ni
door nick1010 Sep 13, 2014 om 11:21
Voeding & gezondheid

Verwijzing naar podotherapeut

Ik heb sinds 5 maanden klachten aan mijn linker-hiel. Het is begonnen met een blaar. Dacht aan hielspoor, maar volgens de huisarts zit dit onder de voet. Bij mij zit het op de hiel. Kan eigenlijk alleen maar op slippers lopen en dan ook nog niet ver. Loop ik op schoenen, dan ga ik steeds moeilijker lopen. Er is ook een röntgenfoto gemaakt en deze geeft aan dat er geen ontsteking op het bot zit. Met medicijnen (diclofenac) is het te handelen, maar ik wil niet structureel medicijnen slikken.
Mijn huisarts weet het eigenlijk niet meer en wil mij verwijzen naar een podotherapeut, maar heb hier weinig vertrouwen in. Wat voor klacht zou ik kunnen hebben en wat zijn de ervaringen met een podotherapeut?

959 12 Rapporteer

ge
door gerboe - Sep 13, 2014 om 11:27
806 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon gaan zou ik zeggen. U kunt altijd achteraf constateren of u wel of niet tevreden was.
En niet langdurig dycloflenac slikken is heel verstandig want dat is zeer schadelijk voor het lichaam.

mahadma
door mahadma - Sep 13, 2014 om 11:28
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Met medicijnen (diclofenac) is het te handelen, maar ik wil niet structureel medicijnen slikken.
Probeer heet eerst eens.

Mijn huisarts weet het eigenlijk niet meer en wil mij verwijzen naar een podotherapeut, maar heb hier weinig vertrouwen in. Als de huisarts uitgepraat is, komt er een specialist in beeld, niet zo fout denk ik.

Wat voor klacht zou ik kunnen hebben Wij zijn hier geen artsen/specialisten, dus kunnen wij hier ook niet op antwoorden, behalve: ga naar uw arts/specialist.

en wat zijn de ervaringen met een podotherapeut? Misschien helpt het wel? Niet geschoten is altijd mis. Waarom uw twijfels (idee wat de boer niet kent dat eet t 'ie niet?).

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 13, 2014 om 11:37
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Nick 1010,
ik zou zeggen 5 maanden is lang genoeg en het advies van de huisarts opvolgen.
Ervaring heb ikzelf niet.
KLIK
Beterschap.
Vr. gr.

zoekster
door zoekster - Sep 13, 2014 om 11:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tenzij u op uw eigen risico of andere kosten wilt besparen, zou ik naar de podoloog gaan, als ik u was. Als iemand zou kunnen zeggen wat er met uw voet aan de hand is dan is hij/zij het.

Ik neem wel aan dat u bent gecontroleerd op uw bloedsuikergehalte door de huisarts. Veel diabatici hebben ook problemen met de voeten.

edrick3
door edrick3 - Sep 13, 2014 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo nick1010,

.....maar heb hier weinig vertrouwen in. .....
Hoezo? Slechte ervaringen? 'Wilde verhalen' gehoord?

Het lijkt me juist heel verstandig van die huisarts om je door te verwijzen naar een specialist op voetengebied.

Lees maar eens de info in de link van sjoppie.

Beterschap.

zwemmer
door zwemmer - Sep 13, 2014 om 13:21
2638 Antwoorden / 35 Vragen

De huisarts heeft zijn best gedaan om u aan een oplossing te helpen. Misschien heeft dit echter meer te maken met de manier van lopen en met de verdeling van druk in het lichaam/de benen. Dat kan niet gewijzigd worden met een behandeling van de aangedane plek. Als de manier van lopen door bepaalde oorzaken verandert krijgt men na verloop van tijd hinder van de voeten (ook likdoorns zijn in hun oorsprong zo te zien al is dat heel wat anders). Helaas is dit alleen als het "te laat is" te constateren daar de geleidelijke groei niet waargenomen kan worden.

di
door digioma - Sep 13, 2014 om 13:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wat moet je nu met zo'n vraag... er worden oplossingen aangeboden (medicijnen en podoloog) en dan zeggen dat je "dat niet wilt!".
Ter geruststelling; ik heb prima ervaringen met een podoloog in Schagen. En er wordt niet geprikt of op andere wijze pijn gedaan als je daar soms bang voor bent.
Intakegesprek, even rechtop op een glasplaat staat om de stand van je voeten/benen te bekijken; de stand van je ruggegraat/wervelkolom wordt bekeken (kleren aan); staan je heupen wel gelijk enz. 't Kan een kwestie zijn van een bepaalde houding, wijze van lopen enz. en soms kan een op maat gemaakt inlegzooltje of een kleine onzichtbare verhoging in je normale schoen al wonderen doen. Ben benieuwd...

ph
door philip36 - Sep 13, 2014 om 14:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Stel uw vraag eens op gezondsheidsplein.

http://www.gezondheidsplein.nl

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2014 om 21:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts wordt door zijn huisarts verwezen naar een podotherapeut, en dat is niet hetzelfde als een podoloog.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2014 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Podotherapeuten vallen niet onder de basisverzekering. Dus de Ts moet een aanvullende hebben, of dat zelf betalen.

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2014 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat geldt trouwens ook voor de podoloog.

ni
door nick1010 - Sep 15, 2014 om 22:36
4 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met een podotherapeut.