st
door steps67 Nov 23, 2015 om 17:48
Voeding & gezondheid

Verhoogd eigen risico

Waarom zit er verschil in premiekorting als je een verhoogd eigen risico neemt bij je zorgverzekering?
Bij OHRA €300 meer eigen risico levert een korting op van €120,- per jaar.
Bij FBTO €150 !

867 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Omdat ze allemaal hun eigen 'regels' hanteren.
FBTO is hier dus gunstiger.

me
door mein33 - Nov 23, 2015 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor het extra eigen risico bedrag bepaald elke verzekeraar zelf de premiekorting die daarvoor gegeven wordt.
Er bestaat geen wettelijk vastgesteld bedrag voor zoals dat er wel is voor het "verplicht" eigen risico.

jo
door jorisw - Nov 23, 2015 om 18:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Concurrentieoverwegingen. Met het basispakket kan je niet concurreren en met collectiviteitskortingen maar beperkt. Dit is dus een extra optie voor de verzekeraars om mee te spelen om klanten te werven.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2015 om 12:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@united consumers

Voir uw informatie. Bij ALLE verzekeraars is de premie lager als men een hoger eigen risico neemt.

En of dat verstandig is, hangt helemaal van de persoon af.

@steps67

Bij Anderzorg krijgt u bij € 300 extra eigen risico € 132 korting, bij € 500 extra, € 288 korting. Dus bij elke verzekeraar verschilt dat.

Alleen doen als u het zich kunt permiteren zoveel te bij te moeten betalen bij een ongeval.

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2015 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@@united consumers: Commerciële reclame (en dat is het!) is verboden op dit forum! Kap eens met dat spammen van je! How low can you go??????

zw
door zwaardvis - Nov 24, 2015 om 14:28
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als je jezelf gezond genoeg acht om niet ieder jaar in het ziekenhuis te belanden en niet chronisch veel dure medicijnen gebruikt, dan zou ik altijd wél een extra eigen risico nemen van 500 euro. Bij een premiekorting van bv 288 euro, heb je nog winst als je maar eens in de twee jaar in het ziekenhuis belandt: 576 euro korting en 500 euro extra betalen is 76 euro winst in die twee jaar.

Als je een individuele beoordeling maakt, dan is of 0 of 500 euro van belang. Alle tussenbedragen zijn feitelijk onzinnig. Je maximale voordeel wordt of bij 0 of bij 500 behaald.
Bekijk je het per 2 personen, dan kan een tussenbedrag wel voordelig zijn als je er rekening mee houdt dan een van de twee in het ziekenhuis kan belanden. In die situatie zou bv 200 euro vrijwillig E.R. de gunstigste combinatie kunnen zijn.

go
door gompy22 - Nov 27, 2015 om 16:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dat ze deze korting moeten afschaffen want diegene die hier gebruik van maken zijn over het algemeen de gezonde mensen die toch al niet aan de maximum eigen bijdrage komen.
Wanneer je deze mensen korting gaat geven komt er bij de zorgverzekeringen weer minder geld binnen met het gevolg premieverhoging voor iedereen, dus de (ongezonden) bejaarden en chronisch zieken moeten maar betalen voor deze gezonde groep.
Ik vind dit schandalig want de chronisch zieken hebben hier ook niet om gevraagd maar worden wel elke keer extra gepakt