Tweedehands camera ontvangen
vorig jaar juni 2013 heb ik een nieuwe videocamera gekocht online via een webshop: Een sony voor 400 euro met een harde schijf erin. Toen ik deze ontving was de verpakking erg beschadigd, niet de buitendoos, maar de originele binnen verpakking. Hier is mailcontact over geweest en hebben daar een cleaningsetje als vergoeding voor gekregen a 5 euro of zo, we hebben aangegeven dat we hoopten dat er niets mis mee was. Nu blijkt dat de camera tweedehands is, want we kwamen er vorige week achter dat er foto's op stonden van 2011 met onbekenden mensen. We voelen ons erg bedonderd, maar omdat we dit niet eerder ontdekt hebben(we maken er zelf geen foto's mee dus was ons dit niet eerder opgevallen) willen ze 300 euro vergoeden en de camera innemen. Korting op de camera die we in bezit hebben willen we niet, we hebben niet gekozen voor een tweedehands en weten ook niet wat de problemen met deze camera waren. Wat vinden jullie van dit voorstel?
Hallo git68,
Tja, je bent natuurlijk wel aan de late kant met reageren!
Je had onmiddellijk na de aankoop niet akkoord moeten gaan met een blijkbaar gebruikt exemplaar.
Je hebt nu het apparaat in gebruik gehad en daarom hanteren ze blijkbaar een afschrijving en bieden € 300 ipv het aankoopbedrag.
Vind het eigenlijk nog netjes.
De beslissing is natuurlijk aan jou, maar je schrijft dat je niet akkoord wilt gaan met een korting.
Met vr.gr.
ja achteraf kun je jezelf wel voor je kop schieten, maar je bent te goeder trouw en dan krijg je zulke dingen. wat zou anders redelijk zijn voor korting op de camera? Ik heb moeite met dit alles omdat ze me gewoon iets aangesmeerd hebben waar ze hoopten dat ik er niet achter kwam. Ik gebruik de camera heel weinig en met harde schijf heb je natuurlijk genoeg ruimte om niet steeds de filmpjes op de PC te hoeven zetten, daar is het dus mis mee gegaan en ben ik te laat met reageren, maar ja als je het niet eerder weet.
Het lijkt erop dat het product eerder is verkocht en retour gezonden. Dit kan inhouden dat de koop ongedaan is gemaakt binnen de 7 dagen. Maar inderdaad ook dat er iets mis mee was. Of dit laatste het geval is zult u nooit weten en ik begrijp dat het een onplezierig gevoel oplevert.
Wat deze winkel doet slaat natuurlijk nergens op. Aan de andere kant bent u wel een beetje laat met hier achter komen. Voor uw zaak pleit het dat er eerder communicatie over is geweest. Maar toen bent u blijkbaar akkoord gegaan met een tegemoetkoming.
Ik zou gewoon gaan voor de 400 euro retour op mijn rekening. Geef aan dat men u een tweedehandsproduct als nieuw heeft aangeboden. Wat blijkt uit zowel de eerdere communicatie over de beschadigde verpakking als foto's die er op blijken te staan.
Mocht men niet akkoord gaan en niet duidelijk communiceren over de reden(en) vraag hier dan om en koppel het eventueel hier terug.
Ik vind het een keurig net voorstel. Tenslotte heb je de camera al bijna een jaar gebruikt! Zie eigenlijk het probleem niet: je gebruikt hem al een klein jaar zonder problemen, waarom zou hij dan ineens terug moeten?
En wat is 2e hands? Misschien alleen even uitgeprobeerd?
Bovendien ben je erg laat met je klacht en moet je een beschadigde, rommelige verpakking nooit accepteren.
Een afschrijving van € 100 in één jaar op een videocamera van € 400 is zeker acceptabel. Draai het eens om, zou u voor een occasion van één jaar oud nog € 300 betalen als de "normale" prijs € 400 is? Ik denk het niet. Mijn advies? Accepteren en snel regelen, en met de ontvangen euri's naar een "stenen" winkel en daar gewoon een hele nieuwe kopen, heb je meteen weer nieuwe garantie en weer een nieuwer model, dus een win win situatie.
[quote=carola.83 schreef op maandag 14 apr 2014, 16:09]Ik vind het een keurig net voorstel. Tenslotte heb je de camera al bijna een jaar gebruikt! Zie eigenlijk het probleem niet: je gebruikt hem al een klein jaar zonder problemen, waarom zou hij dan ineens terug moeten?
En wat is 2e hands? Misschien alleen even uitgeprobeerd?
Bovendien ben je erg laat met je klacht en moet je een beschadigde, rommelige verpakking nooit accepteren.
@Git68,
u hoeft altijd te "quoten", maar in het reactie scherm "Reageren" uw bericht te schrijven en op (rechts onderaan) Reageer > te klikken.
Overigens, de prijzen van electronica kelderen binnen de kortste keren. Kans is groot dat de camera nu verkocht wordt voor 100,- euro goedkoper.
@Git68,
deze is niet meer verkrijgbaar
Dan moet je kiezen, of voor een andere nieuwe gaan met alle voordelen van dien, of je laat het voor wat het is. Maar ik zou weten ik deed, retour en een andere nieuwe kopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer