ja
door jarivla Nov 12, 2015 om 13:09
Computers & telefonie

Startknop

Het is niet mogelijk meer om de startknop te gebruiken. Zodoende kan ik de laptop ook niet meer uitschakelen. Windows 10 is het stuurprogramma. Ook icoontjes op het bureaublad reageren niet meer?
Wat kan dit zijn, en is dit op te lossen.

2404 33 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 12, 2015 om 13:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Om af te sluiten kun je sowieso alt + f4 klikken.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 12, 2015 om 13:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u het configuratiescherm oproep kan u daar de functie van diverse instellingen voor dit soort zaken instellen.

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2015 om 13:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2015 om 09:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je laptop is waarschijnlijk vastgelopen.

Geen paniek, houd de startknop 20 seconden ingedrukt om je laptop alsnog af te sluiten.
Daarna zou alles weer normaal moeten werken.

Mocht dit niet werken, trek dan de adapter er uit en haal de accu los aan de onderkant van je laptop.
(Kan niet bij alle laptops.)

ja
door jarivla - Nov 13, 2015 om 10:24
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:23]Als u het configuratiescherm oproep kan u daar de functie van diverse instellingen voor dit soort zaken instellen.

ja
door jarivla - Nov 13, 2015 om 10:27
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:14]Om af te sluiten kun je sowieso alt + f4 klikken.[/quote

Geen enkele app. werk meer.
Zodoende kan je nergens bij?
Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen.
Dat is het probleem.
]

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2015 om 11:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27]
Geen enkele app. werk meer.
Zodoende kan je nergens bij?
Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen.
Dat is het probleem.

Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.

Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?

ja
door jarivla - Nov 13, 2015 om 13:01
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=crewmember schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:19][quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27]
Geen enkele app. werk meer.
Zodoende kan je nergens bij?
Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen.
Dat is het probleem.

Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.

Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets helpt.
Vermoedelijk is er toch iets anders aan de hand?
Ik ga de laptop maar laten repareren door een bedrijf, want dit schiet niet op.

ja
door jarivla - Nov 13, 2015 om 13:06
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.

Systeemherstel lukt ook niet.
Schijfcontrole zegt dat alles in orde is? ( mooi niet )
Zal uiteindelijk uitdraaien op een reparatie?

ph
door philip36 - Nov 13, 2015 om 13:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom installeert u windows10 niet gewoon opnieuw?
Scheelt u 'reparatiekosten'.

reflecs
door reflecs - Nov 13, 2015 om 14:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

In aanvulling op philip36, heeft u Windows10 pas geïnstalleerd, of al wat langer geleden?

Waarom lukt systeemherstel niet? Als u helemaal niets met de linkermuis knop kunt doen, kunt u even een, andere, muis proberen.

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2015 om 14:42
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 13:01][quote=crewmember schreef op vrijdag 13 nov 2015, 11:19][quote=jarivla schreef op vrijdag 13 nov 2015, 10:27]
Geen enkele app. werk meer.
Zodoende kan je nergens bij?
Als je op start drukt met de de rechter muziek op kan ik wel de laptop gewoon hits handelen maar kan niet bij de app,s komen.
Dat is het probleem.

Je kan beter onder het [ / quote] textje typen. Dan is het duidelijker.

Heb je hem al opnieuw opgestart door de aan en uit knop van de laptop 20 seconden ingedrukt te houden?

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets helpt.
Vermoedelijk is er toch iets anders aan de hand?
Ik ga de laptop maar laten repareren door een bedrijf, want dit schiet niet op.

Ik zou daar even mee wachten want dat is een duur grapje, waarschijnlijk is dit zo op te lossen als we hier nog even doorzetten.

De fysieke aan en uit knop van de laptop 20 seconden indrukken deed dus helemaal niks? De laptop gaat niet uit?

Heb je ook de accu en adapter er al uitgehaald?

Wat is het merk en type van je laptop trouwens?

crewmember
door crewmember - Nov 13, 2015 om 14:42
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook nog gewoon de adapter er uit trekken en 3-6 uur wachten tot de accu leeg is. Dan gaat hij ook vanzelf uit.

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2015 om 01:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het handiger om antwoord op de gestelde vragen te geven om verder te komen.
Dat u "van alles" geprobeerd heeft is vrij vaag.
Had u al op de rode woorden in mijn eerdere reactie geklikt met diverse tips en heeft u die tips geprobeerd?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2015 om 12:57
16848 Antwoorden / 202 Vragen

En, waar blijven de antwoorden?
Zeer recent had ik hetzelfde probleem en de accu er even uithalen is dan een oplossing.
Vervolgens bleek bij mij dat de laptop een aantal malen opnieuw ging starten maar geduld bleek een goede zaak. Het bleek dat een groot aantal updates die waren binnengehaald de oorzaak waren. Klaarblijkelijk was vastlopen bij dat binnenhalen de oorzaak en kostte (automatisch) herstel enige tijd (ca. 30 minuten!) maar daarna was alles weer OK!

ja
door janf43 - Nov 14, 2015 om 14:51
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.

ja
door jarivla - Nov 14, 2015 om 16:34
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:51][quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.
Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.

