bl
door blue Jul 2, 2015 om 15:35
Computers & telefonie

Verwijderen Trusteer Rapport

Ik wil mijn beveiligingsprogramma aanpassen en nu moet ik het Trusteer Rapport (IBM? geen idee hoe dat op mijn laptop komt) handmatig verwijderen. Dat heb ik gedaan, het staat niet meer in de lijst van het configuratiescherm en toch schijnt het ergens verborgen nog op mijn laptop voor te komen. Het gebruiken van zoekfuncties levert geen resultaat op. Googlen geeft alleen als resultaat het te verwijderen uit de lijst van het configuratiescherm, Iemand enig idee?

10008 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer Revo Uninstaller Free

klik HIER

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft u klik HIER ook nog wat aan.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

o Blue,

Lastig ding.
Klik hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....geen idee hoe dat op mijn laptop komt).....
Is toch echt niet uit de lucht komen vallen.
Zal wel een keer gedownload zijn, bv. via ING-site.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via de ING misschien? Heb het ook via Revo van mijn PC afgegooid, vertraagde nog al.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trusteer is een beveiligingstool ooit door ING aanbevolen. Het zou een extra beveiliging zijn voor het inloggen bij Internetbankieren. Als u deze op de juiste wijze, dmv uninstal of het configuratiescherm, heeft verwijderd is deze niet meer aanwezig. Mogelijk dat het install-bestand nog wel op de laptop staat. Dat is RpprtSetup.exe.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor de info. Inderdaad komt Trusteer via ING, was ik even vergeten, oeps!
Edrick3: die site had ik ook al ontdekt, maar ik krijg maar geen link naar het hulpprogramma toegezonden. En ja: ik kan de in te vullen code goed lezen.
Lammi en Zoekster: ik ga het via Revo proberen.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blue,

..... ik ga het via Revo proberen......
Maar ik vraag me af of dat daar (nog) vermeld staat aangezien je schrijft dat je het al handmatig verwijderd hebt.
Ben benieuwd.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3: inderdaad, via Revo lukt ook niet, staat ook daar niet meer in de lijst. Inmiddels bij extensies google chrome Rapport verwijderd, 0,0 resultaat.

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt eventueel ook nog hier kijken of de "Rapport"-mappen verwijderd zijn:
https://www.trusteer.com/nl/support/remove-rapport-folders#t191n2134

en extensies van de browser, in dit voorbeeld van Chrome:
http://trusteer.force.com/PKB/articles/nl_NL/FAQ/how-to-remove-the-Google-Chrome-Rapport-Extension

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blue,

Laat CCeaner eens een registerscan doen en ruim alle gevonden fouten op.

En probeer het volgende eens:
1) Ga naar het Start Menu en kies ‘Uitvoeren’ (of druk tegelijkertijd op de Windows-toets en de ‘R’-toets).

2) Voer het volgende in: "C:\Program files" (of "c:\program files (x86)" voor 64-bit machines) en klik op ‘Ok’.

3) Vind een map genaamd ‘Trusteer’, rechtsklik erop met de muis, en kies ‘Verwijderen’. Kijk na of de map inderdaad verwijderd is.

4) Open het Uitvoeren-commando opnieuw zoals beschreven in stap 1.

5) Voer het volgende in: "%userprofile%\appdata\local” en klik op ‘Ok’.

6) Vind een map genaamd ‘Trusteer’, rechtsklik erop met de muis, en kies ‘Verwijderen’. Kijk na of de map inderdaad verwijderd is.

* Als het ingegeven pad een fout geeft, gebruik dan het volgende pad: %appdata%

7) Open nogmaals het Uitvoeren-commando en deze keer voert u in: “%programdata%”, en klik op ‘OK’.

- Als u de map niet kunt vinden, kan deze verborgen zijn door standaardinstellingen.
Om de instellingen van de map te wijzigen:
- Ga naar het menu Start,
- Klik op Configuratiescherm,
- Klik op Mapopties,
- Klik op het tabblad Weergave,
- Onder "Verborgen bestanden en mappen" kiest u "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven". Klik vervolgens op OK.

8) Vind een map genaamd ‘Trusteer’, rechtsklik erop met de muis, en kies ‘Verwijderen’. Kijk na of de map inderdaad verwijderd is.

9) Open het Uitvoeren-commando en voer in: “c:\windows\system32\drivers”. Klik op ‘OK’.

10) Lokaliseer de volgende bestanden en verwijder deze (rechtsklik erop met de muis en kies ‘Verwijderen’):

* RapportKELL.sys (dit bestand noemt RapportKE64.sys voor 64-bit besturingssystemen).

* RapportHades64.sys (enkel voor Windows 8)
11) Om er zeker van te zijn dat alle bestanden van Trusteer zijn verwijderd, opent u de C-schijf en zoekt u naar "Trusteer" in de zoekbalk rechts bovenin het venster.
Als er bestanden worden gevonden van Trusteer, verwijdert u deze.
(Bron)

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 2, 2015 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor het uitgebreid meedenken edrick3, ook de bovenstaande instructies heb ik al opgevolgd en de genoemde bestanden staan niet bij c:\windows\system32\drivers. AVG heb ik fouten laten verwijderen en toch wordt er bij de installatie van de uitgebreide internetbeveiliging van Ziggo nog steeds aangegeven dat ik Trusteer Rapport handmatig moet verwijderen. Andere beveiligingen zoals AVG geven geen probleem bij het verwijderen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 06:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkst is trusteer opnieuw te installeren en dan met de tips van edrick te verwijderen.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trusteer opnieuw geïnstalleerd en geprobeerd het te verwijderen uit c:\program files (x86). Krijg dan de mededeling dat ik door SYSTEM niet gemachtigd ben (waarom het de vorige keer dan niet meer in de lijst stond?) Heb SYSTEM al veranderd in een andere eigenaar, maar dat werkt niet. Uitgebreide instructies opgezocht, het heeft iets met machtigingen te maken, maar het wordt mij allemaal te machtig.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@blue,

Als je trusteer opnieuw geïnstalleerd hebt zou je kunnen kijken of het nu wél in de lijst bij Revo uninstaller staat.
Zo ja kies dan optie 4 (=gevorderden) voor het verwijderen van óók de vetgedrukte registersleutels. Let op: soms moet je even op + klikken om een sleutel verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de hulp, Trusteer kon ik verwijderen uit de lijst bij Revo uninstaller en dus ook uit de lijst van het Configuratiescherm, maar helaas niet uit c:\windows\system32\drivers. Toch een kwestie van die Administratormachtigingen, en daar kom ik tot nu toe als leek niet uit.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u internetbankieren bij de ING doet en uw bankrekening wordt misbruikt dan bent u zonder het aanbevolen programma trusteer zomaar de Sjaak. Trusteer geeft in uw browser enkel maar aan of een site die u bezoekt vertrouwd is verder heeft het programma geen invloed op uw surfgedrag. Als u voor de schijnveiligheid andere software installeert die in conflict raakt met trusteer zou ik me nog eens achter de oren krabben en me afvragen waarom die nieuwe software dat van me vraagt.

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kunt u beter hulp vragen bij echte computerspecialisten.

klik HIER

ve
door verwijderd - Jul 3, 2015 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb destijds de resten van Trusteer kunnen verwijderen met dezelfde link die @ Reflecs donderdag om 19.23 aangaf.