TicketMaster terugbetaling zonder service- en administratiekosten
Onlangs kreeg ik bericht dat het concert van Supertramp in de Ziggo Dome helaas niet door kon gaan. De reden is erg begrijpelijk; een ernstig ziek bandlid.
Ticketmaster heeft mij nu de kosten voor de kaartjes terugbetaald, echter de service- en transactiekosten worden niet terugbetaald. Ze verwijzen hierbij naar hun algemene voorwaarden.
Mijn vermoeden is dat dit niet rechtsgeldig is en dat ik recht heb op volledige restitutie... kan iemand mij daarover uitsluitsel geven?
Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,- heb terug gekregen.
Het gaat me niet zozeer om het bedrag, daar kom ik wel overheen, maar meer om het principe.
Hallo peter_hendrix,
Helaas, soms is een organisator genoodzaakt een event af te lasten of te verschuiven. Dit is vervelend voor alle partijen en iedereen doet dan ook altijd zijn uiterste best dit te voorkomen, maar helaas lukt dit niet altijd. Heb je tickets voor een van deze events, dan kan je je geld terugvragen.
Wat nu?
Het ligt eraan hoe of waar je de tickets hebt gekocht. Heb je de tickets via ons callcenter of website gekocht, dan kan je online je geld terugvragen. Als je de tickets telefonisch hebt gekocht, vermeld dan ook het rekeningnummer waarnaar wij het geld kunnen overmaken.
Heb je jouw tickets bij een van onze verkooppunten gekocht, dan verzoeken wij je de tickets per post op te sturen. Stuur dan alsjeblieft ook je naam en rekeningnummer waar we het geld naar mogen overmaken mee. Je mag dit sturen naar:
Ticketmaster Klantenservice
Antwoordnummer 18430
2501WK Den Haag
Postzegel is niet nodig!
Tip: Maak een kopie van de tickets, voor het geval ze kwijtraken in de post.
a. Het is de verantwoordelijkheid van Klant om na te gaan of een Evenement is afgelast of verschoven en wat de nieuwe tijd of locatie zal zijn. Hoewel Ticketmaster zal proberen Klant van de afgelasting op de hoogte te brengen nadat Ticketmaster de benodigde informatie van de Evenementhouder heeft ontvangen, kan Ticketmaster niet garanderen dat Klant van de afgelasting op de hoogte gebracht zal worden voor de datum van het Evenement. Ticketmaster is niet verantwoordelijk voor eventueel gemaakte kosten.
b. De aanvullende voorwaarden van de Annuleringsverzekering zijn van toepassing op de Overeenkomst, indien Klant een annuleringsverzekering heeft afgesloten.
c. Tickets van verschoven Evenementen blijven in de regel geldig voor het vervangende Evenement. Voor meer informatie hierover kan Klant contact met Ticketmaster opnemen via de online klantenservice of 0900-3001250 (60cpm). Indien een Evenement wordt verschoven naar een andere locatie of datum, kan de Evenementhouder voorwaarden stellen aan de vergoeding van de ticketprijs.
d. Indien een Evenement wordt afgelast of verschoven, dan kan Klant de Tickets voor dit Evenement inleveren conform de regeling zoals bepaald door de Evenementhouder. Voor de betreffende voorwaarden verwijzen wij u naar de Algemene Voorwaarden van de organisator van het evenement. Indien de Evenementhouder Ticketmaster verzoekt om de Klant de ticketprijs te restitueren, dan zal Ticketmaster dit doen nadat zij de betreffende gelden van de Evenementhouder heeft ontvangen. Service- en administratiekosten worden niet gerestitueerd.
e. Bij afgelasting of verschuiving van een evenement komen eventuele middels Upsell verkochte producten of diensten niet voor restitutie in aanmerking.
.....Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,- heb terug gekregen......
Vind het verschil overigens wel érg groot.
Met vr.gr.
Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?
De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.
Waarom zouden de algemene voorwaarden niet rechtsgeldig zijn? U kiest er zelf, welbewust voor om via deze tussenpersoon te boeken, met de daarbij behorende kosten en voorwaarden.
Niets aan te doen.
Het staat in de voorwaarden die iedereen natuurlijk altijd vóór hij/zij bestelt altijd leest, en niet achteraf leest. U bent nu die kosten gewoon kwijt, volgende keer bij de enige echte zaal/evenement adres bestellen. Probeer maar te bewijzen dat die voorwaarden niet zouden mogen ............
[quote=peter_hendrix schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:39]Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?
De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.
[quote] Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Griffie van de Rechtbank te 's- Gravenhage onder nummer (57/2013
De voorwaarden zijn gedeponeerd dus wel degelijk rechtsgeldig.
[quote=peter_hendrix schreef op vrijdag 28 aug 2015, 15:39]Toch zijn dat echt de bedragen.
Hoe nu verder? Hoe krijg ik het verschil terug?
De algemene voorwaarden zijn op dit vlak niet rechtsgeldig.
Helaas ..... niet dus.
Met vr.gr.
Wat staat op de tickets aan bedragen vermeld?
Mij komt het verschil ook nogal groot over. Op wat voor wijze zijn de tickets betaald?
Was er ook vervoer o.i.d. bij geboekt?
Weet u zeker dat het om Ticketmaster gaat, dus via de site van Ziggo Dome?
Voor die service- en transactiekosten is een dienst verleend dus niet zo gek dat het niet wordt terugbetaald. De andere dienst (het concert) wordt niet verleend dus dat wordt terugbetaald.
Uiteraard kunnen we wel een discussie voeren over de hoogte van de service- en transactiekosten en waarom deze niet gewoon in de ticketprijs zit, maar dat is wat anders.
Als Ticketmaster een officieel verkooppunt is, kunt u (vaak) bij de organisator van het concert het verschil terugvragen.
"Het ging om een totaalbedrag van € 294,80 waarvan ik maar € 168,-"
Dan heb je ze gegarandeerd niet bij T.M. zelf besteld. Vind het nog netjes dat ze je überhaupt iets teruggeven voor tweedehandskaartjes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer