ha
door hartendorp Sep 4, 2013 om 16:23
Huishouden & energie

Verkeerde beginstand meter essent

2150€ rekende essent ons dit extra door een verkeerde begin stand energie meter, nadat wij over waren gegaan van eon. Essent heeft begin stand 0 gerekend i.p.v. wat wij hebben doorgegeven (meter die 7 jaar al draait).
Dus werd er via auto incasso zomaar 2150€ afgeschreven.
Essent gebeld, nu zei de klantenservice dat het ruim 7 weken kan duren voordat essent een oordeel kan vellen of essent deze fout hersteld of dat ik gewoon moet betalen.
Waar ik bang voor ben is dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. En dit een slepende zaak zonder eind wordt.
Mijn vrije dag na 7 dagen ploegendienst is nu vergald. En de komende weken ook. Waarom moet het allemaal zo lang duren? Zijn hier mensen met ervaring?

1086 4 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Sep 4, 2013 om 17:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit lijkt me iets voor de Geschillencommissie Energie en Water in Den Haag

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2013 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eerst maar het bedrag storneren. U hebt toch wel eerst de nota gekregen, voordat ze gingen incasseren?

dearagain
door dearagain - Sep 4, 2013 om 20:12
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik heb wel eens gelezen dat storneren bij energiebedrijven niet zo verstandig is

zoekster
door zoekster - Sep 4, 2013 om 20:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet je klacht op klachtenkompas.nl daar zijn ze actief.
Misschien is het een idee om eerst dat grote bedrag te storneren, maar dan weer een redelijk bedrag terug te storten, het liefst in overleg met Essent.
Want hoe gaat het de volgende maand vraag je je af, als ze er 7 weken over doen om de boel weer op orde te krijgen.

Ik zou sowieso dit niet via de telefoon regelen maar per brief of mail, dan heeft u wat meer in handen.
KLIK

Ook zijn ze op twitter te vinden. En op klacht.nl zie ik allemaal smileys dus ook daar zijn ze actief.

Hoe meer lawaai hoe beter u wordt gehoord ;-)