hb
door hboon Feb 26, 2015 om 19:53
Geldzaken & recht

Tarief pinnen met credit card absurd hoog

als gevolg van een beschadiging van de magneetstrip van mijn ABN AMRO pinpas door de pinautomaat van ABN AMRO werd ik gedwongen om met mijn credit card van ABN AMRO te pinnen. Tot mijn grote verbazing wordt hiervoor het absurde bedrag van 4% (als ik mij goed herinner) in rekening gebracht. Hiervan is geen enkele kennisgeving aan vooraf gegaan en zou tenminste bij het pinnen met een creditcard in het communicatiescherm vermeld moeten worden. Ik heb reeds een klacht bij de ABN-AMRO ingediend, maar mijn persoon zal niet de enige zijn die dit is overkomen.

mvg

Henk Boon

590 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 26, 2015 om 19:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u gepind bij ABN AMRO?
Voor de heffing kijk een op de voorwaarden van het pinnen van geld, zal best daar te vinden zijn volgens mij.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2015 om 19:58
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het moge bekend zijn dat cash opnemen via een creditcard duuuuuuuur is. en 4% is gebruikelijk en zal ongetwijfeld in uw voorwaarden staan, die u ongetwijfeld gelezen heeft.

Maar er is niet aan te ontkomen.

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2015 om 20:01
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIERvoor de bron

Geld opnemen buitenland via geldautomaat (in euro)
Met Betaalpas gratis in eurolanden
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2015 om 20:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus door de pinautomaat is uw pas beschadigd? Dan zullen toch alle pashouders die daar gebruik van gemaskt hebben een beschadigde pss moeten hebben?

Dat pinnen met een creditcard veel kost, kon u weten als u de voorwaarden van uw creditcard had gelezen.

door 1953 - Feb 26, 2015 om 20:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Om die reden heb ik al jaren geen creditcard meer.

Het is de winkelier vrij toegestaan om de transactiekosten door te berekenen aan de klant.

Er zijn ook winkeliers die pertinent geen creditcard accepteren, dan wel een of meerdere creditcardmaatschappijen uitsluiten, meest in de oog springend America Express niet geliefd en vrijwel overal uitgesloten.

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2015 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hboon,

.....Tot mijn grote verbazing wordt hiervoor het absurde bedrag van 4% (als ik mij goed herinner) in rekening gebracht. Hiervan is geen enkele kennisgeving aan vooraf gegaan.....
Tot je verbazing....? Geen enkele kennisgeving .....?
Dan had je de aan de creditcard verbonden Voorwaarden eens moeten lezen.
Ik mag toch hopen dat je in ieder geval meteen een andere pinpas hebt aangevraagd/gekregen.

Met vr.gr.

abnamro
door abnamro - Feb 27, 2015 om 15:06
142 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer Boon,

Bedankt voor uw bericht.

Ik vind het jammer dat u niet op de hoogte was van de kosten die u betaalt, wanneer u pint met uw Creditcard. U geeft aan dat dit niet aan u is gecommuniceerd.

Bij een Creditcard aanvraag, ondertekent u een contract. Met dit contract geeft u onder andere aan, dat u akkoord bent met de voorwaarden van de Creditcard. In deze voorwaarden zijn in Artikel 13 de kosten opgenomen die u betaalt bij geldopnames. Onze voorwaarden kunt u nog terugvinden op onze website: http://abn.com/1vFoAsZ

Het is begrijpelijk dat u de Creditcard heeft gebruikt, omdat uw pinpas beschadigd is geraakt. U geeft aan dat u hierover al een klacht bij ons heeft ingediend. Goed dat u dit al heeft gedaan.

U mag de uitkomst hiervan afwachten. Als u het prettiger vindt, kan ik hierover ook telefonisch contact met u opnemen. Stuur dan uw telefoonnummer en tijdstippen dat u bereikbaar bent naar: webcare@nl.abnamro.com

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen