eclipse
door eclipse May 15, 2015 om 08:49
Computers & telefonie

Ssd

ik heb gisteren een neiuwe ssd geinstalleerd ben er uren mee beziggeweest, maar hoera alles staat erop en de updates ook, heb de processor op 3900 hrz lkaten draaien schiet lekker op. nu komt er vanmiddag een neiuwe en grotere SSD , ergens las ik dat je dat ding kon klonen excaxte hoe schrijf je dat ? :-) kopie .. hoe doe je dat en dan hoe zet iik de oude ssd om naar een gewone backup ? bedoel moet ik hem formateren, zoja wanneer ? na de backup ? cd erin en formateren en dan eruit priegelen ( uit de kast weg van C: .... maar dan wil die natruurlijk beginnen te installeren..voordat ik straks wederom met meldingen kom van actief en niet tye verwijderen bereid ik me graag vast voor iemand de oplossing. gr han

1947 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 15, 2015 om 10:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat je wil is wel mogelijk. Ik heb dat destijds met Acronis True Image gedaan. Ik kreeg er echter ook andere software bij waarmee het mogelijk zou moeten zijn, van Samsung. Alleen dan had je dacht ik ook een speciale kabel nodig. Daarom maar Acronis gebruikt.

Je maakt dan een complete image van je huidige schijf en zet die image over op de nieuwe.

br
door brui0929 - May 15, 2015 om 10:37
634 Antwoorden / 10 Vragen

Een SSD hoeft niet geformatteerd te worden doe je dit wel dan is hij niet meer bruikbaar.

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 10:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:11]Wat je wil is wel mogelijk. Ik heb dat destijds met Acronis True Image gedaan. Ik kreeg er echter ook andere software bij waarmee het mogelijk zou moeten zijn, van Samsung. Alleen dan had je dacht ik ook een speciale kabel nodig. Daarom maar Acronis gebruikt.

Je maakt dan een complete image van je huidige schijf en zet die image over op de nieuwe.

@Hallo Diumenge, betekent dit dat ik de nieuwe SSD even in de kast moet stoppen voor de copy ? dan via acronis alles erheen schrijven, mag hopen foutloos :-) .. als deze dan zijn werk hebt gedaan , de C: staat op de nieuwe SSD, wat dan met de oude C: ? eerst formatten en dan gebruiken als reserve, vervelende is dat als je een schijf formateert, er meteen een schone installatie opstart. ken ik deze dan gewoon afbreken ? anders zit ik straks weer met dat gezeur van ken bestand niet verwijderen, bestand is in gebruik ? :-) fijn dat jij het vermogen hebt om bij het onderwerp te blijven. ben nl deels leesblind, en zie de fouten niet in de woorden.

diumenge
door diumenge - May 15, 2015 om 10:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=brui0929 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:37]Een SSD hoeft niet geformatteerd te worden doe je dit wel dan is hij niet meer bruikbaar.
Een SSD zal in de regel al geformatteerd zijn, echter deze wordt echt niet onbruikbaar door een format. Ik denk dat je in de war bent met defragmenteren, dat is niet nodig en niet goed voor de SSD.

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 11:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=brui0929 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:37]Een SSD hoeft niet geformatteerd te worden doe je dit wel dan is hij niet meer bruikbaar.
@ brui0929, ook een SSD dient geformateerd te worden , maar NIET gedefragmenteerd. anders zou je nooit met een schone installatie kunnen beginnen. Hij geeft gewoon de gegevens vrij bij formateren zodat je die ruimte wederom mag gebruiken, bij defrag gaat hij verplaatsen en dat komt de SSD niet ten goede..

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 11:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:56][quote=eclipse schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:44]@Hallo Diumenge, betekent dit dat ik de nieuwe SSD even in de kast moet stoppen voor de copy ? dan via acronis alles erheen schrijven, mag hopen foutloos :-) .. als deze dan zijn werk hebt gedaan , de C: staat op de nieuwe SSD, wat dan met de oude C: ? eerst formatten en dan gebruiken als reserve, vervelende is dat als je een schijf formateert, er meteen een schone installatie opstart. ken ik deze dan gewoon afbreken ? anders zit ik straks weer met dat gezeur van ken bestand niet verwijderen, bestand is in gebruik ? :-) fijn dat jij het vermogen hebt om bij het onderwerp te blijven. ben nl deels leesblind, en zie de fouten niet in de woorden.
Je maakt van de oude schijf een image (dus een complete kopie) op een externe HD. Dan verwissel je schijven en zet je van de externe HD de image op de nieuwe schijf. Je hebt dus ook nog een DVD of USB stick nodig om van op te starten en de software vanaf draaien. Je doet het dus niet vanuit Windows, maar beide handelingen vanaf een opstartbare usb stick met daarop de benodigde software. Best lastig dus.
@ zodan :-) flinke omweg, ik ga dan wel bekijken Diumenge wat ik doe als die straks binnenkomt, had net ook geantwoord op een reactie over format en defrag..mijn smartdefrag slaat C: automatisch over en pakt enkel de mechanische schijven aan :-) maaar goed ik onthou even op email je schrijven over Acronis True Image

Als je een Samsung schijf hebt en een speciale kabel dan is het makkelijker, want dan hang je de nieuwe SSD via de kabel als externe schijf aan de PC en kan je via de software van Samsung de C:-schijf clonen naar de de SSD.

NB. De oude SSD kan je via Windows gewoon formateren. Maar het heeft niet veel zin om dr SSD als data schijf te gebruiken. ik weet het, maar gooi er een kopy van C: op back up en programma s die ik installeer zo heb ik de programma s en serials bijelkaar...

diumenge
door diumenge - May 15, 2015 om 11:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=eclipse schreef op vrijdag 15 mei 2015, 10:44]@Hallo Diumenge, betekent dit dat ik de nieuwe SSD even in de kast moet stoppen voor de copy ? dan via acronis alles erheen schrijven, mag hopen foutloos :-) .. als deze dan zijn werk hebt gedaan , de C: staat op de nieuwe SSD, wat dan met de oude C: ? eerst formatten en dan gebruiken als reserve, vervelende is dat als je een schijf formateert, er meteen een schone installatie opstart. ken ik deze dan gewoon afbreken ? anders zit ik straks weer met dat gezeur van ken bestand niet verwijderen, bestand is in gebruik ? :-) fijn dat jij het vermogen hebt om bij het onderwerp te blijven. ben nl deels leesblind, en zie de fouten niet in de woorden.
Je maakt van de oude schijf een image (dus een complete kopie) op een externe HD. Dan verwissel je schijven en zet je van de externe HD de image op de nieuwe schijf. Je hebt dus ook nog een DVD of USB stick nodig om van op te starten en de software vanaf draaien. Je doet het dus niet vanuit Windows, maar beide handelingen vanaf een opstartbare usb stick met daarop de benodigde software. Best lastig dus.

Als je een Samsung schijf hebt en een speciale kabel dan is het makkelijker, want dan hang je de nieuwe SSD via de kabel als externe schijf aan de PC en kan je via de software van Samsung de C:-schijf clonen naar de de SSD.

NB. De oude SSD kan je via Windows gewoon formateren. Maar het heeft niet veel zin om dr SSD als data schijf te gebruiken.

ph
door philip36 - May 15, 2015 om 11:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees het verhaal op onderstaande link,

http://computertotaal.nl/pc/overstappen-op-een-ssd-kloon-je-windows-installatie-en-bouw-je-ssd-in-63744

Bij Samsung SSD schijven zit dacht ik het programma Magician waarmee een securely erase van uw oude SSD schijf kan worden gedaan.
Ook kun je daarmee de SSD terugzetten naar zijn fabrieksinstelling.
Veel antwoorden over SSD schijven te vinden op

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/us/html/support/faqs_03.html

ro
door ron530 - May 15, 2015 om 12:29
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zou de kleinere SSD als installatieschijf blijven gebruiken en de grotere voor de data dat scheelt een boel gedoe. De configuratie van de meeste pc's is zo ingericht dat voor de installatieschijf een kleine partitie van ca 128 gb beschikbaar is en het overige voor data. Voordeel is ook dat je bij een totale systeem crash geen data kwijt bent bij een nieuwe installatie.

tenormin
door tenormin - May 15, 2015 om 14:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

...en op je "andere vraag" exacte kopie schrijf je zo. ? grapje tussendoor.

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 15:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Allereerst , dank aan de redactie van kassa, dat ze de verwerpelijke beledigingen hebben verwijderd van enkele personen,

Beste helpers onthou dat ik een beetje leesblind ben ik zie niet alle typfouten dus ken het dan ook niet herstellen...

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 15:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 11:52]Lees het verhaal op onderstaande link,

http://computertotaal.nl/pc/overstappen-op-een-ssd-kloon-je-windows-installatie-en-bouw-je-ssd-in-63744

Bij Samsung SSD schijven zit dacht ik het programma Magician waarmee een securely erase van uw oude SSD schijf kan worden gedaan.
Ook kun je daarmee de SSD terugzetten naar zijn fabrieksinstelling.
Veel antwoorden over SSD schijven te vinden op

http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/minisite/SSD/us/html/support/faqs_03.html
@ Philip , mooi gevonden, de eerste keus is direct de beste simpel geen gezeur MiniTool Partition Wizard, nu is de disc binnen zit er een cd bij met magician software, iemand die er ervaring mee hebt, als ik erop google is het een eitje ?? zit ook software bij voor de ssd ( driver) ? bij mijn weten zat die er niet bij met de eerste ?? tenminste ? weet het niet meer maar de schijf 120 gig draait als een tierelier...

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 15:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 15 mei 2015, 12:29]Ik zou de kleinere SSD als installatieschijf blijven gebruiken en de grotere voor de data dat scheelt een boel gedoe. De configuratie van de meeste pc's is zo ingericht dat voor de installatieschijf een kleine partitie van ca 128 gb beschikbaar is en het overige voor data. Voordeel is ook dat je bij een totale systeem crash geen data kwijt bent bij een nieuwe installatie.

@@ hoi Ron, ja zat er ook aan te denken, maar kom nu goede copy programma s tegen, mja 120 gig voor C: moet gewoon zat zijn....en dan op de andere de games neerzetten en een backup van C: gehele copy is dat een optie ben nu erg aan twijfelen

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 15:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 15 mei 2015, 14:41]...en op je "andere vraag" exacte kopie schrijf je zo. ? grapje tussendoor.
Hallo @Tenormin eksact :-) ik wist het gewoon niet meer :-) ik zat te piekeren moest de c voor de x of na de x :-) zie nu dat ie na de A komt :-) dankjewel topppppppppp

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 15:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 15 mei 2015, 14:41]...en op je "andere vraag" exacte kopie schrijf je zo. ? grapje tussendoor.

stel he ....... dat ik toch kopieer naar de nieuwe hoe formateer ik dan die van 120 gig ? want daar staat dan de oude win 7 ultimate op en ervaring van deze week hebt me maar weer eens uren werk bezorgt dat een bestandje van 0 kb zich niet laat formateren en er een trage communicatie is naar de schijf (vandaar de 3 minuten die hij telkens had ipv 12/14 seconden . hoe formateer ik de originele C: gewoon formatten en als een speer de kast uitzetten want hij gaat opzeker de nieuwe installatie voorbereiden help even beste mensen.. echt een reuze probleem hier hoor :-) voor zo n klein wondertje ...

ro
door ron530 - May 15, 2015 om 15:42
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U wil een ultieme game pc bouwen maar hoe dat moet vraagt u aan ons. U heeft al een werkende SSD schijf die voor het systeem voldoet dan kan u die grotere toch als data gebruiken. Als u een game installeert kunt u ook aangeven in welke map de data opgeslagen moet worden m.i. moet dat in die data schijf kunnen.

akkerdistel
door akkerdistel - May 15, 2015 om 16:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Refererende aan jouw eerdere problemen en vorige vraag; doe een nieuwe - schone - installatie van Windows.

tenormin
door tenormin - May 15, 2015 om 19:02
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy-2, begrijp niks van je bericht. Zit je op verkeerd topic of zo, is je al meer overkomen.

tenormin
door tenormin - May 15, 2015 om 21:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 mei 2015, 19:34][quote=tenormin schreef op vrijdag 15 mei 2015, 19:02]@gompy-2, begrijp niks van je bericht. Zit je op verkeerd topic of zo, is je al meer overkomen.
Was ook voor @ Akkerdistel bedoeld.

"Was ook voor @ Akkerdistel bedoelt" betekent niet dat iemand anders dan niet mag reageren, toch? Trouwens, het werd al uitgelegd. Knap anagram. ?

eclipse
door eclipse - May 15, 2015 om 21:51
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hallo de schijf zit erin en er zat software bij voor een directe copy ik heb dit even laten doen maar dan wilde hij ( de nieuwe schijf) toch als C: gaan fungeren, en daar is 120 gig genoeg voor, de copy van 71 gig van C: duurde 3,m 50 seconden :-)...... ging met 160 mb per sec. soms sneller soms wat trager...
dank allen ik kon niet eerder reageren ik kon niet inloggen, dus via facebook gevraagt of ze even naar mijn account wilden kijken en nu werkt het weer nu moet ik nog naar de toco van dat zip gedoe ik heb avast eraf gekieperd en avg tune up erop gezet, nu wordt alles weer geaccepteerd, avast is een beetje de weg kwijt want de betaalde versie lkiepert gelijk yahoo als startpagina erop ook al klik je op NO maar dat is in config zo verholpen.... dank allen slaaplekker voor straks of stap gezellig morgen wel fris op dan :-)

sjjoppy
door sjjoppy - May 15, 2015 om 21:57
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Slaap lekker Eclipse. Zal wel lukken na de inspanningen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2015 om 12:51
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 15 mei 2015, 21:39][quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 mei 2015, 19:34][quote=tenormin schreef op vrijdag 15 mei 2015, 19:02]@gompy-2, begrijp niks van je bericht. Zit je op verkeerd topic of zo, is je al meer overkomen.
Was ook voor @ Akkerdistel bedoeld.

"Was ook voor @ Akkerdistel bedoelt" betekent niet dat iemand anders dan niet mag reageren, toch? Trouwens, het werd al uitgelegd. Knap anagram. ?
Natuurlijk mag u reageren, als u het profiel van @lekkerisdat leest dan ziet u wat ik bedoel.
Vr,gr.