ha
door hartendorp Sep 4, 2013 om 16:23
Huishouden & energie

Verkeerde beginstand meter essent

2150€ rekende essent ons dit extra door een verkeerde begin stand energie meter, nadat wij over waren gegaan van eon. Essent heeft begin stand 0 gerekend i.p.v. wat wij hebben doorgegeven (meter die 7 jaar al draait).
Dus werd er via auto incasso zomaar 2150€ afgeschreven.
Essent gebeld, nu zei de klantenservice dat het ruim 7 weken kan duren voordat essent een oordeel kan vellen of essent deze fout hersteld of dat ik gewoon moet betalen.
Waar ik bang voor ben is dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. En dit een slepende zaak zonder eind wordt.
Mijn vrije dag na 7 dagen ploegendienst is nu vergald. En de komende weken ook. Waarom moet het allemaal zo lang duren? Zijn hier mensen met ervaring?

1086 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

dearagain
door dearagain - Sep 4, 2013 om 17:15
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*dit lijkt me iets voor de Geschillencommissie Energie en Water in Den Haag

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2013 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Eerst maar het bedrag storneren. U hebt toch wel eerst de nota gekregen, voordat ze gingen incasseren?

dearagain
door dearagain - Sep 4, 2013 om 20:12
2462 Antwoorden / 7 Vragen
0

*ik heb wel eens gelezen dat storneren bij energiebedrijven niet zo verstandig is

zoekster
door zoekster - Sep 4, 2013 om 20:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Zet je klacht op klachtenkompas.nl daar zijn ze actief.
Misschien is het een idee om eerst dat grote bedrag te storneren, maar dan weer een redelijk bedrag terug te storten, het liefst in overleg met Essent.
Want hoe gaat het de volgende maand vraag je je af, als ze er 7 weken over doen om de boel weer op orde te krijgen.

Ik zou sowieso dit niet via de telefoon regelen maar per brief of mail, dan heeft u wat meer in handen.
KLIK

Ook zijn ze op twitter te vinden. En op klacht.nl zie ik allemaal smileys dus ook daar zijn ze actief.

Hoe meer lawaai hoe beter u wordt gehoord ;-)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jd
jdbeste1 - May 4, 2024 om 21:07
Vrije tijd & tuin
TrackR app voor android

TrackR app voor android

Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Fr
Fred Kuperus - Apr 29, 2024 om 18:18
Huishouden & energie

Instelling WTW unit

De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer