js
door jswb01 Nov 8, 2010 om 21:43
Geldzaken & recht

Tegoedbon

Beste redactie,

Ik heb de volgende vraag.

In een schoenenwinkel in Dordrecht heb ik dit voorjaar een paar schoenen gekocht van 110 euro. In de winkel leken ze al wat aan de grote kant maar met een zooltje hier en daar werd het opgelost.
Thuisgekomen vond ik het met zooltje te beklemmend zitten en als ik de bandjes rond de enkel los maakte kon je er zonder zooltje echt nog een vinger tussen steken. Ze waren toch echt gewoon te groot.
Zonder ze gedragen te hebben met bon en doos bracht ik ze vrij snel terug. Ik kreeg echter mijn geld niet terug!
Ze gaven nu eenmaal niet meer dan 50 euro terug.
Ik kreeg een tegoedbon mee wat ik heel vervelend vond, was ook nog eens maar een half jaar geldig.
Een paar maanden later kocht ik er zomerslippers van 39 euro en probeerde het resterende bedrag nu dan gewoon mee te krijgen. Hoe ik het ook probeerde, ik kreeg weer een nieuwe tegoed bon met het aangepaste bedrag. Weer een half jaar geldig. Nu is het half jaar bijna om en kan ik in deze winkel niet slagen voor de winter en heb nog 70 euro te besteden. Ik vind ontzettend vervelend! Mag deze winkel mij eigenlijk wel zo behandelen??? Ik hoop dat u een antwoord voor mij heeft.

696 8 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Nov 9, 2010 om 12:02
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Tja, koop=koop tenzij u specifieke afspraken hebt gemaakt. Dat de winkelier de laarzen terugneemt is alleen maar service, geen verplichting. Dat u daarvoor ook nog een tegoedbon krijgt is ook service.

De winkel mag u dus zo behandelen. Zie anders ook deze link ruilen is een gunst geen recht.

an
door anouknb - Dec 23, 2011 om 15:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het echt belachelijk... dit mag geen service genoemd worden...

stacey
door stacey - Dec 23, 2011 om 16:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=anouknb schreef op vrijdag 23 dec 2011, 15:58]Ik vind het echt belachelijk... dit mag geen service genoemd worden...

Hoezo belachelijk ?!
Dan moet je niet ondoordachte aankopen doen............

Dit is zeker wel service, ze zijn Niets verplicht dus kunnen ze ook zeggen `pech je zoekt het maar uit met die jas`.............

stacey
door stacey - Dec 23, 2011 om 16:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry, schoenen waren het hier...............
Was nog een tegoedbon voor een jas net.

vladja
door vladja - Dec 23, 2011 om 16:05
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=anouknb schreef op vrijdag 23 dec 2011, 15:58]Ik vind het echt belachelijk... dit mag geen service genoemd worden...

Wat zou jij service noemen en doen als je zelf een winkel had? Dat iedereen maar raak koopt en het de volgende dag terug mag brengen en dat jij dan blij het geld teruggeeft? En geen cent verdient? En al die teruggebrachte goederen worden er elke keer ook niet beter op!

Vladja

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 23, 2011 om 16:05
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 23 dec 2011, 16:03]Sorry, schoenen waren het hier...............
Was nog een tegoedbon voor een jas net.
Ander topic, zelfde persoon ;-)

stacey
door stacey - Dec 23, 2011 om 16:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op vrijdag 23 dec 2011, 16:05][quote=stacey schreef op vrijdag 23 dec 2011, 16:03]Sorry, schoenen waren het hier...............
Was nog een tegoedbon voor een jas net.
Ander topic, zelfde persoon ;-)

Dan was mijn 1e antwoord in elk geval aan goede adres.......... ;-)

zwemmer
door zwemmer - Dec 23, 2011 om 16:11
2638 Antwoorden / 35 Vragen

'Ik koop nu en thuis zie ik dan wel verder....?' Dat balletje gaat niet op. De fout ligt alleen aan jouw kant alleen komt je dat niet goed uit.

Zwemmer