ir
door irma graat Nov 24, 2014 om 15:49
Computers & telefonie

Vodafone thuis: NIET DOEN!!!

Ik heb Vodafone Thuis 20 mb. aangeschaft.( ben er later achter gekomen dat na de postcode check ik de enige ben in ons dorp die Vodafone thuis kan ontvangen....) Toen ik belde dat ik een tweede TV erbij wilde afsluiten, kon dat niet, omdat ik maar 20 mb. had. Toen ik aangaf dat ik dat een hogere snelheid wilden werd mij verteld dat dit niet ging! Natuurlijk meteen aangegeven dat ik dan van het contract af wilde, dat kon maar dan moest ik € 390,- betalen!! Dus toch maar de monteur afgewacht van Guideon, en die ging het niet eens aansluiten!!! Volgens hem slurpt de TV al 17 mb. weg, als je daar nog eens internet bij hebt op een apparaat, is het helemaal op! Laat staan als er dan nog iemand iets met zijn mobiel/tablet wil doen, is het helemaal op!! Oh ja, dan zou je ook nog gebeld kunnen worden, niet dus!!! De monteur heeft dit rapport keurig doorgestuurd naar Vodafone en jawel hoor, ik werd gebeld door Vodafone! De situatie uitgelegd, maar dat klopte volgens deze medewerker niet en de monteur had mij al helemaal verkeerd voorgelicht!! Dus er komt opnieuw een monteur....
Ik wil dus onder mijn contract uit, maar dat kan niet zegt Vodafone!!!
Iemand hier ervaring mee???

3219 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 17:09
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Maar voordat ik iets bestel wat aan een contract vastzit, informeer ik heel erg goed. Dat men u voor een contractontbinding € 390 wil berekenen, dat staat in de algemene voorwaarden, die u natuurlijk goed gelezen heeft. Wacht nu eerst even af hoe het nu echt zit.

diumenge
door diumenge - Nov 24, 2014 om 17:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tja, niet dat ik het zelf ooit zou aanvragen, maar je moet ze tenminste de kans geven om het aan te sluiten. Als het dan niet werkt dan heb je meer recht van spreken dan nu.

Is kabel niet mogelijk?

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En een tv slurpt geen 17 Mb en als u 20 Mb hebt kan daar best nog een tweede tv bij, plus internetten en het mobieltje gebruiken. Die monteur is in de bonen.

En natuurlijk kunt u niet zonder kosten van uw abonnement af.

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 11:47
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone staat er om bekend met dit soort praktijken geld af te troggelen van klanten.

20 Mb is prima voor 2 tv's. Een tv gebruikt meestal rond de 6Mb (Mega bit geen byte) op full HD kwaliteit.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Dec 1, 2014 om 08:33
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste irma graat,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar: webcare.nl@vodafone.com. Met als onderwerpveld: kassa | irma graat | maandag 24 nov 2014, 15:49 | Vodafone thuis: NIET DOEN!!!

Gegevens:
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van je bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Désirée

Vodafone 24/7 Web Crew

to
door tomghijen - Feb 1, 2015 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Graag vraag ik uw dringende aandacht voor het volgende. Wij zitten inmiddels al 13 dagen zonder internet en televisie. De reden? We zijn van het ene abonnement van Vodafone overgestapt naar een ander abonnement en voordat het nieuwe abonnement werkt heeft Vodafone het oude abonnement al afgesloten. Sindsdien hebben wij dagelijks contact gehad met de klantenservice maar het probleem wordt niet opgelost. Sterker nog, ik krijg sterk de indruk dat er ook niets gedaan wordt om het probleem op te lossen. Vandaar dat ik mij nu middels deze mail tot u richt met het dringende verzoek om er met spoed voor te zorgen dat wij weer gebruik kunnen maken van de diensten waar wij ook voor betalen. Ik wil daarbij ook een klacht indienen over onderstaande punten:

- wij zijn reeds 2,5 jaar klant bij Vodafone voor het gebruik van televisie, internet en telefonie. We betalen voor dit abonnement +/- 55 euro per maand. Bij toeval komen wij erachter dat ditzelfde abonnement aan nieuwe klanten wordt aangeboden voor slechts 37,50. Ik vind het onbehoorlijk van Vodafone dat bij een daling van de abonnementskosten bestaande klanten hier niet van profiteren. We hebben naar aanleiding hiervan telefonisch contact gezocht met Vodafone met het verzoek om onze abonnementskosten te verlagen. Dit was echter niet mogelijk. Nee, we moesten ons oude abonnement opzeggen en een nieuw abonnement afsluiten. Dat gedaan hebbende zitten we vervolgens dus nu al 13 dagen zonder enige dienst.

