gi
door git68 Apr 14, 2014 om 15:38
Elektronica & tv

Tweedehands camera ontvangen

vorig jaar juni 2013 heb ik een nieuwe videocamera gekocht online via een webshop: Een sony voor 400 euro met een harde schijf erin. Toen ik deze ontving was de verpakking erg beschadigd, niet de buitendoos, maar de originele binnen verpakking. Hier is mailcontact over geweest en hebben daar een cleaningsetje als vergoeding voor gekregen a 5 euro of zo, we hebben aangegeven dat we hoopten dat er niets mis mee was. Nu blijkt dat de camera tweedehands is, want we kwamen er vorige week achter dat er foto's op stonden van 2011 met onbekenden mensen. We voelen ons erg bedonderd, maar omdat we dit niet eerder ontdekt hebben(we maken er zelf geen foto's mee dus was ons dit niet eerder opgevallen) willen ze 300 euro vergoeden en de camera innemen. Korting op de camera die we in bezit hebben willen we niet, we hebben niet gekozen voor een tweedehands en weten ook niet wat de problemen met deze camera waren. Wat vinden jullie van dit voorstel?

1913 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo git68,

Tja, je bent natuurlijk wel aan de late kant met reageren!
Je had onmiddellijk na de aankoop niet akkoord moeten gaan met een blijkbaar gebruikt exemplaar.
Je hebt nu het apparaat in gebruik gehad en daarom hanteren ze blijkbaar een afschrijving en bieden € 300 ipv het aankoopbedrag.
Vind het eigenlijk nog netjes.
De beslissing is natuurlijk aan jou, maar je schrijft dat je niet akkoord wilt gaan met een korting.

Met vr.gr.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 15:54
9 Antwoorden / 1 Vragen

ja achteraf kun je jezelf wel voor je kop schieten, maar je bent te goeder trouw en dan krijg je zulke dingen. wat zou anders redelijk zijn voor korting op de camera? Ik heb moeite met dit alles omdat ze me gewoon iets aangesmeerd hebben waar ze hoopten dat ik er niet achter kwam. Ik gebruik de camera heel weinig en met harde schijf heb je natuurlijk genoeg ruimte om niet steeds de filmpjes op de PC te hoeven zetten, daar is het dus mis mee gegaan en ben ik te laat met reageren, maar ja als je het niet eerder weet.

forever-nl
door forever-nl - Apr 14, 2014 om 16:06
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het lijkt erop dat het product eerder is verkocht en retour gezonden. Dit kan inhouden dat de koop ongedaan is gemaakt binnen de 7 dagen. Maar inderdaad ook dat er iets mis mee was. Of dit laatste het geval is zult u nooit weten en ik begrijp dat het een onplezierig gevoel oplevert.

Wat deze winkel doet slaat natuurlijk nergens op. Aan de andere kant bent u wel een beetje laat met hier achter komen. Voor uw zaak pleit het dat er eerder communicatie over is geweest. Maar toen bent u blijkbaar akkoord gegaan met een tegemoetkoming.

Ik zou gewoon gaan voor de 400 euro retour op mijn rekening. Geef aan dat men u een tweedehandsproduct als nieuw heeft aangeboden. Wat blijkt uit zowel de eerdere communicatie over de beschadigde verpakking als foto's die er op blijken te staan.

Mocht men niet akkoord gaan en niet duidelijk communiceren over de reden(en) vraag hier dan om en koppel het eventueel hier terug.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2014 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het een keurig net voorstel. Tenslotte heb je de camera al bijna een jaar gebruikt! Zie eigenlijk het probleem niet: je gebruikt hem al een klein jaar zonder problemen, waarom zou hij dan ineens terug moeten?

En wat is 2e hands? Misschien alleen even uitgeprobeerd?

Bovendien ben je erg laat met je klacht en moet je een beschadigde, rommelige verpakking nooit accepteren.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 16:14
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een afschrijving van € 100 in één jaar op een videocamera van € 400 is zeker acceptabel. Draai het eens om, zou u voor een occasion van één jaar oud nog € 300 betalen als de "normale" prijs € 400 is? Ik denk het niet. Mijn advies? Accepteren en snel regelen, en met de ontvangen euri's naar een "stenen" winkel en daar gewoon een hele nieuwe kopen, heb je meteen weer nieuwe garantie en weer een nieuwer model, dus een win win situatie.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 16:18
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 14 apr 2014, 16:09]Ik vind het een keurig net voorstel. Tenslotte heb je de camera al bijna een jaar gebruikt! Zie eigenlijk het probleem niet: je gebruikt hem al een klein jaar zonder problemen, waarom zou hij dan ineens terug moeten?

En wat is 2e hands? Misschien alleen even uitgeprobeerd?

Bovendien ben je erg laat met je klacht en moet je een beschadigde, rommelige verpakking nooit accepteren.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 16:24
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Git68,

u hoeft altijd te "quoten", maar in het reactie scherm "Reageren" uw bericht te schrijven en op (rechts onderaan) Reageer > te klikken.

Cookies
door Cookies - Apr 14, 2014 om 16:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Overigens, de prijzen van electronica kelderen binnen de kortste keren. Kans is groot dat de camera nu verkocht wordt voor 100,- euro goedkoper.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 16:40
9 Antwoorden / 1 Vragen

deze is niet meer verkrijgbaar

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 16:50
11541 Antwoorden / 51 Vragen

@Git68,

deze is niet meer verkrijgbaar

Dan moet je kiezen, of voor een andere nieuwe gaan met alle voordelen van dien, of je laat het voor wat het is. Maar ik zou weten ik deed, retour en een andere nieuwe kopen.

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2014 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kunt ook een tegenvoorstel doen, € 100,00 retour en de camera houden.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 18:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

dan krijg je wel weer het zelfde als met de verpakking, stem je ergens mee in, gaat je camera kapot want die kans zit er nu wel degelijk in en dan zeggen ze ja dat had je kunnen weten. Dus die optie toch maar niet.

Tweedehands maakt mij niets uit, maar betalen voor een nieuwe daar word ik niet vrolijk van.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2014 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@git68,

.....deze is niet meer verkrijgbaar.....
Als je er verder tevreden mee bent zou ik kijken of je deze kunt behouden.
Wil je toch overgaan naar een nieuwe - voor de zekerheid! - dan zou ik het gedane aanbod accepteren.

.....Tweedehands maakt mij niets uit, maar betalen voor een nieuwe daar word ik niet vrolijk van.......
Uiteraard, dus ...... ga in overleg over een korting
Ook al schrijf je:
.....Korting op de camera die we in bezit hebben willen we niet, we hebben niet gekozen voor een tweedehands......

Met vr.gr.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 18:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

oh ja ik begrijp je verwarring, maar ik bedoel gewoon dat ik niet de volle pond wil betalen voor een tweedehandse en nu geen vertrouwen meer heb in deze. Deze camera is op Schiphol gebruikt dus niet zomaar even uitgeprobeerd wat mss Carola dacht.

mahadma
door mahadma - Apr 14, 2014 om 18:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Na je post van 18.434 zou ik zeker het ding retour sturen en een nieuwe aanschaffen, in een echte winkel.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2014 om 19:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou de zelf gemaakte opnames op de pc zetten en van de camera wissen, de camera retourneren en 300 E dan retour, en vervolgens elders een camera kopen bij bijv. een gewone winkel.

ph
door philip36 - Apr 14, 2014 om 20:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt eens de camera-specificaties vergelijken van uw huidige camera en een nieuwe van €300.
Als uw huidige camera geen optische beeldstabilisatie heeft is dat zeker een optie voor een nieuwe camera door het veel rustiger beeld bij het uit de hand filmen, vooral met inzoomen. Optisch is namelijk beter dan digitaal.
Beter geen interne HD in camera, bewegende delen, welke makkelijker stuk kunnen gaan.
Op een 32 gb SDHC kaart past toch wel 3 uur high-quality 1080p. film.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 22:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel voor jullie reacties, we zijn nu nog aan het onderhandelen. wanneer dit duidelijk is laat ik zeker nog weten hoe dit is afgelopen. Zelf ben ik niet tevreden met 300 euro vooral omdat ik een dag na aankoop een mail heb gestuurd met beschadigde verpakking en daarbij schreef: beschadigde verpakking met hopelijk wel een "nieuwe"(???) camera. Toen heeft er zeker een belletje gerinkeld maar vervolgens hebben ze er niets mee gedaan.

gi
door git68 - Apr 14, 2014 om 22:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

is inderdaad digitaal beeldstabilisatie, bedankt dus philip38 voor de tip!

gi
door git68 - Apr 24, 2014 om 15:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

we mogen deze camera ook omruilen tegen de sony CX240, iemand verstand of dit een goede keuze is? met nog extra batterij en twee kaartjes 64 en 32GB. Ik zie dat deze inderdaad optisch beeldstabilisatie heeft maar zie bv. ook dat de tele-bereik 4mm is maar bij de oude camera 22mm.
Zou iemand die er verstand van heeft even willen kijken of dit een goede vervanging is, dankjewel.

ph
door philip36 - Apr 24, 2014 om 21:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens reviews op internet is de CX240 een aardige camcorder en maakt prima beelden.
Het is een instapmodel met een nieuwprijs vanaf €216.
Met de extra accu en sd kaartjes komt u dan in de buurt van de €300.
De CX240 zal wel een stuk lichter zijn door het ontbreken van een HD wat wel prettig is met het meedragen van de camera.
Als u geen geld meer wilt uitgeven voor een betere camcorder zou dit een redelijke ruil zijn.
Weet niet of u nu toch 2 jaar garantie krijgt op de cx240.
U kunt zich ook laten voorlichten in een fotozaak en daarna beslissen of u dit aanbod accepteert of dat u de €300 neemt
en voor een betere camcordeOr gaat.
Want als u nog een extra €100 over hebt voor een betere camcorder is de panasonic HC V550 een andere optie.
Nieuwprijs vanaf €363. Hier komt dan nog een tasje en sd kaart bij.
Ook de goedkopere HC V510 van ~ € 260 is het overwegen waard.
Filmt u veel, dan is een mooi beeld toch wel belangrijk.

gi
door git68 - Apr 24, 2014 om 21:38
9 Antwoorden / 1 Vragen

dankjewel philip 36 voor je reactie, we krijgen 5 jaar garantie erbij. ik zal morgen nog even naar de andere camera's kijken, maar ja 100 euro extra vind ik toch wat veel, is dan toch in een jaar 500 euro.