ki
door kira123 Aug 20, 2015 om 11:28
Huishouden & energie

Vijverpomp

ik heb bij de cranenbroek vorige week een vijverpomp gekocht. maar nu is die pomp in de reclame . is de winkel nu verplicht om het verschil terug te betalen.

merv de bijl

573 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk niet. Als die pomp nu duurder was geworden, zou u toch ook niet gaan bijbetalen?

mahadma
door mahadma - Aug 20, 2015 om 12:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

ik heb bij de cranenbroek vorige week een vijverpomp gekocht. maar nu is die pomp in de reclame . is de winkel nu verplicht om het verschil terug te betalen.

In de stenen winkel geldt de volgende regel: koop = koop. Tenzij er een retour optie bestaat en vermeld wordt op de bon met de bijbehorende voorwaarden is er geen retour optie mogelijk.

Wanneer heeft u het artikel gekocht en voor hoeveel en bij welke winkel?
De aanbieding is nu hoeveel?

Ik zal wel weer een bak commentaar krijgen, maar een pannenkoek heeft twee kanten, een koopovereenkomst heeft rechten en plichten, en die gelden voor de beide partijen omschreven in voorwaarden of een contract. Het is niet alleen zo dat de consument altijd er beter van moet worden ten koste van de verkoper. Zoals Tijger ook terecht opmerkt: zou u als uw artikel X 2 x zo duur geworden zijn, direct zijn gaan bij betalen of had u op elke verjaardag verteld hoe gunstig u wat gekocht had?

is de winkel nu verplicht om het verschil terug te betalen.
Zo ik het nu zie: Nee, waarom?

mahadma
door mahadma - Aug 20, 2015 om 12:31
11541 Antwoorden / 51 Vragen

P.S. Als u per internet koopt heeft u een andere situatie, te weten de 14 dagen retour optie, maar ook weer met voorwaarden.

mahadma
door mahadma - Aug 20, 2015 om 12:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de voorwaarden:

Ruilen mag (tenzij uitdrukkelijk anders vermeld) onder de volgende voorwaarden:
• op vertoon van de originele aankoopbon
• in originele, onbeschadigde verpakking
• het artikel is ongebruikt
• binnen 7 dagen
Ruilen tegen dezelfde artikelen is niet toegestaan.
Wij geven geen contant geld retour.
Artikelen of onderdelen die wij speciaal voor u besteld hebben kunnen helaas niet geruild worden !

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2015 om 13:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kira123,

Dat is natuurlijk wel een beetje zuur, maar nee, ze zijn zeker niet verplicht om het verschil terug te betalen.
Koop = koop.
Je kunt natuurlijk wel even vriendelijk vragen of er nog iets te 'regelen' valt.
Wie weet.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 20, 2015 om 14:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee gewoon pech dat u het niet nu pas koopt. Misschien een tegoed vragen voor het verschil uit coulantie,

me
door mein33 - Aug 20, 2015 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kira123 schreef op donderdag 20 aug 2015, 11:28]ik heb bij de cranenbroek vorige week een vijverpomp gekocht. maar nu is die pomp in de reclame . is de winkel nu verplicht om het verschil terug te betalen.

merv de bijl

@mevr. de bijl,

Ik kocht gisteren o.a. een pak appelsap bij AH, maar vandaag is de appelsap in de reclame, is AH nu verplicht om mij het verschil terug te betalen ??

Zowel op uw als op mijn (overigens fictieve) vraag is het antwoord "nee".

ro
door robertel - Aug 20, 2015 om 17:46
58 Antwoorden / 1 Vragen

Nee. Meer maak ik er niet aan vuil.