- vanaf woensdag 21-01 is ons oude abonnement afgesloten. Donderdag 22-01i is de monteur geweest om het nieuwe modem aan te sluiten. Echter, er kwam geen signaal door waardoor we dus geen gebruik kunnen maken van internet en televisie. De monteur heeft direct contact gezocht met Vodafone en kreeg daar het advies dat wij 2 uur laten opnieuw moesten proberen of er wel een signaal door kwam omdat KPN het signaal nog om moest zetten. Twee uur later was er echter nog steeds geen signaal en toen zijn we zelf gaan bellen. Vanaf dat moment hebben we bijna elke dag gebeld. Op donderdag 22-1, vrijdag 23-01 en maandag 26-01 kregen we te horen dat er die dag een verzoek naar KPN was gestuurd om het signaal om te zetten. U zult begrijpen dat dit niet meer geloofwaardig overkomt als er drie keer op rij gezegd wordt dat er die dag een verzoek gedaan is. De schuld wordt bij KPN neergelegd maar ik heb geen contract afgesloten met KPN maar met Vodafone. Dat maakt Vodafone verantwoordelijk voor het oplossen van dit probleem.

- Op mandag 26-01 opnieuw gebeld en toen werd er beloofd dat wij door Vodafone teruggebeld zouden worden dezelfde dag of anders uiterlijk dinsdag 27-01. Er zou namelijk een onderzoek gaande zijn en we zouden telefonisch een terugkoppeling krijgen. Zoals we al hadden verwacht belde er niemand van Vodafone terug dus zijn we op woensdag 28-01 weer zelf gaan bellen. We worden door de klantenservice telkens met een kluitje in het riet gestuurd en er worden allerlei redenen verzonnen zonder dat wij nu een duidelijk antwoord krijgen op de vraag wanneer wij gebruik kunnen gaan maken van de betaalde diensten.

- Woensdag 28-01 een medewerker gesproken die zelf contact zou gaan leggen met de technische dienst en ons donderdag 29-01 terug zou bellen met een terugkoppeling. Na ruim een week zonder televisie en internet zijn we eindelijk teruggebeld door de klantenservice. Het advies van de technische dienst: het modem een keer van de stroom afhalen zodat het gereset wordt! NOOIT MEER VODAFONE

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2015 om 16:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tomghijen

U richt zich wel tot hier, maar wat denkt u dat wij er aan kunnen doen? Dit is een consumentenforum en wij hebben niet de macht Vodafone iets te laten doen. Vodafone heeft trouwens liever geen klanten.

Het enige wat ik zou doen in uw geval, is mijn abonnement opzeggen wegens wanprestatie en naar een ander gaan.

Masr mocht u soms Kassa willen bereiken, dan moet u links onderaan op contact met Kassa klikken.

ho
door hopetobehelping - Feb 1, 2015 om 17:00
1289 Antwoorden / 0 Vragen

@ irma graat,

hoop dat het voor u goed komt. De klantenservice van Vodafone heeft niet echt een goede naam. Als u door het 'eerste niveau' heen bent krijgt u wel bekwame medewerkers aan de lijn, maar dat kost wat tijd een moeite. Heeft u al een speed test uitgevoerd ? Haalt Vodafone de beloofde en contractueel afgesproken 20Mb ? (stel het is veel lager dan komen de woorden van de monteur toch in een ander perspectief te staan)

@tomghijen,
stel Vodafone in gebreke. Men levert u niet wat u heeft aangeschaft en blijft derhalve in gebreke. Geef ze een termijn van een week om aan hun contractuele verplichtingen te voldoen, als dat niet gebeurt zegt u vanwege contractbreuk van de zijde van Vodafone uw contract op.
Uiteraard alles op papier of via email zodat u bewijs heeft.
De 'eerste lijns' klantenservice van Vodafone is een ramp, compleet incompetent en onbetrouwbaar (spreek helaas uit ervaring en ben daarom ook geen klant meer van Vodafone). Hoop dat u met de duidelijke in gebreke stelling en termijn snel geholpen bent of snel over kunt naar een aanbieder welke u wel levert waarvoor u betaalt.