lo
door lotusmercedes Jun 6, 2012 om 16:00
Computers & telefonie

Viber

ik wou viber om me mobieltje hebben maar nu zeggen ze dat het niet goed is het is ook bij jully in kassa geweest kassa heb ik dan een keer gemis vriendelijk groet sissy

15309 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2012 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lotusmercedes,

Lees hier wat de Consumentenbond schrijft.

Met vr.gr.

freya
door freya - Jun 6, 2012 om 17:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lotusmercedes.

Een 'viber' gesprek loopt via je internetverbinding en gaat dus niet van je bel/sms bundel af. Zolang je van Wi-Fi gebruik maakt is dat dus meestal gratis. Doe je dat via een 3G verbinding, dan gaat het wel van je databundel af. Heb je een beperkte databundel, dan schiet je er m.i. dus niet zoveel mee op......

m.vr.gr. Freya

viber
door viber - Jun 10, 2012 om 11:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,

This is a member of the Viber R&D team.

Viber is completely free to make calls/text messages via WiFi or 3G(your cellular plan with your service provider).

Please let us know if you have any questions/concerns.

Thanks,
Viber team

dirck
door dirck - Jun 10, 2012 om 13:10
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Vrijdag heeft Computertotaal.nl een soort vergelijkingstest gedaan met VoIP-apps (Wij hebben de belangrijkste apps voor u op een rijtje gezet)

computertotaal.nl/Gratis bellen met Skype, Viber en andere VoIP-apps

Lees het maar eens door.

Ps: dit staat op de Consumentenbond.nl site te lezen over Viber:

Hoe zit het dan met de privacy als je Viber gebruikt? Kort na de lancering van Viber kwam het bedrijf erachter onder vuur vanwege privacybezwaren. In de voorwaarden, die je overigens nergens te zien krijgt alvorens de app te gebruiken, staat dat een kopie van jouw adresboek op de servers van Viber wordt vastgelegd. Ook mag Viber volgens de voorwaarden alle gesprekken in een logboek vastleggen en verzamelen. Je persoonlijke gegevens mag Viber bovendien delen met externe partijen.

Lijkt me in ieder geval wel iets om even goed bij na te denken!

Groet, Dirck

freya
door freya - Jun 10, 2012 om 13:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kortom, je persoonlijke adresboek ligt dan op straat....
Lijkt mij een goede reden om er niet aan te beginnen.

Freya

hereistom
door hereistom - Jun 10, 2012 om 13:20
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al heel lang Skype op mijn mobiel, computer en iPad en dat werkt perfect!
Voordeel is dat veel mensen Skype gebruiken en ik dan ook altijd gratis kan bellen en smsen!

De privacy bij Vibe is inderdaad belachelijk, want ze kopiëren inderdaad al je contacten en houden ook je gesprekken e.d. bij! Met Skype heb je daar geen last van.

abarth
door abarth - Jun 10, 2012 om 16:11
845 Antwoorden / 19 Vragen

Je zult toch wel tig belminuten hebben bij je smartphone?

viber
door viber - Jun 10, 2012 om 17:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 10 jun 2012, 13:18]
Kortom, je persoonlijke adresboek ligt dan op straat....
Lijkt mij een goede reden om er niet aan te beginnen.

Freya

Er zijn veel geruchten en samenzweringstheorieën over Viber met betrekking tot informatie van onze gebruikers, dus ik ben hier om uit te leggen (excuse me, ik zal schrijven in het Engels) -

First, it is important to be accurate – we only collect names and phone numbers, nothing else. Naturally, we collect users' information not because we are curious of its content, but for functional reasons, and in order for us to enable the service we, as a company, promise to provide. Without that information, Viber cannot function. This is not different from any other major social network/communication service provider in our world nowadays.

I would like to clarify: we *do not* and will never sell users' information to third-parties, and we keep this information well locked in our servers, with extremely limited access to it
In addition, deactivating your account will instantly delete all of your information from our servers, so the power is in the user's hands.

If you still have any more questions or doubts, please let me know :)

Dank je wel,
Viber.

hereistom
door hereistom - Jun 10, 2012 om 20:56
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja je kan het verhaal nog zo mooi maken, maar het feit blijft dat Viber de contacten e.d. kopieert, iets wat Skype dus niet doet!
En Skype werkt ook perfect, dus voor mij geen Viber!

ti
door timfelix - Jun 10, 2012 om 22:23
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=hereistom schreef op zondag 10 jun 2012, 20:56]Ja je kan het verhaal nog zo mooi maken, maar het feit blijft dat Viber de contacten e.d. kopieert, iets wat Skype dus niet doet!
En Skype werkt ook perfect, dus voor mij geen Viber!

Grappenmaker, dan heb je het privacystatement niet gelezen. Elk social media-programma verzamelt informatie over jou en je contacten.

hereistom
door hereistom - Jun 10, 2012 om 22:28
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja maar bij Skype is dat niet zo erg al bij Viber, maar goed als iemand zo dom wil zijn om Viber te gebruiken met hij dat lekker doen! ;-)

diumenge
door diumenge - Jun 10, 2012 om 22:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet je voor de gein eens bij het volgende kijken: WELKE INFORMATIE VERZAMELT EN GEBRUIKT SKYPE?[quote]Skype verzamelt en gebruikt informatie over u, met inbegrip van, maar niet beperkt tot de volgende categorieën informatie:

(a) Identificatiegegevens (bijv. naam, adres, telefoonnummer, mobiel nummer, e-mailadres);

(b) Profielinformatie (bijv. leeftijd, geslacht, het land waarin u woont, taalvoorkeur en informatie die u zelf beschikbaar stelt aan anderen via uw Skype-gebruikersprofiel, zoals verder beschreven in Artikel 6);

(c) Elektronische identificatiegegevens (bijv. IP-adressen, cookies);

(d) Bank- en betaalgegevens (creditcardinformatie, rekeningnummer);
....Pak alleen de eerste vier, maar gaat door tot (q).

hereistom
door hereistom - Jun 10, 2012 om 23:42
736 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt dat doen ze wel, maar Viber misbruikt die gegevens, het is niet voor niks dat er overal gewaarschuwd wordt voor Viber en niet voor Skype!

viber
door viber - Jun 11, 2012 om 17:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hereistom schreef op zondag 10 jun 2012, 20:56]Ja je kan het verhaal nog zo mooi maken, maar het feit blijft dat Viber de contacten e.d. kopieert, iets wat Skype dus niet doet!
En Skype werkt ook perfect, dus voor mij geen Viber!

As I explained above, yes, we collect *only* names and phone numbers, but it is used *only* for functional reasons. Without uploading this information to our servers, some of the most basic features of Viber will not work.

We will never sell or deliver this information to third-parties, so you don't need to worry about this info in our servers. Also, as stated in our privacy policy, any user may delete that information instantly by deactivating Viber (in Settings).

All this information is clear and transparent, and can be found in our official Privacy Policy page: http://www.viber.com/privacypolicy.html