ai
door airin Apr 10, 2014 om 09:48
Computers & telefonie

Trendy Computers geeft geen garantie voor fabrieksfout. Wat moet ik doen?

Ik heb dinsdag 1 april een S3 besteld bij Trendy Computers. Ik kreeg de telefoon vrijdag (terwijl ik heb eigenlijk de volgende dag al hoorde te krijgen). Toen ik deze uitpakte bleek er echter een scheur achter het scherm te zitten. Ik heb ze gemaild en ik kreeg best snel antwoord. Ik moest een foto maken van de schade en van de doos waar het in geleverd was. De doos had ik echter niet meer, alleen die van de S3 zelf. Hierop kreeg in een onbeleefd mailtje met dat ik de doos had moeten bewaren, maar ze zouden post NL even een onderzoek laten starten naar waar het mis was gegaan. Dat staat mij helemaal niet aan, want zo'n scheurtje ontstaat niet op die manier. Hij zit onder het scherm dus dat is hoogstwaarschijnlijk in de fabriek al misgegaan. Ze proberen de schuld af te schuiven op post NL en ze willen me zelf geen geld terug geven. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik volgens de wet recht heb op een onbeschadigd en goed werkend artikel. Hierbij heb ik zelfs naar een paar artikelen in de wet verwezen zodat ze het konden opzoeken. Weer kreeg in een zeer onbeleefde mail terug(ook nog eens vol met spelfouten, erg onprofessioneel). Aan mijn houding te zien heb ik de telefoon laten vallen en dus konden ze mij niet helpen. Toen heb ik een boze mail teruggestuurd met dat ik de consumentenbond zal gaan inschakelen. Nou is mijn vraag, heb ik werkelijk wat te zeggen? Het is overduidelijk dat deze scheur niet het gevolg is van een val of iets dergelijks, maar kan een bedrijf zo lang volhouden dat ik gewoon met deze slechte telefoon opgescheept zit?

1039 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 10, 2014 om 14:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stel ze in gebreke, hierna kun je de koop ontbinden. Doe sowieso ook je klacht bij ICTWaarborg (klik even op het linkje op hun site en lees even goed wat er staat).

Verder is het het beste om gewoon rustig en netjes te blijven, boze e-mails gaan het niet oplossen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 10, 2014 om 14:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Overigens had de doos bij het in ontvangst nemen beschadigingen?

ai
door airin - Apr 10, 2014 om 14:37
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt, ik zal even kijken op die site! Aan de doos mankeerde niks, wel viel me op dat ze de doos van de s3 zelf niet goed hadden verpakt. Het doosje zat in bubbeltjesplastic gewikkeld, maar de ruimte tussen dat ingewikkelde doosje en de verzend doos was wel erg groot. Dat heb ik zo ook verteld. Helaas hebben mijn schoonouders deze weggegooid dus ik heb daar geen bewijs van.

ai
door airin - Apr 10, 2014 om 18:55
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 10 apr 2014, 14:08]Stel ze in gebreke, hierna kun je de koop ontbinden. Doe sowieso ook je klacht bij ICTWaarborg (klik even op het linkje op hun site en lees even goed wat er staat).

Verder is het het beste om gewoon rustig en netjes te blijven, boze e-mails gaan het niet oplossen.

ik heb op ICTwaarborg gekeken, maar omdat trendy computers nog de certificering doorloopt die vereist is voor ICTwaarborg gelden die zekerheden nog niet. Betekent dat dat ik er niks mee kan?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer