ma
door martinelli Sep 3, 2014 om 09:32
Auto & vervoer

Uit vaar advies

in juli ben ik benaderd door een tussenpersoon Thanatos voor mijn uitvaartverzekering bij Axent. Als service stellen zij een uitvaartakte op zodat de nabestaanden bij mijn overlijden alle gegevens bij de hand hebben betreffende mijn wensen over muziek, kist, begrafenis of crematie, bloemen, muziek.
Nu heb ik de akte toegestuurd gekregen en blijkt dat deze akte mij maar liefst € 187,50 kost (per persoon). Dit is mij tijdens het gesprek helemaal niet kenbaar gemaakt. Het bedrag zal ook zonder mijn toestemming van mijn bankrekening afgeschreven worden. Ik vind dit oplichterij. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? De kosten van deze akte zullen ze op mijn uitvaartkosten in mindering brengen, maar wie ook wie weet dat straks nog. Ik hoop nl. heel oud te worden en ik vind € 350 voor twee personen heel erg veel geld. voor een a4-tje. Als men mij tijdens het gesprek kenbaar had gemaakt dat hieraan kosten zijn verbonden en hoeveel had ik dit nooit gedaan. Wie heeft hier nog meer ervaring mee en vooral wat kun je hier nog aan doen.
Bovendien staan er ook nog fouten in de akte. Men heeft zowaar zelf ook nog maar zaken ingevuld die ik nooit heb aangegeven. dit is oplichten, hier zijn geen woorden voor.
ik heb gebeld . ik hoop dat ze het ongedaan maken
ik denk dat ze meer mensen zo pakken
afz mart

3246 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 3, 2014 om 09:44
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Een tussenpersoon werkt tegenwoordig niet meer voor niets. Vroeger kreeg hij/zij een provisie van de verzekering, maar dat was vroeger. U had vooraf moeten vragen wat de kosten waren van het advies. Het is geen oplichten zoals u schrijft, maar een fout van uzelf door niet vooraf uzelf te informeren over de kosten enz.

En nee, voordat het komt, ik werk niet voor axent.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 09:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, hier moet u niet op in gaan. Ik kan het onderwerp Thanatos, nog pas behandeld, niet vinden, (hoop dat iemand anders dat kan) maar Axent en Thanatos hebben niets met elkaar te maken. Dus bij deze: mede forumleden, helpt u mij even zoeken?

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2014 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier klopt dus helemaal niets van. Er had u VAN TE VOREN een dienstverleningsdocument moeten worden overhandigd met daarin vermeld wat de kosten voor de werkzaamheden zouden zijn.

Ik neem aan dat u al een uitvaartverzekering had. Dus niet betalen en als dat van uw rekening wordt afgeschreven, direct storneren.

Dien een klacht in bij Axent en ook bij die figuren van Thanatos. Schrijf dat u daar niet mee akkoord gaat.

Komt u er niet uit, ga dan naar het Juridisch Loket, zie Google voor het adres. Zij helpen u graag en gratis.

Hoe kwamen zij aan uw naam en adres?

Een officiële akte bij een notaris kost nog minder. Dit is gewoon bedrog.

mahadma
door mahadma - Sep 3, 2014 om 09:59
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Recentelijk werd mijn partner benaderd door haar "tussenpersoon", verzekerd via Axent, wij hebben meteen de tussenpersoon 100% uitgeschakeld, deze wilde al eerder alleen voor een uitvaartverzekering voor het "adviseren" terwijl alles al liep, kosten per maand nog geen € 10,00 (verzekeringskosten), een "servicecontract" afsluiten van € 200 per jaar.

Als de vraagsteller getekend heeft, is er geen weg terug. De "adviseur" is op verzoek/afspraak van TS gekomen en dus ook niet te pakken op colportage.

@Tenormin, m.i. TS gaat storneren of blokkeren kon dit hem weleens veel incassokosten gaan kosten. Bovendien spreekt TS over juli, dus een eventuele afkoelingsperiode is over.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2014 om 10:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is de vraag nog maar of die "adviseur" op verzoek van de Ts is gekomen.

Kosten horen VAN TE VOREN gemeld te worden en geaccepteerd te worden.

Blijkbaar wordt die "adviseur" gestuurd door Axent.

Dus NIET betalen.

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2014 om 13:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Thanatos heeft niets te maken met Axent. Lees ook eens klik hier door.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2014 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, uit het topic op de Radar site blijkt wel dat het de zoveelste boevenbende is.

Dus @martinelli volstrekt niet betalen, houd uw bankrekening in de gaten en als er eventueel geïncasseerd wordt, direct storneren.

Verkoop Axent soms hun klantgegevens?

ba
door bakkersjors - Sep 3, 2014 om 13:56
48 Antwoorden / 0 Vragen

Bij (bijna) elke uitvaarondernemer kun je gratis een z.g. wilsbeschikking gaan halen.
Dit is een soort van boekje waarin al u/jullie wensen staan wat betreft u/jullie uitvaart.
Dit gaat van de bloemen,muziek,kist, rouwadvertentie,wel of geen receptie tot aan wie de begrafenis mag gaan regelen tot wie er een rouwkaart gaan krijgen aan toe.
Hier staat ook heel veel dingen in waar u met een uitvaart mee te maken (kan) krijgen.
Steek u licht maar eens op bij de plaatselijke uitvaartondernemer scheelt u een €187,50 en een hoop ongemak.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 14:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 3 sep 2014, 13:27]Thanatos heeft niets te maken met Axent. Lees ook eens klik hier door.

Ja, wist niet meer dat het op Tros Radar forum was, zat nog wel in het hoofd het item gelezen te hebben, maar kennelijk niet hier.

gerbera
door gerbera - Sep 3, 2014 om 22:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ben zelf ook ooit eens benaderd door zo'n figuur die dacht aan mij wat te kunnen verdienen. Na info bij mijn uitvaartverzekering bleek deze nergens vanaf te weten. Gegevens halen ze uit het telefoonboek er vanuitgaande dat je een uitvaartverzekering hebt. Dat ze geld van uw rekening afhalen zou betekenen dat u iets getekend heeft waarin ook de eenmalige machtiging opgenomen was. Zo niet dan reeds op voorhand de incasso weigeren door hun rekeningnr. te blokkeren. Voor dit product hoeft géén dienstverleningsdocument te worden verstrekt, het is nml geen verzekering doch slechts een extra dienstverlening.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 22:51
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@martinelli, als ik u was zou ik nog eens op de gegeven link van Aurora1 klikken, Thanatos heeft vandaag weer een (ongeloofwaardige) toevoeging gegeven, onder de naam Provisieverbod, 18:22 uur.

zoekster
door zoekster - Sep 3, 2014 om 23:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 3 sep 2014, 22:51]@martinelli, als ik u was zou ik nog eens op de gegeven link van Aurora1 klikken, Thanatos heeft vandaag weer een (ongeloofwaardige) toevoeging gegeven, onder de naam Provisieverbod, 18:22 uur.
Je mag aannemen dat Mart deze link allang al heeft gevonden aangezien hij dezelfde vraag/reactie op 24 augustus om 9.17 heeft geplaatst op dat bewuste topic op het Radarforum.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2014 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op het Radar forum had die boevenbende dus zelfs BSNummer van het beoogde slachtoffer

Ik geloof toch al zijn leven dat die verzekeringsmaatschappijen de gegevens van hun cliënten verkopen..

Of wellicht is het zo'n zelfde club als GHF giro. Die komen ook onder valse voorwendselen en ern valse vlag bij de mensen binnen en draaien ze een poot uit.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 23:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 3 sep 2014, 23:06]Je mag aannemen dat Mart deze link allang al heeft gevonden aangezien hij dezelfde vraag/reactie op 24 augustus om 9.17 heeft geplaatst op dat bewuste topic op het Radarforum.

Natuurlijk zoekster, had niet op de naam gelet; maar je hebt uiteraard volkomen gelijk dat op het Radar en Kassa forum dezelfde TS was, maar ik ben niet zo van combineren en deduceren, vandaar dat ik in mijn eerste commentaar al schreef dat ik het had gelezen en niet herinnerde waar. Misschien dokter roepen voor opname? (Maar dan wel particulier huis en jij de kosten?) ?

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 23:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@czar, dan maar je eerste drie woorden: ben je gek. Antwoord: ja.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2014 om 23:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Verrek, ja, ik weet dat dit langer worden betekent: had op heel ander topic geantwoord. Hoort hier helemaal niet thuis, ik reageerde op kosten drogist/apotheek. Brrr... griezelig hoe dit nu weer mogelijk is .

door 1953 - Sep 4, 2014 om 03:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tussenpersoon kost(te) geld!

Uw wensen had u ook zelf inderdaad op één of twee A4-tje(s) kunnen zetten en de nodige kosten kunnen besparen.

U bent de dienstverlening van ... aangegaan en dient men dan ook te betalen.

Voor een eventueel volgend advies van wie dan ook, vraag naar de voorwaarden en de kosten eerst!

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2014 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maandag 15-9 op TrosRadar o.a. Thanatos als onderwerp aan bod.