nirak888
door nirak888 Feb 13, 2013 om 20:08
Computers & telefonie

Telefoonterreur

Geachte lezer(es),

Nu al weer ruim 4 weken wordt mijn moeder ( 79 jaar ) op alle werkdagen tegen de middag gebeld door, zeer slecht Engels sprekende mensen met een zeer zwaar Chinees accent, over ( wat mijn moeder ervan kan verstaan ) Microsoft..

Natuurlijk geef mijn moeder nergens antwoord op, ze weet ook wel waar die gasten opuit zijn maar ze wordt het nu echt wel zat dat die lui telkens blijven bellen.
Nu komt de grap, mijn moeder heeft helemaal geen internet en heeft dus ook helemaal niets met Microsoft van doen. Zij weet natuurlijk ook wel dat deze mensen niets met Micrsoft te maken hebben maar dat ze haar alleen maar geld willen aftroggelen.

Is er, buiten het veranderen van je telefoonnummer nog een andere mogelijkheid om van dit telefoonterreur af te komen?

11392 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nirak888,

Bekend verhaal.
In ieder geval niet reageren en geen gegevens doorgeven.
Zeg 'one moment' en leg de hoorn naast de haak.
Na enkele minuten weer opnemen en tuut-tuut-tuut.... en ophangen.
Zo leren ze het wel af.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan de provider hem niet blokkeren?

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon telefoongesprek aannemen en hoorn neerleggen, of toestel natuurlijk. Na 15 minuten eens luisteren of ze er nog zijn. Zo ja, weer neerleggen. Zo nee, hoorn op de haak. Weekje volhouden, dan is het over.

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dezelfde vraag is hier vandaag al eerder langsgekomen.
klik HIER voor de antwoorden

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fluitje naast de telefoon leggen en hier hard op blazen in de hoorn, als ze weer bellen. Wel even zeker weten dat het niet een bekende is die belt!

ve
door verwijderd - Feb 13, 2013 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op woensdag 13 feb 2013, 20:13: Kan de provider hem niet blokkeren?

Ze gebruiken meer dan één telefoonnummer.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2013 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wittechoco schreef op woensdag 13 feb 2013, 22:06:
valerius-2 schreef op woensdag 13 feb 2013, 20:13: Kan de provider hem niet blokkeren?

Ze gebruiken meer dan één telefoonnummer.

o.a.
002063971127. Ik ben diverse keren door dit nummer benaderd.
Valt dit nummer te blokkeren.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2013 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bel-me-niet register. En anders ,als je het nummer miet herkent ,niet opnemen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2013 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

ekiem schreef op donderdag 14 feb 2013, 14:46: Het bel-me-niet register.

Tuurlijk.......

ve
door verwijderd - Feb 15, 2013 om 14:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De begrippen Microsoft en Internet staan volledig los van elkaar. Microsoft is weliswaar grootgebruiker op het Internet, maar is geen eigenaar van het Internet (zouden ze best willen overigens). Ook kunt je een Microsoft product hebben zonder gebruik te maken van Internet, en andersom ook.

Als uw moeder nummerherkenning aan heeft, dan kan zij wellicht het telefoonnummer van de beller opschrijven, als deze niet anoniem belt. Ze kan haar aanbieder vervolgens vragen het nummer te blokkeren en als het een Nederlands nummer is, ermee naar de politie stappen.

Ze kan ook vragen of ze 'straks even terug mag bellen', en proberen het telefoonnummer te ontfutselen.

Een laatste maar minder wenselijke optie is een nieuw telefoonnummer aanvragen.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2013 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik stel het zeer op prijs, dat u in uw antwoorden mij verschillende tips van de hand heeft gedaan.

Mijn moeder staat al genoteerd bij het Bel-me-niet-register, dat werkt natuurlijk niet.
Ook komen de nummers als "geheim "binnen, zo ook die van mij Maar misschien een telefoonnummer ontfutselen zou een optie kunnen zijn.
Voor de zekerheid, ga ik ook een fluitje kopen. Ha, als ik dan mijn moeder bel moet ik wel even de hoorn van mijn telefoon een eindje van mij afhouden....

Dank u voor uw antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Karin

ve
door verwijderd - Feb 15, 2013 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op woensdag 13 feb 2013, 20:13: Hallo nirak888,

Bekend verhaal.
In ieder geval niet reageren en geen gegevens doorgeven.
Zeg 'one moment' en leg de hoorn naast de haak.
Na enkele minuten weer opnemen en tuut-tuut-tuut.... en ophangen.
Zo leren ze het wel af.

Met vr.gr.

Dat is precies wat mijn moeder al ruim 4 weken doet, en zo zal ze het wel blijven doen ook.
Bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Karin

ve
door verwijderd - Feb 16, 2013 om 01:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Karin,

Als het een vaste lijn van de KPN is kun je in het account aanvinken dat het telefoonnummer nergens vermeld wordt (of iets dergelijks) het is dan niet meer in gidsen e.d. te vinden (dat wat "geheim nummer" genoemd wordt). Ook kan nummerherkenning uitgezet worden, zodat bellers het telefoonnummer niet te zien krijgen. Een telefoonbeantwoorder aansluiten kan ook handig zijn, want zodra ze dat horen verbreken ze de verbinding en na een paar pogingen stoppen ze dan wel. Ook de bedrijven die mogen bellen omdat je een dienst van ze afneemt of afgenomen hebt krijgen daar na een poosje genoeg van, zelfs de hardnekkigste (met "aanbiedingen"). Met het inspreken van het bericht, alleen het telefoonnummer melden en geen naam, en verzoeken na de pieptoon een bericht in te spreken en vervolgens "dank u wel" of "einde bericht". In eigen kring dan wel melden dat de telefoonbeantwoorder altijd aan staat en vragen of men altijd wil beginnen met een bericht in te spreken en dat de telefoon dan opgenomen wordt.

vr.gr.