lexgensen
door lexgensen Nov 21, 2015 om 14:42
Computers & telefonie

Verdwenen opslagmappen in mail programma

Sommige e-mail berichten werden door mij opgeslagen in aangemaakte mappen behorend bij het e-mailprogramma.
Sinds gisteren zijn die mappen verdwenen. Ook na het terugzetten via een herstelpunt naar 3 dagen terug biedt geen relaas. In die mappen zit/zaten voor mij allerlei relevante gegevens. Heeft iemand een oplossing zodat ik die mappen weer terug kan vinden?

16346 28 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 21, 2015 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als dat herstelpunt niets opgeleverd heeft dan zou ik het weer ongedaan maken.
Kijk eens of u als u op het pijltje vóór een account klikt de mappen dan weer verschijnen.
Kijk eventueel ook nog even in de prullenbak.
Lees verder eens klik hier door, mogelijk zit bij de reacties een oplossing.

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2015 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lexgensen,

Als je de naam van een map weet, probeer dan de Zoekfunctie eens.
Wie weet....

Met vr.gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 21, 2015 om 16:15
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Lexgensen,
U kunt ook eventueel op de uitgang .pst zoeken.
Vr, gr.

marita567
door marita567 - Nov 21, 2015 om 18:29
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Voor Windows live mail klik hier

Op 16 nov had uw ook een probleem met uw email programma , zodoende weet ik dat u Windows live mail gebruikt .

lexgensen
door lexgensen - Nov 21, 2015 om 18:58
274 Antwoorden / 88 Vragen

Allereerst bedankt voor Uw antwoorden
aurora1: Geen oplossing kunnen vinden
edrick3: Helaas
sjoppie: Geen resultaat
Marita567: Goed opgelet inderdaad ik had toen ook problemen. Alles is begonnen na het terugzetten van W10 naar W7. Helaas nog geen oplossing gevonden

marita567
door marita567 - Nov 21, 2015 om 20:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

kijk eens of dit een oplossing voor uw is , scroll ook eens helemaal naar beneden .
klik hier
betreft het programma Recuva of dit een optie is .

chris74
door chris74 - Nov 21, 2015 om 21:27
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik mis nog wat gegevens, gaat het om een pop3 account van een internetprovider of om een hotmail account?

Lees ook dat je van Win10 naar Win7 terug bent gegaan. Is dit een schone installatie geweest? (Wat wel mijn vermoede is).

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 21, 2015 om 21:45
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@lexgensen,
u kunt nog kijken of de mappen in het Windows archief te vinden zijn,
klik op extra in uw mailprogramma
klik op opties
klik op geavanceerd
klik op onderhoud en kijk waar de archiefmap zich bevindt en misschien ziet u ze daar.
Nog een mogelijkheid is via de webmail te zoeken.
Vr, gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2015 om 11:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@lexgensen,

Kijk eens of je ze hier kunt vinden:

C:\Gebruikers\{...gebruikersprofiel...}\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

Windows Live Mail maakt gebruik van EML bestanden (.eml) en die worden opgeslagen in de map van je gebruikersprofiel.

Suc6

reflecs
door reflecs - Nov 22, 2015 om 15:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is er misschien een Geïmporteerde map?
Zie: https://forum.zeelandnet.nl/e-mail-10/verdwenen-mailtjes-opslagmappen-1150

U kunt ook proberen het zoekvak van Windows te gebruiken om te zoeken naar de e-mails. Op afzender of onderwerp b.v..

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2015 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ..... nog gevonden?

chris74
door chris74 - Nov 28, 2015 om 15:38
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dat vroeg ik mij ook al af, mijn vermoede is gewoon dat er een schone installatie is geweest en zijn mail niet opzij heeft gezet, dan is hij alles kwijt.

reflecs
door reflecs - Nov 28, 2015 om 19:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u al gecheckt of er misschien nog iets op de webmail staat?
B.v. https://login.live.com/ (Outlook.com).
U kunt uw Hotmail adres gebruiken voor het aanmelden.
Voor hetnet: klik.

@chris74,
Er zijn meer mensen die problemen hebben met WLM na Windows 10 gebruikt te hebben. Zie hier.
Dit was overigens de vorige vraag.

lexgensen
door lexgensen - Nov 29, 2015 om 18:20
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ik ben nog zoekende en zal mijn belevenissen binnenkort vermelden

fr
door franszelf - Nov 30, 2015 om 13:25
35 Antwoorden / 23 Vragen

misschien benader ik het te simpel, maar als u op Mappen klikt, komen ze dan weer tevoorschijn?

lexgensen
door lexgensen - Nov 30, 2015 om 14:59
274 Antwoorden / 88 Vragen

Even een bericht ter afsluiting van dit topic.
Uw tips en adviezen allemaal nagelopen en of uitgevoerd. Geen oplossing.
Google gekeken en allerlei tips/voorstellen/progjes uitgeprobeerd en geen gewenst resultaat.
De help desk van KPN (het net) uitvoerig overleg mee gehad geen resultaat. De dienstdoende "probleemoplosser" verzuchtte ïk wordt gestoord van W10"
De helpdesk van windows geraadpleegd geen resultaat.
Bij senior web via mail gevraagd en antwoorden gekregen alle adviezen gevolgd geen resultaat men gaf het op en adviseerde om een specialist van hen bij mij thuis te laten komen.
Toen deze man wegging kwam er stoom uit zijn oren was zijn hoofd rood en vloekte inwendig "dit is de eerste keer dat ik iets niet kan oplossen."
Heb mij een antivirus/malware en weet ik wat allemaal aangeschaft en erop losgelaten. Resultaat was 30 euro armer en geen oplossing. Ten einde raad alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Dat duurde even maar is gelukt. Samen met een handige Harry de toeters en bellen weer toegevoegd. Daarna 222 windows downloads ook dit duurde erg lang (5 uur en 12 minuten).
Net precies voor mijn printer nieuwe sofware van de fabrikant -Brother- gekregen. Ik hoop dat alles nu weer gaat zoals ik denk dat het hoort. Een advies:
WEET150% ZEKER DAT JE NAAR W 10 WILT BEGIN ER NIET AAN ALS JE PROGRAMMA NOG GOED WERKT. VISTA EN W7 WORDEN NOG JAAAAAREN ONDERSTEUNT.
Oh waar dit topic mee begon met de sub opbergvakjes onder postvak in, dit werkt nog steeds niet zoals het was. Ik heb er vrede mee.

ha
door hatido - Nov 30, 2015 om 15:42
10 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik ook gehad ben terug gegaan van Windows 10 naar 7 mappen nooit meer gevonden.

lexgensen
door lexgensen - Nov 30, 2015 om 15:46
274 Antwoorden / 88 Vragen

hatido, gedeelde smart is halve smart. Soms zit het mee, meestal zit ........

dr
door driftkikker - Nov 30, 2015 om 15:52
19 Antwoorden / 13 Vragen

Als derde wiel aan de wagen nog een reactie. Hetzelfde probleem heb ik een klein jaar geleden gehad. Toen was Windows 10 nog lang niet aan de orde!! Ik heb ook informatie gevraagd via dit forum, heel fijne antwoorden gekregen doch geen enkel succes ook niet via Seniorweb. Toen maar de leverancier (een-mansbedrijf) benaderd, die is ca. een uur bezig geweest toen waren de meeste mappen weer terug. Deze man meende dat ik wel erg veel mappen had hij heeft er een andere (hoe heet dat ook al weer?) opgezet
die onbeperkt aantal mappen zou aan kunnen, sindsdien gaat het goed. Als u wilt weten hoe dat programma heet laat het maar horen, ik kan het nu niet zo gauw zien want dan ben ik dit verhaaltje kwijt, het is iets van MOB en nog wat.

Overigens heb ik sinds gisteren een nieuw probleem: de ontvangen mails staan ineens allemaal door elkaar, niet meer op datum, ook zeer irritant. Ik geloof dat ze op alfabeth terecht zijn gekomen. Enfin daarvoor maar weer op zoek naar een oplossing.

lexgensen
door lexgensen - Nov 30, 2015 om 16:08
274 Antwoorden / 88 Vragen

driftkikker: Dat andere dingetje van MOB of zo daarvan wil ik graag weten hoe of wat als je daar een keer gelegenheid voor hebt.
Bij postvak in kun je instellen hoe je de berichten geordend wil hebben. Bij je postvak in staat bovenaan sorteren op met een pijltje om te wijzigen

dr
door driftkikker - Nov 30, 2015 om 16:23
19 Antwoorden / 13 Vragen

Hoi Lexgensen,

Het programma heet: Mozilla Thunderbird.

Intussen had ik de oplossing gevonden voor dat sorteren. Met angst en beven drukte ik op diverse knopjes, je weet nl. nooit waar je aan begint. Gelukkig staat alles nu weer op volgorde van ontvangst/binnenkomst.

driftkikker

edrick3
door edrick3 - Nov 30, 2015 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:
Mozilla Thunderbird is een mailprogramma. Klik

lexgensen
door lexgensen - Nov 30, 2015 om 16:34
274 Antwoorden / 88 Vragen

edrick3 Ervaringen met dat mailprogramma? Of kan ik beter maar niet wijzigen. Ik heb nu twee emailadressen als ik er nog een aanmaak stoort dat dan elkaar niet?

aurora1
door aurora1 - Nov 30, 2015 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt rustig nog een account (alias) aanmaken naast de andere bestaande accounts en op dezelfde wijze.
Als u een gmail account heeft kunt u daar een aparte map aanmaken om mails te bewaren.
Maar lees eerst eens klik hier.

fp
door fpo - Nov 30, 2015 om 20:27
87 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf gebruik ik al jaren IncrediMail als emailprogramma. Doordat ik eenmalig betaald heb voor een levenslang abonnement, heb ik veel plezier van de talloze en zeer zinvolle opties die het programma te bieden heeft. Alles is makkelijk in te stellen naar wens, een kind kan echt de was doen. Maakt ook helemaal niet uit of je een emailaccount hebt van je provider, naast het hebben van Gmail-accounts en/of Live- en Hotmail-accounts. Alle accounts die je hebt werken met gemak in dit progje.
Bij aankoop heb ik me niet laten leiden door negatievelingen die dit programma afkraakten als zijn de een kinderspelletje, want dat is het geenszins. Wel dat het kinderwerk is om je wensen erin te realiseren, veel makkelijker dan Outlook en andere mailprogramma's, is mijn ervaring.
Ook back-uppen gaat zeer eenvoudig en de back-up kan te allen tijde worden ingevoerd als er iets verkeerd zou zijn gegaan. Ik maak elke week een back-up, die ik op een usb-stick zet, dus als er iets misgaat, heb ik maar heel weinig verlies aan gegevens/mails.
Misschien ook een ideetje voor u?

aurora1
door aurora1 - Dec 1, 2015 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@fpo, ik dacht dat Incredimail gratis was.
Veel ontvangers zijn niet zo blij met mails van IncrediMail voor zover ik weet. Ik val daar ook onder want ik hoef al die fratsen in een mail niet te ontvangen. Die zijn dan ook nog lastig te verwijderen, als dat al lukt.

marita567
door marita567 - Dec 1, 2015 om 18:53
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1 ,

Ik ben het volledig met uw eens , je haalt ontzettend veel troep binnen .

chris74
door chris74 - Dec 1, 2015 om 19:18
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik sluit mij even eens aan bij@Aurora1.

Incredimail is onprofesioneel. Je stuurt de verzenders een hoop reclame mee. 1 Woord bagger.