qq
door qquibus Aug 25, 2014 om 02:35
Computers & telefonie

Vodafone

Mag ik het factuurbedrag storneren van een factuur waarop ten onrechte een hoog datagebruik in rekening is gebracht?

3344 9 Rapporteer

brainless
door brainless - Aug 25, 2014 om 03:51
324 Antwoorden / 0 Vragen

Mogen, natuurlijk; maar of het verstandig is is een tweede.
Indien u de factuur niet voldoet zullen er snel verhogingen bij komen.

U kunt wel de factuur aanvechten en als u in het gelijk wordt gesteld krijgt u uw geld terug.

diumenge
door diumenge - Aug 25, 2014 om 06:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is sowieso alleen mogelijk de volledige incasso te storneren. Dus alleen het, naar uw mening, ten onrechte deel storneren is niet mogelijk. Dat gaat dus problemen geven. U kunt het verschil natuurlijk heel snel overmaken, maar goede kans dat het lang duurt voor ze dat op de juiste plek geboekt hebben. Wordt dan een langdurig traject waarbij Vodafone de meeste middelen heeft om het lang vol te houden.Dus dat is iets om over na te denken voor u gaat storneren.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 25, 2014 om 11:10
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste qquibus,

Zoals eerdere reacties al aangeven is het storneren van je factuur zonder goedkeuring vanuit onze betalingsafdeling niet verstandig. Ik wil je nakijken of ik je verder kan helpen. Wil je jouw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | qquibus | 25 aug 2014 | Nakijken factuur i.v.m. datakosten.

Gegevens:
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Vermeld ook in de e-mail waarom het volgens jou onterecht in rekening is gebracht.

Groeten, Marc

Vodafone 24/7 Web Crew

corpe
door corpe - Aug 25, 2014 om 19:51
13 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone.

U vraagt nogal wat...terecht lijkt me wel een opgave van mobiel nummer, klantnummer, naam, adres/postcode/woonplaats en geboortedatum.

Maar de laatste 4 cijfers van mijn bankrekeningnummer per e-mail gaat me echt te ver...

Van mij zou je er niet één kriigen.

diumenge
door diumenge - Aug 25, 2014 om 19:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=corpe schreef op maandag 25 aug 2014, 19:51]...

Maar de laatste 4 cijfers van mijn bankrekeningnummer per e-mail gaat me echt te ver...

Van mij zou je er niet één kriigen.
Want daar kan je heel wat mee... voor je het weet hebben je rekening leeggeplunderd. Geef je wel de laatste vier cijfers van je pincode?

il
door iljaha - Aug 25, 2014 om 22:59
179 Antwoorden / 3 Vragen

Die laatste 4 cijfers van je IBAN is gewoon een controlemiddel. Het is netjes als een bedrijf contact zoekt om een en ander uit te zoeken.

pi
door pieterwolters - Aug 26, 2014 om 20:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=corpe schreef op maandag 25 aug 2014, 19:51]Vodafone.

U vraagt nogal wat...terecht lijkt me wel een opgave van mobiel nummer, klantnummer, naam, adres/postcode/woonplaats en geboortedatum.

Maar de laatste 4 cijfers van mijn bankrekeningnummer per e-mail gaat me echt te ver...

Van mij zou je er niet één kriigen.

De laatste 4 nummers van een bankrekening of creditcard worden heel vaak gebruikt en ook heel vaak via email verstuurd. Daar is niks mis mee.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 10:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

U kunt elke automatische afschrijving binnen een bepaalde tijd storneren, zonder opgaaf van redenen.
Dat ontslaat u niet van uw betalingsverplichtingen.

czar
door czar - Aug 27, 2014 om 10:46
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op maandag 25 aug 2014, 11:10]Zoals eerdere reacties al aangeven is het storneren van je factuur zonder goedkeuring vanuit onze betalingsafdeling niet verstandig.

Proest!
Ik zou niet weten waarom het onverstandig zou zijn.
Het is juist onverstandig bedrijven toestemming te geven gelden van je rekening te innen.

Het is overigens ook onverstandig te reageren op de oproep van @vodafonewebcare, daarmee geef je je anonimiteit op zonder vooraf ook maar enig zicht te hebben op een oplossing.
Webcare medewerkers moeten er voor zorg dragen dat dit soort problemen bij geen enkele klant kunnen ontstaan en niet openbare netwerken afspeuren om hun imagoschade te beperken.