vo
door voors1943 Feb 27, 2015 om 15:38
Geldzaken & recht

Terug betalen

Ik ga 4 weken met vakantie naar Spanje maar zij geven die 4 weken geen geld retour.
Je kunt het op een ander adres laten bezorgen of bonnen nemen alleen voor nederland daar heb ik niets aan.
Kunnen zij dat zomaar doen?
Hoor graag van U.
MVG. P.Voors

1320 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2015 om 15:43
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit gaat waarschijnlijk (volgens mijn kristallen bol) over een kranten abonnement,

Ja, ze kunnen dit zomaar doen. Zal best ergens in de voorwaarden staan.

Gun of de buren een maand de krant of verkoop de bonnen aan andere geïnteresseerden.

ho
door hopetobehelping - Feb 27, 2015 om 15:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste voors1943,

ik begrijp uw vraag niet.
Wat bedoelt u met "Ik ga 4 weken met vakantie naar Spanje maar zij geven die 4 weken geen geld retour."
Kunt u wat meer informatie geven. Wie zijn 'zij' ? Wat heeft u aangeschaft ?

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie zijn die 'ze'?
Gaat het over een abonnement?

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Kunnen zij dat zomaar doen?.....
Als het over een abonnement op een krant/blad gaat: JA.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2015 om 15:51
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Uitgaande van een kranten abo:

Helaas kan een tijdelijke stop niet worden verrekend. Wij bieden diverse andere mogelijkheden als u op vakantie gaat, als voorbeeld de T***graaf:

- Laat De T***graaf bij iemand anders bezorgen
- Geef een vakantieadres door
- Vraag vakantiebonnen aan

Hoe kan ik de krant laten bezorgen op mijn vakantieadres in buitenland?

Het is niet mogelijk de krant tijdelijk door te laten sturen naar uw vakantieadres in het buitenland. Wel is er de mogelijkheid het abonnement uit te breiden met een digitaal abonnement. Hiermee leest u De T***graaf op uw smartphone, computer of tablet. Klik hier om Het T***graaf Combi abonnement af te sluiten.

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2015 om 16:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dit is toch giswerk? Kan best over een krant gaan, voor hetzelfde geld over iets anders. Dus, @voors1943, help ons even uit de droom en schrijf over het inderdaad over de Televaag gaat?

hutch
door hutch - Feb 27, 2015 om 16:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het gaat i.d.d. over De Telegraaf (gezien hetzelfde probleem een paar jaar geleden; zie Klacht.nl).

In hun voorwaarden staat o.a.: "Met uitzondering van het Variabele Abonnementsgeld bij Aan/Uit Abonnementen is het Abonnementsgeld bij vooruitbetaling verschuldigd over de overeengekomen Betaalperiode"

Als TS dus geen 'aan/uit abonnement' heeft, is hij gebonden aan de betaling over de gehele termijn.

Voor verdere uitleg (algemene voorwaarden) klik * *.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2015 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeg gewoon uw abonnement tijdig op en neem een nieuw als u weer terugkomt. Dan kunt u vaak ook weer gebruik maken van een aanbieding. Wel zo voordelig.

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Zeg gewoon uw abonnement tijdig op en neem een nieuw als u weer terugkomt......

Dan moet je natuurlijk geen jaarabonnement hebben.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2015 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft de Ts een jaarabonnement?

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, in ieder geval geen 'weekabonnement', want dezelfde klacht was er 2 jaar geleden ook al. ;-)
En toen schreef TS: ....anders zeg ik de telegraaf op een maand van te voren op en na mijn vakantie word ik weer lid dat is voor jullie meer werk.....

me
door mein33 - Feb 27, 2015 om 18:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts. heeft naar mijn bescheiden mening helemaal gelijk.
Voor elke dag dat je niets aan je abonnement hebt hoeft ook helemaal niets betaald te worden.
Gewoon aan het begin van je abonnementsperiode een lijstje aanleveren wanneer je er niet bent en dus geen krant wil ontvangen en klaar is Kees.
Het nieuwe "dagabonnement" op uw geliefde dagblad is hiermee uitgevonden en nu maar hopen dat de dagbladuitgever er brood in ziet ;-0hh

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2015 om 18:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 18:18]Ik klik niet op elke link. Hij kan ook een maandabonnement hebben, of kwartaal so what.

Maandabonnementen bestaan niet bij de Telegraaf, dan komt men alleen uit op proef abonnement. Dat stopt dan automatisch. Kwartaal, half of jaar abonnement, wat eigenlijk normaal is. Dus TS kan wel schrijven "dan zeg ik op" en neem na 4 weken weer nieuw abonnement heeft geen zin. Hij/zij is er trouwens op de link van Hutch ook niet uitgekomen met de krant, dus hij/zij zal wel gewoon een jaarabonnement hebben behouden. Enige optie is dan dat TS een 'slachtoffer' vind die 4 weken de Telegraaf wil en ervoor betaald. (Ik zou hem gewoon geven voor die 4 weken, misschien compensatie dat men voor mijn planten zorgt o.i.d.).

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 18:40]Ts. heeft naar mijn bescheiden mening helemaal gelijk.
Voor elke dag dat je niets aan je abonnement hebt hoeft ook helemaal niets betaald te worden.
Gewoon aan het begin van je abonnementsperiode een lijstje aanleveren wanneer je er niet bent en dus geen krant wil ontvangen en klaar is Kees.
Het nieuwe "dagabonnement" op uw geliefde dagblad is hiermee uitgevonden en nu maar hopen dat de dagbladuitgever er brood in ziet ;-0hh
+1 LOL

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2015 om 00:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou dat dan ook met alle andere abonnementen doen.

me
door mein33 - Feb 28, 2015 om 10:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=voors1943 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 18:39]Het is DE TELEGRAAF de afzetters

@voors1943,

Ik heb nog enkele tips voor u waar ook nog op te bezuinigen is als u met vakantie bent, want dat zijn misschien ook wel, zoals u het noemt, afzetters.

"TIP" Heeft u het RDW al verzocht om het kenteken van uw auto tijdelijk te schorsen zodat u ook geen wegenbelasting en verzekeringspremie voor uw auto hoeft te betalen als u toch niet in Nederland bent.
"TIP" De Gemeente verzoeken tot teruggave van het reinigings- en riool-heffing omdat u daar geen gebruik van maakt als u niet in uw woonplaats bent.
"TIP" Niet vergeten om uw abonnement op het dagblad van de, volgens uw bewoording, afzetters op te zeggen, dat spaart weer € 333,00 p.jr

Met enige inventiviteit zijn er misschien nog wel een paar voorbeelden te vinden om de vele "afzetters" buitenspel te zetten als u ze even niet nodig hebt.

Maar, ondanks uw ongegronde woede, toch een prettige vakantie gewenst, met of zonder krant.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2015 om 10:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De grootste besparing zit in het niet betalen van de huur/hypotheek en gas/water/licht voor een maand.

me
door mein33 - Feb 28, 2015 om 11:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 28 feb 2015, 10:50]De grootste besparing zit in het niet betalen van de huur/hypotheek en gas/water/licht voor een maand.

@diumenge,

Maar de ellende en de kosten die dit met zich meebrengt overstijgen vele malen de beoogde besparing(en). ;-))