ma
door marjovdanker Apr 30, 2015 om 15:01
Vakantie & reizen

Ticket omgeboekt zonder medeweten

Lezers,
Mijn ticket/reis is ombeboekt op een andere naam.
Het was een 8 daagse reis naar Turkije en geboekt bij corendon door mijn toenmalige vriend.
Dit alles zonder mij te informeren terwijl ik mijn gedeelte van de reis rechtstreeks aan corendon betaald heb.
Corendon zelf geeft niet thuis.
Wat kan ik nog doen?

4556 36 Rapporteer

ge
door gerboe - Apr 30, 2015 om 15:08
806 Antwoorden / 0 Vragen

Moet u niet bij uw ex-vriend zijn?

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2015 om 15:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het door u betaalde bedrag bij de ex vriend halen.

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2015 om 15:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Stel je vriend aansprakelijk via mail en/of aangetekende brief, hij zal je terug moeten betalen. Is het zo dat zijn nieuwe aanwinst nu meegaat op jouw kosten?

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 15:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw ex-vriend heeft geboekt, dus hij kan omboeken.

Dat u zelf uw deel rechtstreeks betaald hebt, is niet relevant. Trek hem aan zijn jasje voor het door u betaalde bedrag.

ma
door marjovdanker - Apr 30, 2015 om 15:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn ex vriend is natuurlijk niet te bereiken en hij heeft zijn zoon laten mee vliegen op mijn kosten . Als ik mijn gedeelte aan hem had betaald kon ik het vergeten maar heb dat rechtstreeks aan corendon voldaan

pino123
door pino123 - Apr 30, 2015 om 15:27
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wordt lastig, je zal toch bij je ex moeten aankloppen. Corendon valt hierin weinig te verwijten

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2015 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 30 apr 2015, 15:27]Wordt lastig, je zal toch bij je ex moeten aankloppen. Corendon valt hierin weinig te verwijten

"Weinig"? Helemaal niets.

@marjo

Voor Corendon is het helemaal niet belangrijk van welk rekeningnummer een bedrag binnenkomt. Zij hebben geen zaken gedaan met u, maar met uw ex.

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2015 om 15:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marjo: "wat kan ik nog doen", vraag je. Ik denk helemaal niets. En een aangetekende brief sturen lijkt me in deze ook weggegooid geld. Zeker met exen, die zijn (meestentijds dan) niet meer thuis. Zie het maar als een levensles. Vraag me trouwens wel af waarom jij voor jezelf betaald hebt. Normaliter word een bedrag toch in 1 keer overgemaakt? Corendon is wel thuis, alleen, die heeft met privé zaken niets van doen.

mahadma
door mahadma - Apr 30, 2015 om 17:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mijn ticket/reis is ombeboekt op een andere naam.

Uw nu ex heeft die omboekingskosten betaald, dus .........

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2015 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Degene die de reis boekt is de persoon waarmee de reisorganisatie (in dit geval Corendon) te maken heeft.
Dat jij een bedrag rechtstreeks betaald hebt doet hier niet ter zake.
De boeker heeft iets in de reis veranderd (= jouw naam omgeboekt voor een ander).
Op Corendon valt niets te verhalen en ik ben bang dat dat bij je ex ook niet gaat lukken.

Zuur, maar neem je verlies en vergeet dit akelige voorval.

Met vr.gr.

ma
door marleenvanh - May 1, 2015 om 12:39
451 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad bij uw vriend zijn.... maar die zal wel lachen nu :-( (Ik zie het helemaal voor me en al ken ik geen van u, zoiets maakt me woest!) Echter.... wanneer u zelf uw deel van de reis hebt betaald (en dan is uw eigen bankrekening nummer dus bij Corendon bekend!) dan zou het Corendon sieren, zeker wanneer ze het achterliggende verhaal horen en u kunt bewijzen dat u dus zelf niet mee gaat, wanneer ze u het geld retourneren en uw vriend simpelweg een aanvullende rekening sturen zodat hij of die ander het bedrag kan aanvullen. (of dat ze niet op vakantie kunnen!) Het is er inderdaad van afhankelijk of u bij Corendon iemand te pakken kunt krijgen die u wil helpen deze kl*t*streek ongedaan te maken en zo uw ex met zijn eigen wapens te pakken.

ma
door marleenvanh - May 1, 2015 om 12:42
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees net dat ze al weggeweest zijn..... Dat maakt het inderdaad nog moeilijker. Dan geef ik u weinig hoop......Sorry.

ab
door abigail - May 1, 2015 om 12:58
6 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Marjo,

Via de bank kan je jouw geld terugvragen.
Bij het uitleg heb je de volgende documenten nodig:
-print originele reisboeking/bevestiging
-betaling van jou aan Corendon
-de gewijzigde reisboeking
-en de naam van diegene in jouw plaats

Leg dit alles uit dat het gaat om een niet verkregen aankoop maar wel een betaling voldaan aan de webshop.

Heel veel succes!

ba
door bassie16 - May 1, 2015 om 13:44
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abigail schreef op vrijdag 1 mei 2015, 12:58]Beste Marjo,

Via de bank kan je jouw geld terugvragen.
Bij het uitleg heb je de volgende documenten nodig:
-print originele reisboeking/bevestiging
-betaling van jou aan Corendon
-de gewijzigde reisboeking
-en de naam van diegene in jouw plaats

Leg dit alles uit dat het gaat om een niet verkregen aankoop maar wel een betaling voldaan aan de webshop.

Heel veel succes!

Ik denk niet dat de bank hieraan meewerkt, zij zien dit waarschijnlijk niet als een niet verkregen aankoop enz, maar eerder als een pechgeval. De boeking is ooit gedaan toen er nog sprake was van een relatie, dat de relatie niet meer bestond toen de reis gedaan werd en een ander meeging is niet het probleem van de bank en zal niet als oplichting, fraude of iets in die richting gezien worden. Het is al eerder gezegd, het verlies slikken, hoe zuur het ook is, en zo snel mogelijk deze ellendige situatie vergeten.

koekeloer
door koekeloer - May 1, 2015 om 13:44
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=abigail schreef op vrijdag 1 mei 2015, 12:58]Beste Marjo,

Via de bank kan je jouw geld terugvragen.
Bij het uitleg heb je de volgende documenten nodig:
-print originele reisboeking/bevestiging
-betaling van jou aan Corendon
-de gewijzigde reisboeking
-en de naam van diegene in jouw plaats

Leg dit alles uit dat het gaat om een niet verkregen aankoop maar wel een betaling voldaan aan de webshop.

Heel veel succes!

Onzin !

ge
door gerboe - May 1, 2015 om 13:45
806 Antwoorden / 0 Vragen

@abigail: kansloos. Tickets zijn geboekt en betaald en ook al gebruikt. Daar krijg je nooit geld op terug natuurlijk. En bovendien, Corendon heeft helemaal niets te maken met het probleem, het is een probleem tussen twee ex-geliefden.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=abigail schreef op vrijdag 1 mei 2015, 12:58]Beste Marjo,

Via de bank kan je jouw geld terugvragen.

Waar haal je die 'wijsheid' vandaan?
Complete onzin.
Maak TS niet blij met een dode mus.
Corendon heeft al 'geleverd' voor het betaalde bedrag.

no
door nordhaus - May 1, 2015 om 14:16
25 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp dat uw ticket al gebruikt is door de zoon van uw ex. Dat betekent dat de bijbehorende ticket op naam is gesteld van de zoon. Dat betekent ook dat Corendon voldaan heeft aan haar verplichtingen en dat zij verder niet aansprakelijk is voor eventuele privé strubbelingen. [edit - redactie]

ma
door marjovdanker - May 1, 2015 om 14:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

Idd Net contact met de bank gehad, is niet mogelijk om het geld terug te krijgen.

Cookies
door Cookies - May 1, 2015 om 14:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjovdanker schreef op vrijdag 1 mei 2015, 14:18]Idd Net contact met de bank gehad, is niet mogelijk om het geld terug te krijgen.

Nee, natuurlijk niet. Was ook een onnozel advies van iemand zonder enige kennis van zaken.

ma
door marjovdanker - May 1, 2015 om 14:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor het meedenken
Jullie begrijpen dat ik nu ff alles probeer.
Ik ga aangifte doen van oplichting en ben benieuwd wat men daarmee doet.
Fijn weekend allemaal en i keep you posted

tijger1
door tijger1 - May 1, 2015 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=marjovdanker schreef op vrijdag 1 mei 2015, 14:49]Bedankt allemaal voor het meedenken
Jullie begrijpen dat ik nu ff alles probeer.
Ik ga aangifte doen van oplichting en ben benieuwd wat men daarmee doet.
Fijn weekend allemaal en i keep you posted

Dat s zinloos. Het is geen oplichting en men doet er niets mee.

ab
door abigail - May 1, 2015 om 15:16
6 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom reageren jullie zo heftig en negatief?
Alles is het proberen waard, vinden jullie niet?

Marjo, ik wens je nog heel veel sterkte toe en geef het niet op!

Nog een heel fijn weekend allemaal.

diumenge
door diumenge - May 1, 2015 om 15:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=abigail schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:16]Waarom reageren jullie zo heftig en negatief?
Alles is het proberen waard, vinden jullie niet?

Marjo, ik wens je nog heel veel sterkte toe en geef het niet op!