Bedankt voor de reactie!
Ik heb de laptop toch maar weggebracht voor reparatie nadat ik er veel tijd in had gestoken.
Achteraf blijkt het door het antivirus programma te zijn gekomen dat de pc niet meer goed reageerde.
Kom daar maar eens achter.

Gelukkig werkt alles weer perfect

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2015 om 16:47
16848 Antwoorden / 202 Vragen

=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:51:

=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40: Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.

Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.

janf43@: Pardon?! U bent niet eens de vraagsteller.

Afgezien daarvan, vraagsteller heeft de oplossing extern gevonden, ik ben wel benieuwd hoe dat is opgelost resp. wat er aan de hand was. Dus graag nog een reactie van vraagsteller.

reflecs
door reflecs - Nov 14, 2015 om 18:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jarivla,

U kunt janf43 bedanken voor zijn hulp door er een Top antwoord van te maken.

@gerritaltena,

Vraagsteller heeft niet de moeite genomen vorige vragen te beantwoorden. Het zou me verbazen als er nu wel een uitleg zou komen.
Al zouden andere lezers met hetzelfde probleem daar wel mee geholpen kunnen worden.

ja
door janf43 - Nov 14, 2015 om 19:49
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.

ja
door janf43 - Nov 14, 2015 om 19:51
733 Antwoorden / 0 Vragen

@jarivla
Welk antivirus programma was het?

ph
door philip36 - Nov 14, 2015 om 23:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de reactie!
Ik heb de laptop toch maar weggebracht voor reparatie nadat ik er veel tijd in had gestoken.
Achteraf blijkt het door het antivirus programma te zijn gekomen dat de pc niet meer goed reageerde.
Kom daar maar eens achter.

Gelukkig werkt alles weer perfect

Welk antivirus programma is dat?
Wat heeft de reparateur gedaan, ander antivirus programma erop gezet?

ja
door jarivla - Nov 15, 2015 om 09:22
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 01:05]Misschien is het handiger om antwoord op de gestelde vragen te geven om verder te komen.
Dat u "van alles" geprobeerd heeft is vrij vaag.
Had u al op de rode woorden in mijn eerdere reactie geklikt met diverse tips en heeft u die tips geprobeerd?

De laptop is ter reparatie naar de winkel gegaan en daar is de laptop terug geplaatst naar Windows 7. Toen is het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd wat achteraf gezien bepaalde updates niet door liet?
Windows 10 is toen weer met succes geïnstalleerd.
Sorry voor de late reactie ik was in de veronderstelling dat een ieder dit kon lezen

ja
door jarivla - Nov 15, 2015 om 09:27
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=reflecs schreef op zaterdag 14 nov 2015, 18:32]@jarivla,

U kunt janf43 bedanken voor zijn hulp door er een Top antwoord van te maken.

@gerritaltena,

Vraagsteller heeft niet de moeite genomen vorige vragen te beantwoorden. Het zou me verbazen als er nu wel een uitleg zou komen.
Al zouden andere lezers met hetzelfde probleem daar wel mee geholpen kunnen worden.

Ten eerste bedankt voor uw reactie.
Ik was echter in de veronderstelling dat een ieder mijn reatie kon lezen namelijk.
Alles is door een monteur verwijderd. Eerst terug gezet naar Windows 7 en toen is het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd.
Deze bleek bepaalde updates tegen te houden?
Daarna is er een nieuwe installatie van Windows 10 gedaan en werkt alles weer.
Hopelijk heeft u hier iets aan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 11:32
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor uw melding. Zij het dat u kapersky ook verwijderd had kunnen worden zonder het eerst terugplaatsen naar win 7. Boeiend is wel dat geconstateerd zou zijn dat kapersky bepaalde MS updates niet zou doorlaten. Volgens diverse testen is het een goede scanner (al gebruik ik die zelf niet)

ph
door philip36 - Nov 15, 2015 om 13:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het advies is om voor het installeren van de upgrade de virusscanner te verwijderen omdat deze problemen kan geven tijdens de upgrade.

Ik kan me niet voorstellen dat windows10 dit probleem heeft gekregen omdat de virusscanner bepaalde updates niet doorliet.
De reparateur heeft nu gewoon de standaard procedure gevolgd voor het installeren van de windows10 upgrade.
Het is dan achteraf makkelijk praten om de virusscanner de schuld te geven.

Ik had zelf na de upgrade dat de internetverbinding in windows10 erg onstabiel was en om de 2 minuten verbroken werd.
Na herinstallatie van de upgrade was dit probleem verdwenen.
Er kan dus tijdens de upgrade, vooral als het geen 'schone' installatie is, altijd wel wat mis gaan waardoor windows 10 niet goed werkt.

