pe
door peter_hendrix Aug 28, 2015 om 13:39
Geldzaken & recht

TicketMaster terugbetaling zonder service- en administratiekosten

Onlangs kreeg ik bericht dat het concert van Supertramp in de Ziggo Dome helaas niet door kon gaan. De reden is erg begrijpelijk; een ernstig ziek bandlid.
Ticketmaster heeft mij nu de kosten voor de kaartjes terugbetaald, echter de service- en transactiekosten worden niet terugbetaald. Ze verwijzen hierbij naar hun algemene voorwaarden.

Mijn vermoeden is dat dit niet rechtsgeldig is en dat ik recht heb op volledige restitutie... kan iemand mij daarover uitsluitsel geven?

Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,- heb terug gekregen.
Het gaat me niet zozeer om het bedrag, daar kom ik wel overheen, maar meer om het principe.

5415 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo peter_hendrix,

Helaas, soms is een organisator genoodzaakt een event af te lasten of te verschuiven. Dit is vervelend voor alle partijen en iedereen doet dan ook altijd zijn uiterste best dit te voorkomen, maar helaas lukt dit niet altijd. Heb je tickets voor een van deze events, dan kan je je geld terugvragen.

Wat nu?

Het ligt eraan hoe of waar je de tickets hebt gekocht. Heb je de tickets via ons callcenter of website gekocht, dan kan je online je geld terugvragen. Als je de tickets telefonisch hebt gekocht, vermeld dan ook het rekeningnummer waarnaar wij het geld kunnen overmaken.

Heb je jouw tickets bij een van onze verkooppunten gekocht, dan verzoeken wij je de tickets per post op te sturen. Stuur dan alsjeblieft ook je naam en rekeningnummer waar we het geld naar mogen overmaken mee. Je mag dit sturen naar:

Ticketmaster Klantenservice
Antwoordnummer 18430
2501WK Den Haag
Postzegel is niet nodig!

Tip: Maak een kopie van de tickets, voor het geval ze kwijtraken in de post.

a. Het is de verantwoordelijkheid van Klant om na te gaan of een Evenement is afgelast of verschoven en wat de nieuwe tijd of locatie zal zijn. Hoewel Ticketmaster zal proberen Klant van de afgelasting op de hoogte te brengen nadat Ticketmaster de benodigde informatie van de Evenementhouder heeft ontvangen, kan Ticketmaster niet garanderen dat Klant van de afgelasting op de hoogte gebracht zal worden voor de datum van het Evenement. Ticketmaster is niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten.
b. De aanvullende voorwaarden van de Annuleringsverzekering zijn van toepassing op de Overeenkomst, indien Klant een annuleringsverzekering heeft afgesloten.
c. Tickets van verschoven Evenementen blijven in de regel geldig voor het vervangende Evenement. Voor meer informatie hierover kan Klant contact met Ticketmaster opnemen via de online klantenservice of 0900-3001250 (60cpm). Indien een Evenement wordt verschoven naar een andere locatie of datum, kan de Evenementhouder voorwaarden stellen aan de vergoeding van de ticketprijs.
d. Indien een Evenement wordt afgelast of verschoven, dan kan Klant de Tickets voor dit Evenement inleveren conform de regeling zoals bepaald door de Evenementhouder. Voor de betreffende voorwaarden verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden van de organisator van het evenement. Indien de Evenementhouder Ticketmaster verzoekt om de Klant de ticketprijs te restitueren, dan zal Ticketmaster dit doen nadat zij de betreffende gelden van de Evenementhouder heeft ontvangen. Service- en administratiekosten worden niet gerestitueerd.
e. Bij afgelasting of verschuiving van een evenement komen eventuele middels Upsell verkochte producten of diensten niet voor restitutie in aanmerking.

.....Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,- heb terug gekregen......
Vind het verschil overigens wel érg groot.

Met vr.gr.

pe
door peter_hendrix - Aug 28, 2015 om 15:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?

De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.

getty
door getty - Aug 28, 2015 om 15:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom zouden de algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn? U kiest er zelf, welbewust voor om via deze tussenpersoon te boeken, met de daarbij behorende kosten en voorwaarden.
Niets aan te doen.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2015 om 16:38
11555 Antwoorden / 51 Vragen

Het staat in de voorwaarden die iedereen natuurlijk altijd vóór hij/zij bestelt altijd leest, en niet achteraf leest. U bent nu die kosten gewoon kwijt, volgende keer bij de enige echte zaal/evenement adres bestellen. Probeer maar te bewijzen dat die voorwaarden niet zouden mogen ............

ro
door ron530 - Aug 28, 2015 om 16:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=peter_hendrix schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:39]Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?

De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.
[quote] Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Griffie van de Rechtbank te 's- Gravenhage onder nummer (57/2013

De voorwaarden zijn gedeponeerd dus wel degelijk rechtsgeldig.

edrick3
door edrick3 - Aug 28, 2015 om 17:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=peter_hendrix schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:39]Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?

De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.

Helaas ..... niet dus.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Aug 28, 2015 om 17:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat staat op de tickets aan bedragen vermeld?
Mij komt het verschil ook nogal groot over. Op wat voor wijze zijn de tickets betaald?
Was er ook vervoer o.i.d. bij geboekt?
Weet u zeker dat het om Ticketmaster gaat, dus via de site van Ziggo Dome?

jo
door jorisw - Aug 28, 2015 om 17:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voor die service- en transactiekosten is een dienst verleend dus niet zo gek dat het niet wordt terugbetaald. De andere dienst (het concert) wordt niet verleend dus dat wordt terugbetaald.

Uiteraard kunnen we wel een discussie voeren over de hoogte van de service- en transactiekosten en waarom deze niet gewoon in de ticketprijs zit, maar dat is wat anders.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2015 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als Ticketmaster een officieel verkooppunt is, kunt u (vaak) bij de organisator van het concert het verschil terugvragen.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 28, 2015 om 18:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,-"
Dan heb je ze gegarandeerd niet bij T.M. zelf besteld. Vind het nog netjes dat ze je überhaupt iets teruggeven voor tweedehandskaartjes.

ho
door hopetobehelping - Aug 28, 2015 om 20:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste peter_hendrix,

het verschil tussen € 294,80 en € 168,- is wel heel erg hoog.
Als dit verschil alleen bestaat uit de servicekosten dan worden er zeer forse servicekosten in rekening gebracht. Er zullen een groot aantal kaarten verkocht zijn dus de cancellation is gewoon big business voor Ticketmaster.

Dit is volgens mij nog niet zo'n gemakkelijke materie. De overeenkomst is geannuleerd en normaliter behoort u dan alles terug te krijgen.
Als ik u was zou ik contact opnemen met consuwijzer.
Hopelijk kan men bij consuwijzer (088 - 0707070) u vertellen hoe u het best kunt handelen om alsnog de servicekosten terug te krijgen. Waarschijnlijk zal het er op neer komen dat u juridische stappen zult moeten ondernemen.

Leest u anders ook het volgende eens, precies een zelfde vraag als de uwe, klik hier.

tijger1
door tijger1 - Aug 28, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo'n kwestie is een flinke tijd terug ook eens op tv behandeld, Kassa, Radar?, toen bleek dat dus de organisator die de band ingehuurd had, aansprakelijk was voor de terugbetaling van de service cq administratiekosten.

Ze zijn daar ook meestal voor verzekerd.

aurora1
door aurora1 - Aug 29, 2015 om 00:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Informatie Consumentenbond over restitutie: klik hier.
Uitzending (laatste van meerdere over concertkaartjes?) o.a. over samenstelling kosten concertkaartjes: klik hier.

pe
door peter_hendrix - Aug 29, 2015 om 08:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Excuses, excuses... ik heb me vertiept. Ik heb 268 euro terug gekregen, niet 168. (wel een verschil).
Uit de vorige post leid ik af dat ik dus recht op volledige teruggave heb omdat TicketMaster de enige aanbieder was van die kaartjes (as ik me niet vergis).

Daarbij moet ik dit forum en de mensen die reageren bedanken voor het zeer actief meedenken,

Nogmaals excuses voor de verwarring over de bedragen.
Ik ga, zoals de consumentenbond adviseert, een brief schrijven en zal het resultaat hier posten.

Groeten,
Peter.