Nog een heel fijn weekend allemaal.Omdat je het presenteert als een reële mogelijkheid, dat is heel wat anders dan dat het 't proberen waard is. Zoals aangegeven, je geeft valse hoop.

mahadma
door mahadma - May 1, 2015 om 15:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dit probleem is een relationeel probleem. Daar werkt geen bank, aangifte of wat dan ook aan mee.

tenormin
door tenormin - May 1, 2015 om 15:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marjovandanker, nu is Atilay Uslu best een aardige man maar ook zakenman. Er zullen in de voorwaarden van reizen ontzettend veel zaken staan maar ik ben er 100% van overtuigd dat een verbroken relatie niet onder "de uitzonderingen" behoren, die Corendon belooft het geld terug te geven. Maar als je er je energie in wil blijven steken, prima, niemand die je zal stoppen. En, misschien, krijgen we toch nog een verrassing als antwoord van je terug. Wie weet?

edrick3
door edrick3 - May 1, 2015 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marjovdanker,

.....k ga aangifte doen van oplichting en ben benieuwd wat men daarmee doet. ....
Niets! Je kunt geen aangifte van oplichting doen. Je bent niet opgelicht.
Je bent belazerd door je ex-vriend.

Zou me er maar bij neerleggen.
Boek een paar daagjes weg samen met een vriendin en zet deze geschiedenis uit je hoofd.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - May 1, 2015 om 18:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=abigail schreef op vrijdag 1 mei 2015, 15:16]Waarom reageren jullie zo heftig en negatief?
Alles is het proberen waard, vinden jullie niet?

Marjo, ik wens je nog heel veel sterkte toe en geef het niet op!

Nog een heel fijn weekend allemaal.

Dan weet ik er nog wel 1: TS moet het volgend jaar bij de belastingaangifte opgeven als aftrekpost. Dat is net zo idioot als jouw voorstel, maar het is het proberen waard.... Of misschien declareren bij de ziektekostenverzekering. Je weet maar nooit.

ba
door bassie16 - May 2, 2015 om 02:14
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marjovdanker schreef op vrijdag 1 mei 2015, 14:49]Bedankt allemaal voor het meedenken
Jullie begrijpen dat ik nu ff alles probeer.
Ik ga aangifte doen van oplichting en ben benieuwd wat men daarmee doet.
Fijn weekend allemaal en i keep you posted

Marjo, ik snap dat je enorm de pest in hebt dat je je geld kwijt bent maar je bent NIET opgelicht, slechts belazerd door je ex. Mag ik je er even op wijzen dat het doen van een valse aangifte strafbaar is. Lees hier: http://www.strafrechtadvocatennetwerk.nl/advocaat/64-advocaat/246-valse-aangifte-straffen-gevolgen

Cookies
door Cookies - May 2, 2015 om 11:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marjovdanker schreef op vrijdag 1 mei 2015, 14:49]Bedankt allemaal voor het meedenken
Jullie begrijpen dat ik nu ff alles probeer.
Ik ga aangifte doen van oplichting en ben benieuwd wat men daarmee doet.
Fijn weekend allemaal en i keep you posted

Aangezien er geen sprake is van oplichting, kun je daar ook geen aangifte van doen. Je kunt maar 1 ding doen en dat is proberen het geld van hem terug te krijgen. Laat het een les voor de toekomst zijn.

labren
door labren - May 5, 2015 om 11:43
862 Antwoorden / 0 Vragen

U moet echt bij UW vriend zijn of gewezen vriend of als het via jou bank gegaan is kan je het via jou bank storneren

Cookies
door Cookies - May 5, 2015 om 11:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 11:43]of als het via jou bank gegaan is kan je het via jou bank storneren

Je moet geen onzin verhaaltjes ophangen!

mahadma
door mahadma - May 5, 2015 om 12:05
11541 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 11:43]U moet echt bij UW vriend zijn of gewezen vriend of als het via jou bank gegaan is kan je het via jou bank storneren

@Labren, graag een link en of verklaring waar je dit op baseert Die is er niet.

edrick3
door edrick3 - May 5, 2015 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

Je kletst weer eens zomaar wat.
Reactie van TS van 1/5 14.18 uur dus ook niet gelezen!

ba
door bassie16 - May 5, 2015 om 13:02
43 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 mei 2015, 11:43]U moet echt bij UW vriend zijn of gewezen vriend of als het via jou bank gegaan is kan je het via jou bank storneren

Dat is dus absoluut niet waar, storneren kan alleen als het een bijvoorbeeld een automatische incasso was of een onterechte afschrijving maar absoluut niet als je zelf een overschrijving hebt gedaan.

tenormin
door tenormin - May 5, 2015 om 13:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@labren, ook bij dit topic eerst de vraag lezen (net als bij de verbrande caravan).