cornelis71
door cornelis71 May 11, 2015 om 09:08
Computers & telefonie

Verzenden mislukt

Goedenmorgen, krijg al geruime tijd de mededeling op tablet:
Verzenden mislukt.
hoe krijg ik die mededeling weg?
steeds wis het, maar krijg zodra ik het tablet aanzet weer die melding.
mail staat niet meer in postvak uit.
graag advies.
groetend

3124 24 Rapporteer

zw
door zwaardvis - May 11, 2015 om 09:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wie zegt dat het mail betreft? Staat er geen andere info bij?

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 09:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Je hebt gmail op je tablet?
Zit je soms op een andere locatie dan thuis?

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 12:58
167 Antwoorden / 60 Vragen

Inderdaad zwaardvis was het een email wel met een foto.

edrick3, met gmail.
net als altijd deze maanden ingelogd op de hotspot van de camping.
heb dit nog nooit eerder gehad.maar het is irritant.
groetend

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Blijkbaar is die bijlage te groot.
Kijk eens of die mail bij de verzonden mail staat en verwijder die daar.

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 13:14
167 Antwoorden / 60 Vragen

Edrick3, daar staat hij dus niet.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Desbetreffende mail staat dus niet in Postvak uit en niet in map Verzonden mail.
Prullenbak geleegd?

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 13:25
167 Antwoorden / 60 Vragen

Edrick3, hij staat nergens. Zweeft ergens., denk ik.
groetend

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 13:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

Kijk eens of je hier iets mee kunt.

Suc6

reflecs
door reflecs - May 11, 2015 om 13:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Op deze pagina wordt de tip gegeven om de e-mailcache te legen:
Klik http://forum.kpn.com/t5/Android-smartphones-tablets/Telkens-quot-verzenden-mislukt-quot-na-opstarten-S5/td-p/294561

Misschien lukt het bij u wel op deze manier.

aurora1
door aurora1 - May 11, 2015 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens een mailtje aan uzelf gestuurd en krijgt u dan ook de mededeling dat verzenden mislukt is?
Hebben anderen op de camping ook dit probleem?

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2015 om 13:57
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Cornelis71,
u kunt bij de campingbeheerder informeren of er iets aan de uitgaande post veranderd is, b.v.(SMTP)
Vr. gr.

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 14:59
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmiddag, fijn om zoveel reacties te krijgen.
aurora1, een mail naar mezelf doe ik altijd het eerste.gaat altijd goed.
de betreffende mail is zeker al 1 week geleden verzonden.
sjoppie, er is hier een waardeloze verbinding, ik mag blij zijn als ik heel even op internet kan, moet wachten tot veel mensen naar huis zijn. dit is een klacht die iedereen heeft. zeer zwakke verbinding.
klagen helpt niet, ze kunnen verder niets doen.

ik dacht zelf ook al aan terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat lukt hier niet, moet ik echt thuis doen.

misschien is dat wel de beste oplossing.

iedereen hartelijk dank voor het advies.
groetend

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cornelis71,

.....ik dacht zelf ook al aan terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar dat lukt hier niet, moet ik echt thuis doen.......
Maar thuis heb je dat probleem (waarschijnlijk) niet (meer).

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 15:37
167 Antwoorden / 60 Vragen

Edrick3, ik laat het weten.
groetend

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 21:35
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenavond, ben zelf het e.e.a. gaan proberen.
heb de app gmail verwijderd en weer geinstalleerd, maakte niets uit.
het tablet heeft ook een emailprogramma, heb daar mijn account verwijderd, en tot mijn verbazing was die melding weg. Gebruik dat dus niet meer.
ik ben er dus uit.
nogmaals iedereen dank.
groetend

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2015 om 21:39
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Gefeliciteerd met het resultaat Cornelis71, dank voor het melden.
Vr, gr.

akkerdistel
door akkerdistel - May 11, 2015 om 21:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Welke app gebruik je? En het is een Gmail adres? Zo nee, welke dan wel?

akkerdistel
door akkerdistel - May 11, 2015 om 21:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Die vraag kun je dus negeren :-).

Mocht je interesse hebben om te weten waar het probleem hem in zit, dan laat maar weten.

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 21:44
167 Antwoorden / 60 Vragen

Ik gebruikte de gmail app voor android.
Ja met mijn gmailadres.

cornelis71
door cornelis71 - May 11, 2015 om 21:53
167 Antwoorden / 60 Vragen

Akkerdistel het komt erop neer , nadat ik mijn account bij het emailprogramma van het tablet had verwijderd. De melding was verdwenen. Gebruik dus nu alleen de gmailapp.
misschien verwarrend, maar kan het niet beter verwoorden.
Groetend.

akkerdistel
door akkerdistel - May 11, 2015 om 22:20
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is/was mij duidelijk.

Het ging er mij enkel om dat jij zelf bewust bent dat je de mail hebt willen verzenden met de app 'e-mail' i.p.v. jouw gewenste app 'gmail'.
Vandaar dat ik nog had willen vragen, welke handeling jij vooraf gedaan hebt bij het verzenden van de mail, dus waar jij op geklikt hebt om de e-mail aan te maken. Zodat ik jou kon uitleggen waar het probleem hem inzit, hoe je het kunt oplossen/voorkomen in de toekomst.

Mijn inziens, is het leuk/fijn dat het nu is opgelost, maar een volgende keer zit je er weer mee omdat je nu geen idee hebt wat er 'fout' ging.
Wil hiermee enkel een positieve bijdragen leveren, zodat mensen iets meer kennis krijgen en zo zelf makkelijker inziet waar 'n probleem zit.

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2015 om 07:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

@Akkerdistel,
Zou het kunnen dat het e-mailprogramma van het tablet alleen op de camping stoort?
Ik zou uw verdere uitleg graag willen hebben (leerzaam) en ik denk dat @Cornelis71 dat wel goed vindt, anderen hebben er dan ook wat aan.
Vr, gr.

cornelis71
door cornelis71 - May 12, 2015 om 09:36
167 Antwoorden / 60 Vragen

Akkerdistel, ik begrijp u helemaal.
ik heb die mail verzonden met app email.
Daar heb ik mijn gmailaccount weggehaald, en gebruik die app niet meer.
maar ik blijf het raar vinden, dat ik dat nooit eerder heb gehad. Gebruik dat al 3 jaar.
waarschijnlijk ligt het aan de langzame internetverbinding..
weer wat wijzer denk ik maar.
groetend

sjoppie, cornelis71 is een leek, dus wil ook alles weten als er wat verkeerd gaat.
mensen kunnen in mijn situatie beter de gmailapp voor android gebruiken.
groetend

akkerdistel
door akkerdistel - May 14, 2015 om 13:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

- Standaard mail app is inderdaad gevoelig voor slechte verbindingen.
- Deze app, opdat jij deze niet gebruikt, kun je dan ook het beste helemaal uitschakelen via instellingen dan bij apps.

Waarschijnlijk heb jij via een foto de mail willen aanmaken en de tablet heeft hierbij de standaard mail app gebruikt.
(vandaar in mijn vorige reactie de tekst/vraag; "welke handeling jij vooraf gedaan hebt bij het verzenden van de mail" om zo ook de oorzaak helder te krijgen, zodat jij niet alleen een oplossing hebt maar ook weet wat het probleem was/is. En dat laatste biedt veel voordeel.)

Daarom ook bovenstaand advies om deze gewoon uit te zetten. En bijlages kun je ook toevoegen vanuit de gmail app zelf.