook wel voor betaald worden, anders doe je zoiets niet...
Hoe kan dit woud van ellende stoppen of worden bestreden?

.

324 2 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2014 om 10:19
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe kan dit woud van ellende stoppen of worden bestreden?

Als u de nummers noemt waarvoor in uw visie onterecht betaalt wordt, kunnen we verder kijken. Zie uw telefoonnota.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 10:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat is een lastige site om te blokkeren, bedoelt u Payinfo.nl?

klik HIER

Lees alles over sms-diensten en er vanaf komen

klik HIER

Waaruit

Wat kan ik doen als stopzetten via Payinfo niet lukt?

Dan kunt u de sms-dienst stopzetten via uw mobiele telefoonaanbieder. Geef in dat geval ook bij uw telefoonaanbieder aan dat stopzetten via Payinfo niet is gelukt.

U kunt een sms-dienst op de volgende manieren stopzetten:
Via een shortcode

1. Om de sms-dienst te stoppen moet u een sms met daarin bijvoorbeeld “STOP” of “UIT” sturen naar de shortcode die u hebt gekregen. Welk woord u precies terug moet sms’en kunt teruglezen in de aanmeldbevestiging van de sms-dienst. Dat is het eerste bericht dat u hebt ontvangen toen u de dienst afsloot.

Hebt u de aanmeldbevestiging niet meer? Stuur dan een sms-bericht met daarin de naam van de dienst en het woord “HELP” naar de shortcode. U stuurt bijvoorbeeld “WEER HELP” naar shortcode 1234. Daarna krijgt u een sms terug met daarin informatie over hoe u zich kunt afmelden.

2. Via de website van Payinfo

Stopzetten via payinfo.nl kan vanaf uw computer of vanaf uw mobiele telefoon. Op de website moet u eerst uw mobiele telefoonnummer invullen. U krijgt dan op uw mobiele telefoon een gratis sms met een toegangscode om in te loggen. Na het inloggen ziet u een overzicht van alle diensten die u op dat moment afneemt.

Op payinfo.nl kunt u ook aanvullende informatie vinden over sms-dienstaanbieders. Hebt u bijvoorbeeld een shortcode, maar weet u niet wie de sms-dienstaanbieder is? Dan kunt u op de website de shortcode invullen. U krijgt dan u informatie over de aanbieder die achter de shortcode zit.