da
door david87 Sep 30, 2014 om 19:28
Computers & telefonie

Vodafone "New phone every year"

Beste redactie,

Ik heb al jaren een abonnement bij Vodafone met het aanvullende pakket "New phone every year".
nu stond ik gisteren in de Vodafone winkel om mijn nieuwe toestel uit te kiezen.. (dacht ik)
ik wilde de nieuwe Iphone 6, een vrij prijzig toestel, maar ik moet mijn huidige telefoon (Iphone 5) dan ook inleveren, bovendien heb ik 10,- euro per maand betaald aan deze service. tot mijn grote verbazing kwam de medewerker tot het schrikbarende bedrag van 285,- euro dat ik voor het toestel moest bijbetalen.
hiermee ben ik niet akkoord gegaan en hij adviseerde mij dan ook de klantenservice te bellen. (hij was zelf ook nogal verbaasd!)

eenmaal thuis heb ik zijn advies opgevolgd, ik heb 4 verschillende medewerkers gesproken van verschillende afdelingen, en heb meerdere malen gehoord dat het een heel vreemde situatie is en dat ze er zelf geen antwoord op wisten.

op het einde van het gesprek sprak ik met een medewerker (van de afdeling afpoeier service)
die de confrontatie met mij aan ging en mij op een "vriendelijke" manier aanbood om de 120,- euro minus de 30,- euro administratie kosten terug te betalen..
en als ik dat niet wou moest ik maag bijbetalen voor een nieuw toestel..
Ik en alle medewerkers die ik heb gesproken hebben de algemene voorwaarden van de service er meermaals op nagelezen en ik noch de mensen bij Vodafone hebben ook maar iets gevonden over bijbetaling van welk toestel dan ook.. ongeacht of deze nu oud of nieuw is.
Ze adverteren zelfs dat de klant kan wachten tot het favoriete toestel uit komt en dan pas van de service gebruik kan maken.

wat kan ik hieraan doen?
Ik voel mij onrecht aangedaan, zij weigeren nu een service na te komen die ze wel beloven en verdraaien nu de spelregels..



3638 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2014 om 21:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ja dat valt ze tegen. Hij is wel een beetje duur. Over een jaar is hij natuurlijk veel minder waard dan € 700 min € 120. Dus leggen ze geld er op toe.

Vodafone moet ook op de kleintjes gaan letten, want er komen steeds meer klanten om hun rechten, dat kunnen ze niet hebben.

Maar hier zal wel weer een begripvolle webcare medewerker verschijnen, die het gaat uitzoeken.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 1, 2014 om 15:31
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste david87,

Ik wil graag het een en ander voor u nakijken/navragen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com.

Gebruik als onderwerpveld: kassa | david87 | 30-09-2014 | Vodafone "New phone every year"

We hebben de volgende gegevens nodig ter verificatie:
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Vermeld aub ook welk model iPhone 6 u had gekozen in de Vodafone winkel.

Met vriendelijke groet, Robbie

Vodafone 24/7 Web Crew

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 1, 2014 om 19:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

@Robbie je kunt ook gewoon meteen de klant helpen; "Kies je niet voor New Phone Every Year dan kun je verlengen met iedere smartphone die je wenst."
Veel duidelijker kan het niet..

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 8, 2014 om 09:58
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste david87,

We hebben tot op heden nog niets van u vernomen. Als u ons alsnog een e-mail stuurt helpen wij u graag verder.

Met vriendelijke groet,

Nadia

Vodafone 24/7 Web Crew

se
door sebastiaane - Jan 8, 2015 om 20:58
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb presies het zelfde , ik kom er bij het inwisselen van de nieuwe telefoon achter dat ik mijn oude toestel moet inleveren , 90 euro bij moet betalen voor het toestel en mijn abbonoment weer moet verlengen met 2 jaar ! er werd met verteld dat het mijn eigen schuld was dat ik de voorwaarden niet hebt gelezen ,


ik heb dus eigenlijk een 2 jarig abbonoment waar ik 120euro extra betaal + nog 90 euro extra kosten voor het toestel + je moet je toestel elke keer inleven terwijl normal het toesel van jou is na 2 jaar


ik voel me echt opgelicht

Sebastiaan Essink



ma
door manuelafaith - Jun 7, 2015 om 19:28
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Sebastiaan mij werd via telefoon toegezegd dat ik de telefoon mocht houden. Medewerker in de winkel vertelde mij echter anders. Vertelde er zelfs bij tijdens het gesprek dat Vodafone meer waarde hecht aan nieuwe klanten dan bestaande klanten. Voel me zo ontzettend opgelicht. Moet ik nog gaan bijbetalen ook omdat de hoekjes beschadigd zijn. Het werd zo mooi verteld. En anders krijg je 90 euro terug ipv 120.... schandalig... heb gebeld. .. gemaild... formulieren.. forum... enige antwoord is ja dan had die medewerker het verkeerd. Owja of ik kan u hier niet meer helpen...
Denk dat de Vodafone winkel medewerker gelijk had

le
door lexdura - Jun 7, 2015 om 20:02
121 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=sebastiaane schreef op donderdag 8 jan 2015, 20:58]ik heb presies het zelfde , ik kom er bij het inwisselen van de nieuwe telefoon achter dat ik mijn oude toestel moet inleveren , 90 euro bij moet betalen voor het toestel en mijn abbonoment weer moet verlengen met 2 jaar ! er werd met verteld dat het mijn eigen schuld was dat ik de voorwaarden niet hebt gelezen ,


ik heb dus eigenlijk een 2 jarig abbonoment waar ik 120euro extra betaal + nog 90 euro extra kosten voor het toestel + je moet je toestel elke keer inleven terwijl normal het toesel van jou is na 2 jaar


ik voel me echt opgelicht

Sebastiaan Essink




Dat staat allemaal gewoon in de algemene voorwaarden van de dienst "new phone every year" . Die heb je uiteraard gelezen voor het afsluiten van de dienst en ook bewaard zodat je ze nog eens kunt nalezen.

Je bent niet opgelicht, je hebt hier vantevoren zelf voor getekend.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Al
Alwin Stuit - Apr 26, 2024 om 09:37
Winkels & webshops

Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei

CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer