fr
door fransap43 May 14, 2013 om 20:08
Computers & telefonie

Virusscanners

Ik gebruik al een paar jaar BullGuard als virusscanner op mijn pc en ik ontving bericht over een automatische verlenging, prijs € 59,95 per jaar. Wat vinden kenners van deze virusscanner en kan men eventueel een alternatief adviseren en/of dat volstaan kan worden met Windows Defender. Gaarne een reactie.

2076 21 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 14, 2013 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen zal daar zijn eigen mening over hebben, maar ik gebruik KIS (Kaspersky Internet Security) en ben daar erg tevreden over. Een licentie voor één jaar en één PC is € 49,95, dat scheelt dus al een tientje. Heb je meerdere PC's of neem je een licentie voor twee jaar dan gaat de prijs (per licentie) omlaag naar ruim 20 euro (per jaar).

Ik heb geen positieve of negatieve mening over BullGuard.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2013 om 21:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders eens de informatie HIER over verschillende (gratis) virusscanners. Als je op download deze software klikt wordt die nog niet gedownload maar lees je per programma nog wat meer informatie, pas met de volgende download deze software word je naar de maker van het betreffende programma doorgeleid.
Je kunt ook nog een test lezen van betaalversies op DEZE pagina rechts bovenaan of anders op Google intikken: test virusscanners. De testen zijn natuurlijk wel bevindingen van dat moment.
BullGuard heb ik geen oordeel over want ken ik verder niet.

vr.gr.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2013 om 21:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de enkele virusscanner of de Internet Security ?
De enkele virusscanner kost nooit geen € 59,95, die kost € 29,95.

Wil je een onafhankelijke test van virusscanners?

Klik hier-> AV-Comparatives

En klik hier-> AV-Test

Kijk daar op die sites even rond, bekijk de tests en je hebt een onafhankelijk antwoord op je vraag.
Via die sites kun je ook bij de makers van die scanners komen en kun je de prijzen vergelijken.
Scanners die daar worden getest zijn niet slecht, ook die je nu gebruikt niet.
De gratis scanners hebben dezelfde engines als de betaalde versiess

Wil je onnozele adviezen à la "Je moet die of die virusscanner nemen, want die heb ik ook, die gebruik ik al jàren, en ik heb nooit wat gemerkt" dan moet je de antwoorden in forums voor waar aannemen...

gompy2
door gompy2 - May 14, 2013 om 21:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vergeten.
Als je op onderstaande link klikt, zie je een hele lijst met makers van antivirusscanners.
Je ziet ook dat veel makers de engines van andere scanners gebruiken, en je kunt ook zien uit welk land ze komen.
Via die lijst kun je op de link van de makers klikken en kun je zien wat de prijzen zijn.

Klik-> AV-Vendors

f.weele
door f.weele - May 15, 2013 om 09:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt ook nog even deze link bekijken van de consumentenbond:
klik hier
m.vr.gr.

jo
door jorisw - May 15, 2013 om 09:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ben je er zelf tevreden over? (bijv. gebruiksgemak, ooit toch last gehad van virussen?)

hereistom
door hereistom - May 15, 2013 om 11:07
739 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik al jaren met tevredenheid avast! Free Antivirus.

fr
door fransap43 - May 15, 2013 om 11:56
24 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat ik nu voldoende materiaal heb om een keuze te maken. Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2013 om 14:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Nog een laatste tip; negeer Norton en McAfee producten

gompy2
door gompy2 - May 15, 2013 om 14:56
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 15 mei 2013, 14:30]Nog een laatste tip; negeer Norton en McAfee producten
Jij mag best die mening geven, maar kun je die ook onderbouwen met feiten?
En uit welke testen blijkt dat men deze scanners moet negeren?

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 15, 2013 om 15:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 15 mei 2013, 14:56]Jij mag best die mening geven, maar kun je die ook onderbouwen met feiten?
Ja zeker, dat is puur gebaseerd op praktijk ervaring.

Ow wacht, heb natuurlijk ook helemaal geen verstand van computers en dat na het installeren (kan ze niet meer op 2 handen tellen) van Norton je geen toegang meer hebt tot het internet, ligt ook geheel aan mij

gompy2
door gompy2 - May 15, 2013 om 15:23
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 15 mei 2013, 15:09]
Ja zeker, dat is puur gebaseerd op praktijk ervaring.

Ow wacht, heb natuurlijk ook helemaal geen verstand van computers en dat na het installeren (kan ze niet meer op 2 handen tellen) van Norton je geen toegang meer hebt tot het internet, ligt ook geheel aan mij
Bewijst gewoon dat je niet slim bezig bent geweest.
Google staat er vol mee, met oorzaak en oplossing van dat probleem.
Als je in de Engelse taal zoekt is de lijst met oorzaak/oplossingen tig keer zo groot.

Die virusscanners die jij noemt worden wereldwijd door vele vele miljoenen mensen gebruikt, zouden die allemaal dezelfde problemen hebben als jij dacht je?

Kom nou eens met echte feiten, of hou anders op met het in een kwaad daglicht stellen van een product waar jij zelf niet mee overweg kan..

hereistom
door hereistom - May 15, 2013 om 18:07
739 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op woensdag 15 mei 2013, 14:56][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 15 mei 2013, 14:30]Nog een laatste tip; negeer Norton en McAfee producten
Jij mag best die mening geven, maar kun je die ook onderbouwen met feiten?
En uit welke testen blijkt dat men deze scanners moet negeren?
Ik ben het er mee eens dat je Norton en McAfee beter links kan laten liggen, deze geven alleen maar problemen, zijn voor de meeste thuisgebruikers veel te zwaar waardoor de computer alleen maar traag wordt!

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 15, 2013 om 18:12
937 Antwoorden / 2 Vragen

Veilig zijn ze bijna allemaal wel. Om een keuze te maken kun je ook kijken naar resultaten van de consumentenbond.

Voor de rest zou ik zeggen, probeer er een paar ( wel eerst de oude elke keer verwijderen ;) ). Het kost wat moeite maar dan weet je wel werk merk jij fijn vind!

Uit mijn eigen ervaring:
Ik heb zelf Norton, ideaal voor snelle computers en mensen die wat meer willen kunnen instellen.

hereistom
door hereistom - May 15, 2013 om 18:19
739 Antwoorden / 1 Vragen

Let erop dat de online testen, zoals bijv. die van de consumentenbond, meestal niet kloppen, diegene die bovenaan staan betalen het best, net als bij die andere vergelijkingssites!
En als je graag teveel betaalt dan neem je Norton, wil je je computer snel houden en ook nog gratis neem dan de Avast! Free die ik hierboven aangeeft, werkt bij mij al jaren perfect en mijn computer blijft lekker snel ;-)

diumenge
door diumenge - May 15, 2013 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@gompy2, mooie test en ik ben blij om te lezen dat ik met Kaspersky goed zit.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2013 om 10:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 15 mei 2013, 19:19]@gompy2, mooie test en ik ben blij om te lezen dat ik met Kaspersky goed zit.
De meeste zijn snel genoeg of leggen niet te veel beslag op systeem resources.
Sommigen wat meer volgens die test, en op verschillende punten, maar het is ook allemaal afhankelijk wat voor een systeem men heeft, wat draait er allemaal mee op de achtergrond, enz enz.
Zoals deze test gedaan is, met een kaal systeem, met verder geen toepassingen die meedraaien op de achtergrond, is de enige manier om dergelijke tests uit te voeren.

jo
door jozu - May 16, 2013 om 12:04
72 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=fransap43 schreef op dinsdag 14 mei 2013, 20:08]Ik gebruik al een paar jaar BullGuard als virusscanner op mijn pc en ik ontving bericht over een automatische verlenging, prijs € 59,95 per jaar. Wat vinden kenners van deze virusscanner en kan men eventueel een alternatief adviseren en/of dat volstaan kan worden met Windows Defender. Gaarne een reactie.

Automatische verlenging,dat zou ik nooit doen,het moet vrijblijvend zijn.
Veranderen is best wel goed,omdat de kwaliteit/prijs van virus/malware scanners van jaar op jaar nogal verschillend is.

gompy2
door gompy2 - May 17, 2013 om 14:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic]

Voor de werkelijk geïnteresseerden hieronder staat een link die leidt naar een "Performance-Test" van antivirusscanners bijgewerkt tot Mei 2013.
In die test is te zien dat voor wat betreft snelheid en presentatievermogen o.a de twee scanners die de beste hereistom noemt van gelijke waarde zijn.
Met andere woorden, aan de beweringen van dit soort 'experts" heb je totaal niets aan, ze zijn echt nergens op gebaseerd, ze zetten alleen mensen op een verkeerd been.
Voor degene voor wie een "snelle" av-scanner belangrijk is, is deze test best interessant.
De test is te downloaden in PDF formaat.

Klik-> Performance-Test (AV) Mei 2013

gompy2
door gompy2 - May 17, 2013 om 14:10
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - off topic]

hereistom
door hereistom - May 17, 2013 om 14:12
739 Antwoorden / 1 Vragen

[edit redactie - off topic]