Als dezelfde virusscanner er weer opstaat kan, volgens de reparateur dan, in de toekomst hetzelfde probleem optreden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 13:49
16848 Antwoorden / 202 Vragen

m..b.t. philip36@ : ook daar is niets aan toe te voegen. Als kapersky inderdaad de oorzaak zou zijn, dan moet het probleem zich binnenkort weer voordoen!.

reflecs
door reflecs - Nov 15, 2015 om 15:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@jarivla,

Bedankt voor de uitleg.
Allereerst: fijn dat het nu werkt :)

Uw reacties zijn voor iedereen zichtbaar, echter tussen vrijdag 13:06 en zaterdag 16:34 zijn er geen reacties van u geplaatst.
Het kan voorkomen dat je af en toe automatisch wordt uitgelogd op de site. Als u juist op dat moment bezig was met een antwoord, dan gaat dat verloren.
Door een pagina terug te gaan kunt uw antwoord kopiëren en, na opnieuw inloggen, weer plakken.

Of, als u toen geen antwoord gegeven heeft; meestal werkt het wel zo dat als er meer info gegeven wordt, sneller de oplossing gevonden wordt.

Excuus voor de onaardige reactie eerder. Doordat u de quote De rest van de antwoorden slaat nergens op. insloot meende ik dat u het daarmee eens was. U kunt ook reageren zonder te quoten in het grijze vak onderaan de pagina onder Laat hieronder uw mening horen.

Ik neem aan dat na de nieuwe installatie nu de versie van Kaspersky is geïnstalleerd die geschikt is voor Windows 10.

ja
door jarivla - Nov 15, 2015 om 15:56
194 Antwoorden / 101 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 14 nov 2015, 16:47][quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 14:51][quote=aurora1 schreef op donderdag 12 nov 2015, 13:40]Mogelijk heeft u iets aan de klik hier gegeven tips.
Anders eventueel foutcontrole laten lopen of systeemherstel doen, als dit laatste niets oplost kunt u het weer ongedaan maken.

Dit is de enige reactie die enig hout snijdt. De rest van de antwoorden slaat nergens op.

janf43@: Pardon?! U bent niet eens de vraagsteller.

Afgezien daarvan, vraagsteller heeft de oplossing extern gevonden, ik ben wel benieuwd hoe dat is opgelost resp. wat er aan de hand was. Dus graag nog een reactie van vraagsteller.

Nadat Windows 10 is terug gezet naar Windows 7 kon het antivirusprogramma van Kaspersky verwijderd worden.
Daarna is Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en werkt alles weer perfect.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 15, 2015 om 19:43
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Beste jariva@ u gelooft dat kennelijk niet MAAR kapersky had ook verwijderd kunnen worden uit win10!!! En daarna even de updates checken, dat was m.i. echt goedkoper geweest voor u.

crewmember
door crewmember - Nov 16, 2015 om 09:58
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 19:49]Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.

Als je laptop vast staat is meestal gewoon een programma dat vastloopt of een memory leak heeft. Dit soort dingen gebeuren gewoon. Meestal is het dan voldoende om je laptop gewoon opnieuw op te starten om hier weer uit te komen. Het in ieder geval wel het allereerste dat je probeert aangezien dat het makkelijkste is. Daarna pas arbeids intensievere dingen gaan doen als systeem herstel en dergelijke.

ja
door janf43 - Nov 16, 2015 om 12:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 16 nov 2015, 09:58][quote=janf43 schreef op zaterdag 14 nov 2015, 19:49]Ik heb geen goed antwoord gegeven, maar weet uit eigen ervaring dat het probleem een software probleem is. De startknop linksonder reageert niet meer op de linkermuisknop waardoor programma's niet meer te starten zijn. De andere reacties betreffen de aan/uitzetknop van de laptop dus betreffen de hardware.

Als je laptop vast staat is meestal gewoon een programma dat vastloopt of een memory leak heeft. Dit soort dingen gebeuren gewoon. Meestal is het dan voldoende om je laptop gewoon opnieuw op te starten om hier weer uit te komen. Het in ieder geval wel het allereerste dat je probeert aangezien dat het makkelijkste is. Daarna pas arbeids intensievere dingen gaan doen als systeem herstel en dergelijke.

Daar heeft u natuurlijk gelijk in, maar hier is een specifiek probleem van Windows 10 dat ook op diverse sites van Windows is terug te vinden. De startknop van Windows en sommige knoppen op de taakbalk werken niet meer . Er zijn diverse tijdrovende oplossingsvoorstellen, maar die werken niet altijd. Dan is er verder maar een oplossing: een herinstallatie.

crewmember
door crewmember - Nov 16, 2015 om 13:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=janf43 schreef op maandag 16 nov 2015, 12:18]

Daar heeft u natuurlijk gelijk in, maar hier is een specifiek probleem van Windows 10 dat ook op diverse sites van Windows is terug te vinden. De startknop van Windows en sommige knoppen op de taakbalk werken niet meer . Er zijn diverse tijdrovende oplossingsvoorstellen, maar die werken niet altijd. Dan is er verder maar een oplossing: een herinstallatie.

Yes, maar eerst maar eens opnieuw opstarten denk je niet.